SMM یا سوشال مدیا مارکتینگ( بازاریابی شبکه‌های اجتماعی) چیست؟

SMM یا سوشال مدیا مارکتینگ( بازاریابی شبکه‌های اجتماعی) چیست؟

یکی از اصطلاحات سئو سایت که با آن سر وکار داریم smm می باشد که در این مقاله می خواهیم بیشتر با آن آشنا شویم و بعد از آموزش smo چیست لازم است با آن آشنا شویم.

SMM مخفف کلمه Social Media Marketing است که به معنای تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. (مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال در سوشال) مانند اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و …. می باشد. SMM یکی از اصل از اصطلاحات کمتر شنیده شده اما پرکاربرد در سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ می باشد.

همان طور که اطلاع دارید هر کدام از شبکه اجتماعی برای هدف مشخصی ساخته شده است، برای مثال شبکه اجتماعی پر مخاطب توییتر به منظور انتقال رویدادها، اطلاع‌رسانی و همچنین خبررسانی طراحی شده است. از طرف دیگر شبکه اجتماعی فیسبوک از جمله شبکه‌هایی است که به منظور اشتراک‌گذاری فایل، عکس و متن ایجاد شده است و قادر به پیدا کردن دوستان قدیمی است.

لازم به ذکر است هر چه فعالیت و حضور شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد به همان میزان، بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد و چنان چه به درستی بازاریابی کنید، قادر خواهید بود درآمد خوبی را برای خود کسب کنید.

اگر تا کنون توجه کرده باشید مطمئننا متوجه این موضوع شده‌اید که امروزه بخش اعظمی از کاربران اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. طبق یک گزارش بدست آمده ایرانی‌ها به طور متوسط روزانه هفت تا نه ساعت از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند که این رقم، رقم بالایی است.

گفتنی است که شما از همین نقطه ضعف می‌توانید نهایت استفاده را ببرید چرا که مفهوم SMM همین جا به کمک شما می‌آید به این صورت که شما با انجام اقداماتی در راستای بازاریابی اینترنتی قادر خواهید بود کاری کنید تا سایتتان با کمک شبکه‌های اجتماعی در نتایج جستجوها بهتر از قبل دیده شود و کاربران بیشتری را جذب خود کند.

امروزه اکثر شرکت‌ها یعنی حدود هفتاد و پنج درصد و یا شاید هم بیشتر، از شبکه‌های اجتماعی مختلف جهت بازاریابی اینترنتی خود استفاده می‌کنند. همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که فعالیت دائمی شما در شبکه‌های اجتماعی از طریق SMM باعث می‌شود افراد بسیار زیادی با کسب و کار آنلاین شما آشنایی پیدا کرده و در نتیجه منجر به بازدید از وب سایت شما شود.

آشنایی با نکات کلیدی جهت SMM

  1. استفاده کردن از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی
  2. آپدیت مرتب و منظم پیج
  3. تبلیغات در دیگر شبکه‌های اجتماعی موجود
  4. محتوای مناسب و ارزشمند برای کاربران و مخاطبان
  5. انتخاب از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط
  6. داشتن برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های اجتماعی
  7. دادن لینک از وب سایت اصلی به سایر پیج‌های شبکه اجتماعی خود
  8. شناخت کامل رقبا و شناخت نقطه ضعف آن‌ها
SMM یا سوشال مدیا مارکتینگ( بازاریابی شبکه‌های اجتماعی) چیست؟

SMM چیست

SMM چگونه در رسیدن به اهدافتان به شما یاری میدهد

برای اینکه در شبکه های اجتماعی موفق باشید و بتوانید کسب و کار خودتان را رونق داده و کاربران را به خدمات خود جذب نمایید، SMM راهکارهایی برای شما در نظر دارد که به وسیله آن ها می توانید به اهدافتان برسید که این راهکارها عبارتند از:

  • افزایش ارتباط و تعامل بیشتر با کاربران هدف.
  • بالابردن ترافیک وب سایت از طریق فضای مجازی که به شدت هم بازده بالایی دارد.
  • ایجاد کردن هویت برای یک برند و شناساندن آن برند به دیگران
  • ایجاد کردن روش برای تبدیل سریع کاربران به مشتری در زمان کوتاه
  • افزایش رویت پذیری و میزان شهرت یک برند در میان کاربران

پیشنهاد می دهیم مقاله بررسی رتبه سایت در گوگل را مطالعه بفرمایید.

اقدامات و ساختارهای SMM و SEO

کارها و اقداماتی که توسط SEO ساخته می شوند عبارتند از:

  • Brand Repuration(شهرت برند)
  • Website traffic( ترافیک وب سایت)
  • Sales( حراجی)
  • More Business( کسب وکار بیشتر)
  • Trust(اعتماد)
SMM یا سوشال مدیا مارکتینگ( بازاریابی شبکه‌های اجتماعی) چیست؟

SEO و SMM می سازند

کارها و اقداماتی که توسط Smm ساخته می شوند عبارتند از:

  • Brand personality (شخصیت نام تجاری) دیده شدن زیاد و با تکرار در فضای مجازی نام شما را در ذهن می نشاند
  • Social Virality (تبلیغات گسترده-ویروس گونه)
  • Customer Service (خدمات مشتری) ارائه و معرفی خدمات از طریق فضای مجازی
  • Two-Way Communicatoion (ارتباط دو طرفه) راحت ترین نوع ارتباط با مشتری به دلیل اینکه مشتری همیشه در سوشال حضور داشته
  • Better products and services (محصولات و خدمات بهتر) معرفی بهتر خدمات و شخصی سازی سریع و آسان تر در فضای مجازی و شبکه اجتماعی که به شدت برای مشتری جذاب است.
SMM یا سوشال مدیا مارکتینگ( بازاریابی شبکه‌های اجتماعی) چیست؟

Social Media Marketing

در انتها توصیه می کنیم که اگر میخواهید در شبکه های اجتماعی تبلیغات کنید و موفق هم باشید، حتما با یک شرکت معتبر وارد این کار شوید که تجربه خوبی در این حوزه دارد و ارتباطات زیادی نیز با گسترده های تلگرام و اینستاگرام دارد. در ادامه راجع به گسترده ها هم صحبت می کنیم.

در این سالها تبلیغات شبکه های مجازی به شدت بیشتر شده و به شما پیشنهاد می کنیم که حتما با یک مشاور حرفه ای در این خصوص مشورت داشته باشید تا بهترین نتیجه را از این مدل تبلیغات بدست آورید.

نکات کلیدی در SMM

SMM یا سوشال مدیا مارکتینگ، استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات یا خدمات است.همانطور که گفتیم این یک روش قدرتمند برای ارتباط با مشتریان بالقوه و ایجاد آگاهی از برند و همچنین بهبود سئو سایت شما است.

در اینجا چند نکته کلیدی برای موفقیت در SMM آورده شده است:

۱-مخاطب خود را بشناسید. اولین قدم در هر کمپین SMM این است که مخاطب خود را بشناسید. چه کسانی هستند؟ چه چیزی در مورد آنها می دانید؟ نیازها و خواسته های آنها چیست؟ وقتی مخاطب خود را می شناسید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که برای آنها جذاب و مرتبط باشد.

۲-محتوای با کیفیت ایجاد کنید. محتوای شما باید ارزشمند و جذاب باشد تا توجه مخاطب را جلب کند و آنها را به تعامل وادار کند. محتوای شما باید به طور منظم به روز شود تا مخاطب شما به روز بماند.

۳-با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. شبکه های اجتماعی یک پلتفرم عالی برای ارتباط با مخاطبان شما هستند. از پاسخگویی به نظرات و پرسش ها گرفته تا برگزاری مسابقات و هدایا، راه های زیادی برای ارتباط با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی وجود دارد.

۴-از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید. ابزارهای تحلیلی می توانند به شما کمک کنند تا عملکرد کمپین های SMM خود را ردیابی و اندازه گیری کنید. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا کمپین های خود را بهبود بخشید و نتایج بهتری کسب کنید.

 

7 دلیل برای اینکه بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما مهم است

در دو دهه گذشته رسانه‌های اجتماعی به ابزاری حیاتی برای بازاریابان تبدیل شده‌اند که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند. اگر کسب و کار شما هنوز رسانه های اجتماعی را در بر نگرفته است و می خواهید بدانید که چرا برای تبلیغ کسب و کارتان بسیار مهم است، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آگاهی از برند بهبود یافته

رسانه های اجتماعی یکی از سودمندترین پلتفرم های بازاریابی دیجیتال برای افزایش دید کسب و کار شما هستند.

توسعه و به کارگیری یک استراتژی رسانه های اجتماعی به شما اطمینان می دهد که با موفقیت به مخاطبان هدف خود برسید.

94٪ از مصرف کنندگان حداقل ماهانه با برخی از پلتفرم های اجتماعی تعامل دارند (GWI 2023).

مقرون به صرفه بودن

تبلیغات در رسانه های اجتماعی می تواند نقش مهمی در بازاریابی شما داشته باشد، زیرا یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای دستیابی به مشتریان است.

اما اگر تصمیم به استفاده از تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی دارید، همیشه کم شروع کنید تا ببینید چه انتظاراتی باید داشته باشید.

مقرون به صرفه بودن بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند بازده سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید و بودجه بیشتری برای سایر پرداخت های بازاریابی و تجاری داشته باشید.

سرمایه گذاری کمی پول و زمان می تواند نرخ تبدیل شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در نهایت به شما بازگشت سرمایه را بدهد.

با مشتریان خود تعامل میگیرید

رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای تعامل و تعامل با مشتریان است. هرچه بیشتر با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، شانس شما برای تبدیل شدن بیشتر است.

اطمینان حاصل کنید که ارتباط دو طرفه مؤثری با مخاطبان هدف شما وجود دارد تا بتوانید نیازهای آنها را درک کنید و اطمینان حاصل کنید که منافع آنها را برآورده می کنید.

علاوه بر این، ارتباط و تعامل با مشتری می تواند توجه آنها را جلب کند و پیام برند شما را منتقل کند.

افزایش وفاداری به برند

هنگامی که حضور شما در رسانه های اجتماعی فعال شد، مشتریان شما را آسان تر می کنند تا شما را پیدا کنند و با شما ارتباط برقرار کنند.

با برقراری ارتباط با مشتریان خود از طریق رسانه های اجتماعی، می توانید به افزایش حفظ مشتری و وفاداری مشتری کمک کنید.

رضایت مشتری و وفاداری به برند معمولاً دست به دست هم می دهند، بنابراین تعامل منظم با مشتریان و ایجاد پیوند با آنها ضروری است.

رسانه های اجتماعی فقط به معرفی مشتریان بالقوه به محصول شما محدود نمی شود. همچنین یک پلتفرم پیشرو برای کمپین های تبلیغاتی است.

افزایش رضایت مشتری

رسانه‌های اجتماعی نقشی حیاتی در شبکه‌ها و بسترهای ارتباطی دارند.

با کمک این پلتفرم ها، ایجاد صدایی برای شرکت شما در بهبود تصویر کلی برند ضروری است.

مشتریان قدردانی می کنند که وقتی نظراتی را در صفحه شما ارسال می کنند، به جای یک پیام کامپیوتری، یک پاسخ اصلاح شده دریافت می کنند.

برندی که برای مشتریانش ارزش قائل است، برای نوشتن یک پیام شخصی که به طور طبیعی در یک نور مثبت درک می شود، زمان می گذارد.

آگاهی از بازار

یکی از ارزشمندترین مزایای رسانه های اجتماعی آگاهی از بازار است که به شما امکان می دهد نیازها و خواسته های مشتریان خود را بدون ارتباط مستقیم درک کنید.

با مشاهده فعالیت‌های نمایه خود، می‌توانید علایق و نظرات مشتریان را ببینید که اگر در رسانه‌های اجتماعی حضور نداشتید، نمی‌دانستید.

به عنوان یک ابزار تحقیقاتی تکمیلی، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به شما در دریافت اطلاعات و درک بهتر مشتریان و رقبا کمک کنند.

هنگامی که طرفداران زیادی پیدا کردید، می توانید از ابزارهای اضافی برای بررسی سایر مصرف کنندگان و مشتریان خود استفاده کنید.

اعتبار بیشتر برند

وفاداری به برند و رضایت مشتری نقش مهمی در قدرتمندتر کردن کسب و کار شما ایفا می کند، اما همه اینها به ارتباطات بازمی گردد.

وقتی مشتریان می‌بینند که شرکت شما در رسانه‌های اجتماعی پست می‌گذارد، مخصوصاً به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد و محتوای اصلی را ارسال می‌کند، به آنها کمک می‌کند تصویر مثبتی در ذهن خود ایجاد کنند.

تعامل منظم با مشتریان خود ثابت می کند که شما و کسب و کارتان به آنها اهمیت می دهید.

هنگامی که تعدادی از مشتریان راضی به دست آوردید که درباره تجربه خرید مثبت خود صحبت می کنند، می توانید اجازه دهید تبلیغات توسط مشتریان واقعی که از محصول یا خدمات شما قدردانی می کنند برای شما انجام شود.

سخن پایانی

نمی توان انکار کرد که بازاریابی رسانه های اجتماعی مزایای زیادی برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک و همچنین برندهای معتبرتر دارد.

به روز رسانی منظم استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود باعث افزایش ترافیک، بهبود سئو، بهبود وفاداری به برند، رضایت مشتری سالم تر و موارد دیگر می شود.

رقابت شما در رسانه های اجتماعی هر روز در حال افزایش است، بنابراین اجازه ندهید رقبای شما مشتریان احتمالی شما را بگیرند. هرچه زودتر شروع کنید، سریعتر رشد کسب و کار خود را مشاهده می کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!