سئوکار خبره

سئوکار خبره


آداب حضور در شبکه های اجتماعی

اگر همین حالا که این مطلب را مطالعه می کنید گوشی تلفن همراه شما به اینترنت متصل است یه نگاهی به شبکه های اجتماعی خود بیندازید. قطعاً در همین دقایق، چند پیام در تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ، وایبر و یا لاین و دیگر شبکه های اجتماعی به گوشی شما رسیده است.ماشاالله به این همه پیام…….!!!!!!!!!!!!!!!

خوب یا بد، حالا دیگه اینترنت به جزئی جدا نشدنی از زندگی روزانه همه ما تبدیل شده. به شکلی که در لحظه ای قطعی یا نبود اینترنت دچار رعشه در چهارستون بدن خود می شویم. والا…

آداب حضور در شبکه های اجتماعی
آداب حضور در شبکه های اجتماعی

ما هر لحظه در مواجهه با پیام هایی قرار می گیریم که یا به قصد نقل خبری هستند (مثل سفر فلان بازیگر به سیاره اورانوس یا خداحافظی پاندای کونگ فوکار از المپیک حیوانات)، یا قصد آموزش دادن موضوعی به ما را دارند (مثل آموزش نحوه رفتار مسالمت آمیز با حیوانات وحشی در جنگل های استوایی)، یا خاطرات مان را زنده می کنند (مثل لحظه گرفتن کارنامه کلاس پنجم دبستان با ۳ تا تجدید و چشم گریان و مصاحبه گزارشگر تلوزیون همون لحظه با شما) و یا تنها خوشحال و سرگرم مان می کنند (مثل آگهی فروش سفینه فضایی شاتل بر روی وب سایت دست دوم فروشی در دور آباد سُفلی).

چقدر هم که شما باور کردید…!!!!!

امروزه پیام های شبکه های اجتماعی در بسیاری از اوقات توانسته اند پیوند ما را با دوستان فراموش شده ای که کیلومترها دورتر از ما زندگی می کنند برقرار کنند و در عین حال همچون یک شمشیر ۲ لبه، با محدود کردن ارتباط ما و نزدیکان ما به پیام های نوشتاری، به نوعی ما را از آنها دور کرده اند. مثلاً مورد داشتیم طرف رفیق دوران دبستانش رو توی شبکه اجتماعی بعد از ۲۳ سال پیداکرده و دائم در حال تبادل خاطراتن و ول کن هم نیستن، ولی به مامانش سه هفته یه بار پیامک هم نمیده…!!!!!

آداب حضور در شبکه های اجتماعی
آداب حضور در شبکه های اجتماعی

حضور در این شبکه های ارتباطی علاوه بر خوبی هایی که دارد خالی از ایراد نیست و بسیار راحت از این ایرادات می گذریم، چراکه نمی توانیم از زندگی خود حذفشان کنیم. ساده بگم، نمیشه عزیزم، می فهمی نمیشه….!!!!!!!!!!

حالا چه کار کنیم که این آسیب ها کم شود؟

در مقابل آسیب هایی که شبکه های اجتماعی به زندگی و ارتباطات ما می زند می توانیم با رعایت برخی نکات ساده و ریزه کاری ها از میزان آسیب وارده کم نموده و با حفظ تعادل در استفاده از آنها، لذت بیشتری از این تکنولوژی جدید ارتباطی ببریم.

1700638 585

۱- بهتر است هر مطلب و محتوایی را فوراً به اشتراک نگذارید. ابتدا آن را کامل مطالعه و در آن تأمل نمائید. مورد داشتیم طرف مطلب نخونده و عکس باز نشده رو برای گروه های خانوادگی فرستاده، بعداً باباش شب خونه راهش نداده و تو راه پله خوابیده. والا…

۲- هرچیزی را از هرجا کپی نکنید.

۳- لطفاً از شدت آزادی بیانی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد ذوق زده نشوید. یه ذره جنبه هم خوبه والا، بیان هر سخنی در هر گروهی ممکنه خوب نباشه.

۴- بهتر است قبل از عضویت در گروه ها از اهداف آنها آگاهی یابید.

۵- هر کسی را به هر گروهی اضافه نکنید. شاید اون رفیق خجالتی شما حوصله خواندن لطیفه های به درد نخور گروه “خنده های جیگیلی” را ندارد. اگر هم از گروه خارج شد لطفاً دوباره و چندباره واردش نکنید. زوری که نیست عزیزمن…

۶- حجم خبرهایی را که به اشتراک می گذارید خود آگاهانه و با وسواس کنترل کنید. مورد داشتیم طرف رکورد انتشار خبر در یک ساعت رو ۳ دفعه طی یک روز جابجا کرده. والا…

۷- گاهی تماشاگر باشید. اگر بعضی اوقات در گروه ها سکوت اختیار کنید نمی گویند لال هستید.

۸- اینقدر سریع واکنش نشان ندهید. یه ذره تحمل هم خوبه ها…

۹- مطالب متناسب با مخاطب را ارسال کنید. مثلاً برای گروه “دوستان دانشگاه” ارسال اخبار مربوط به افتتاح جوی آب در روستای زادگاه پدربزرگ مادری پسرعمویتان یه مقدار ضایع است. لطفاً مخاطبین تان را با مطالبی که به ذائقه آنها سازگار نیست زجرکش نکنید. گناه دارند بنده های خدا.

۱۰- گاهی وقتها می توانید با کم یا زیاد کردن کلمات یا جملات، پیام قبلی را اصلاح و یا تکمیل نمایید. باورکنید این کار کسر شأن نیست و شخصیت مناسبی از شما به همگان ارائه می کند.

۱۲ -هوشیارانه عمل کنید، چون شاید در آینده از اثرات منفی پیامها علیه خودتان یا خانواده شما استفاده شود. مورد داشتیم طرف تو گروه فامیلی گفته: من عاشق مزه سوپ خرچنگ هستم، رفته مهمونی دیده سوپ خرچنگ گذاشتن جلوش. دل و روده و روحیه اش در مجموع ۳ هفته به هم می پیچیده.

۱۳- آبروی دیگران، بازیچه شما و ابزاری برای سرگرمی شما و دوستانتان نیست. اگر آبرو دارید لطفاً آبروی دیگران را حفظ کنید.

۱۴-لطفاً اشاعه دهنده مطالب غیر اخلاقی نباشید. اینگونه مطالب در قدم اول بنیان اخلاقی جامعه را تخریب و به شما و نزدیکان شما آسیب می رساند.

۱۵- در به اشتراک گذاشتن فایلها و عکس های خانوادگی کمی دوراندیش باشید. شاید قربانی بعدی شما و خانواده تان باشید.

۱۶-یه مقدار سعی کنید در هر شرایطی که هستید ترویج دهنده افکار سازنده و سالم باشید. سر سوزنی بچه مثبت بودن ضرر نداره عزیزان من.

۱۷- اگر شما را در گروهی عضو کردند و شما هیچ کس را آنجا نمی شناسید و یا از هدف گروه بی اطلاعید سریعاً از آن خارج شوید. از ما گفتن بود…

۱۸- امروزه یکی از راههای شناخت شخصیت شما همین شبکه های اجتماعی است. لطفاً شخصیت خود را ساده و آسان تخریب نکنید.

۱۹- لطفاً در انتقاد از دیگران انصاف را رعایت کنید. مثلاً استادی که نمره ۳ امتحان شما رو تبدیل به نمره ۹ کرده تا معدل تون کم نشه مستحق شنیدن چندین ناسزای ناجور در گروه رفقای دانشگاه نیست. منصف باشید…

۲۰- هنگام مبارزه با نظرات و عملکرد دیگران لطفاً کمی هم به پهلوان “پوریای ولی” فکر کنید و از جاده مردی و مردانگی خارج نشوید.

۲۱- در گروه ها دعوای نوشتاری راه نیندازید. اگه راست میگی برو رو در رو با طرف در مورد موضوع بحث کن. همون جا تموم بشه بره.

۲۲- همیشه خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانید.

۲۳- عزیزان جان، لطفاً از دین استفاده ابزاری نکنید. (اسلام به ذات خود ندارد عیبی / ‏هر عیب که هست از مسلمانی ماست)

۲۴- جون هرکی دوست دارید خرافه پرستی را ترویج نکنید. از یک انسان تحصیلکرده بعیده مطلب بفرسته در مورد برآورده شدن آرزوها با گذاشتن دندان در زیر بالشت، یا نحسی عدد ۱۳ و انداختن پول در جوی آب…!!!

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!