HEO چیست؟
HEO مفهوم جدید و تجربی می باشد که بر پایه و اساس علم روانشناسی، وارد علم طراحی سایت شده است.
HEO چیست؟ مخفف کلمه Human Experience Optimization می باشد. بهینه سازی و آسان سازی رابط کاربری و طراحی ظاهری سایت برای کاربر است.
در واقع ربات های گوگل با در نظر گرفتن رفتار کاربران روی سایت شما و مدت زمان حضور شما در صفحات سایت و تعداد صفحاتی که در آنها روی سایت شما به گشت وگذار میپردازند و در کل از دیدگاه یک انسان سایت را مورد بررسی قرار می دهند که به اصطلاح سایت شما را از لحاظ heo و مفید بودن سایت مورد بررسی قرار خواهند داد.
نکات موثر HEO سایت و قالب وردپرس
در بهینه سازی سئو سایت تجربه و رابط کاربری تاثیر دارند و اگر در قالب وردپرس انجام شود بهتر است زیرا باعث بازدهی بیشتر و بهتر می شود که در ادامه به چند مورد
اشاره خواهیم کرد:
- ساختار نوشته ها و لینک های سایت
- رنگ و نوع فونتی که برای متن سایت استفاده می شود
- چیدمان عناصر و صفحه آرایی در صفحه وب سایت
- خلاصه مطلب
- انتخاب هدر مناسب
- درج تاریخ برای اخبار و مطالب
- طول عناصر صفحه
بسیاری از طراحان سایت به این موضوع توجهی نمی کنند که چیدمان صفحه و رنگ و فونت قلم در سئو و بهینه سازی سایت چه تاثیری می تواند داشته باشد. و همین موضوع باعث می شود بازدید کنندگان وکاربران بیشتری جذب سایت شوند.
علت جذب یک قالب گرافیکی سایت برای مخاطب
کلیه طراحان سایت و متخصصانی که در زمینه طراحی وب سایت فعالیت دارند با همکاری روانشناسان و کارشناسانی که به علم طراحی واقف هستند، تمام تلاش خود را به کار گرفتهاند تا بتوانند راهی پیدا کنند که منجر به جذب بازدیدکنندگان بیشتری برای وب سایتها شوند.( HEO چیست؟ )
این مورد که با نام heo نبز شناخته شده است، گاهی مورد بیتوجهی برخی طراحان وب سایت قرار میگیرند در حالی که توجه به رنگ و فونت قلمها و همچنین چگونگی چیدمان صفحات وب سایت از جمله مواردی است که در بهینهسازی و سئو وب سایت بسیار تاثیرگذار هستند و منجر به جذب بازدید کننده و همچنین ماندگاری بیشتر آنها در صفحات وب سایت میشود.
امروزه تقریبا اکثر طراحان خارجی از قواعد heo پیروی میکنند و این در حالی است که متاسفانه از جانب طراحان وب سایت داخلی بسیار مورد بیتوجهی قرار گرفته است و کمتر کسی است که هم به بهینهسازی سایت و هم به بهینهسازی طرح و قالب سایت توجه داشته باشد.
تفاوت Heo و Seo
Seo به مفهوم توجه به محتوای قرار داده شده در سایت و همچنین ارتباط و بهینهسازی آنها است در حالی که heo به طراحی سایت و رعایت نمودن نکات ظاهری در آن توجه دارد، در واقع heo به عواملی میپردازد که منجر به جذب هر چه بیشتر بازدیدکننده به قالب گرافیکی سایت ما میشود. در مقاله تفاوت SEO و HEO به طور دقیق تر به بررسی این تفاوت ها پرداخته ایم.
لازم به ذکر است که heo زمانی معنا و مفهوم پیدا میکند که همراه با رعایت موارد سئو باشد چرا که در این صورت، هم محتوای وب سایت برای بازدید کنندگان جذاب خواهد بود و هم طراحی آن مورد استقبال قرار میگیرد.
بازدید کنندگان وب سایت قصد ندارند کلمات کلیدی که در تمام صفحات شما پراکنده شدهاند را ببینید اگر آنها با کمک کلمات جستجویی که به کار گرفتهاند به صفحه شما آمدهاند پس شما به هدف اصلی خود دست پیدا کرده اید. کارشناسان جستجوگرها دست کم تعداد کلمات هر صفحه را حدود ۱۵۰ کلمه پیشنهاد میکنند و این یعنی این که اگر قادر باشید با ۱۵۰ کلمه منظور خود را منتقل کنید، خیلی خوب میشود که از خودتان سوال کنید آیا استفاده از کلمات اضافی میتواند خدمات یا محصولات شما را جذابتر کند یا خیر و اگر این گونه بود، پس کلمات اضافی را به کار ببرید.