سئوکار خبره

سئوکار خبره


سئوکار خبره

احتمالاً شما هم برای سئو سایت خود به دنبال سئو کار هستید که وارد این صفحه شده‌اید! پس می‌خواهید بدانید سئوکار خبره کیست؟ وظایف کارشناس سئو در سئو سایت چیست؟ مسیر پیشرفت یک متخصص سئو سایت در ایران چگونه است؟ پاسخ تمامی این سوالات را امروز در اینجا خواهید یافت. با ما همراه باشید.

اصطلاح سئوکار تقریبا از ۷ سال پیش به غلط رایج شده است. خیلی ها برای سادگی انتقال مفهوم از این واژه استفاده می کنند. سئو خود مجموعه ای از دانش ها و مهارت ها به همراه تجربیاتی است. این باعث می شود، سایت شما برای مخاطب و موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ بهینه باشد.

هرچند در بعضی پروژه‌ها قیمت سئو تفاوت دارد اما بهینه سازی سایت شما باعث می شود رتبه بهتری نسبت به رقبا داشته باشد. در نتیجه به شخصی که بر این دانش ها مسلط است، همچنین میتواند در این مسیر همراه شما باشد، متخصص سئو یا همان سئوکار می گویند. عموماً خود سئوکارها ترجیح داده که به آن ها کارشناس یا مشاور سئو گفته شود. چرا که مشاوره سئو نیز یکی از خدمات این افراد است.

سئوکار خبره
سئوکار خبره

خدمات سئو و بهینه سازی شامل بخش‌های مختلفی است. هر کدام به بهینه سازی بخشی از فعالیت شما در فضای مجازی منجر میشود. تسلط به این موارد نیازمند صرف زمان بسیار و کسب تجربه است.

اگر شما صاحب مدیریت هوشمند هستید و اینکه میدانید، خودتان زمان یادگیری این مسائل را نخواهید داشت. اما اگر به دنبال یادگیری سئو هستید، در پایان این مقاله در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد. به طور کلی میتوان سئو را به سه دسته تقسیم کرد:

۱. سئو داخلی سایت (On-Page)

بیل گیتس، رئیس سابق هیئت مدیره مایکروسافت، جمله ای طلایی دارد:

محتوا پادشاه ست!

برای داشتن مخاطب و افزایش اعتبار، شما همواره باید حرفی برای گفتن داشته باشید. اما احتمالا شما هم به اساتیدی برخورده اید، که علیرغم اطلاعات بسیار توانایی انتقال آن را ندارند. سئو درون صفحه به بهینه سازی بخش‌هایی از سایت شما میپردازد که مخاطب را جذب کنید. آن را با سایت خود وارد تعامل کنید.

رضایت او را کسب کرده و در کنار تمام این ها اعتبار دریافت شده در تمام سایت خود را به جریان بیندازید؛ تولید محتوا بر اساس اصول سئو، طراحی رابط کاربری (UI) و گسترش و بهبود تجربه کاربری (UX)، لینک سازی داخلی، تدوین استراتژی تولید محتوا و لینک سازی از جمله مسائل مربوط به سئو داخلی یا آن پیج است.

۲. سئو خارجی سایت (Off-Page)

فرض کنید شما یک خواننده بزرگ هستید. برای اجرای خود در برج میلاد یک شب را رزرو می‌کنید، ولی هیچکس را دعوت و اطلاع رسانی هم نمی‌کنید. آیا انتظار تماشاچی زیاد هم خواهید داشت؟ قطعا خیر! شما برای سایتتان نیز هر چند محتوای عالی و یونیک تولید کرده باشید، همچنین در مبحث تکنیکال نیز بهینه کرده باشید، تا مخاطب شما را نبیند، به سایت و محتوای شما هم دسترسی نخواهد داشت.

سئو برون صفحه این بخش بهینه سازی را بر عهده دارد. افزایش اعتبار دامنه و سایت بار دریافت بک لینک سالم و اصولی، مشاوره رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از مسائل مربوط به این بخش است. از مهمترین خدمات یک شرکت سئو سایت، همین بخش بهینه سازی خارجی سایت است که با استراتژی درست و اصولی اقدام به فعالیت می‌کند.

۳. سئو تکنیکال سایت (Technical)

این مرحله به بهینه سازی ساختار و چهارچوب سایت شما میپردازد. برای مثال، سایت با سرعت بالاتری به مخاطب نشان داده شود، قالب مناسب سایت، بهینه سازی کدنویسی سایت شما، اصلاح ارورهای احتمالی و خطاهای پیش آمده، اصلاح آدرس صفحات، انتخاب هاست مناسب از جمله بخش‌های مربوط به سئو تکنیکال است.

وظایف و مسئولیت های یک کارشناس سئو

یک کارشناس سئو باید دانش کاربردی در زمینه فاکتورهای رتبه دهی موتورهای جستجو داشته باشد. بهینه سازی در حوزه‌های تکنیکال، آن-پیج و آف-پیج و خطاهای رایج این مسیر را بشناسد. راه‌های رفع آن را بلد باشد. به طور کلی یک متخصص سئو چنین بخش‌هایی را بر عهده دارد:

شرح وظایف یک مشاور سئو

وظایف یک سئو کار را نمی توان به طور دقیق از پیش مشخص کرد، چرا که موقعیت هر سایت آن وظایف را مشخص می کند. محدوده فعالیت یک متخصص را مهارت خود آن شخص، مشخص می‌کند که حتی گاهی در نقش مشاوره سئو نیز می‌تواند ایفای نقش کند ولی به طور کلی وظیفه یک متخصص، ارائه راهکار برای مواقع چالشی است.

البته ضرورتی برای انجام تمام کارها از جمله کدنویسی و مانند آن نیست ولی به طور مثال، مانند یک معمار باید بداند در کجای یک خانه، چه میزان نور لازم است، هر چند از مهندسی برق سر رشته نداشته باشد.

تولید محتوا یا نظارت بر محتوا مطابق بر اصول

با آنکه به طور عمده، کارشناس سئو مسئولیت تولید محتوا ندارد، اما یک متخصص سئو باید بر محتوای تولید شده تیم شما نظارت کند. تا بهترین محتوا مطابق بر اصول سئو، به مخاطب نمایش داده شده و به موتورهای جستجو معرفی شود.

کنترل و بررسی نتایج سایت

کنترل سئو سایت در موتورهای جستجو یکی از دغدغه های مهم صاحبان سایت است. این کار برای پیگیری بهینه سازی سایت است. سئوکار باید بتواند بنا به توافق طی بازه های زمانی مختلف، گزارشاتی مبنی بر رتبه گیری کلیدواژه ها سایت ارائه دهد.

لینک سازی داخلی و خارجی

ایجاد ارتباط میان صفحات سایت و دریافت اعتبار برای سایت شما، به واسطه استفاده از تکنیک‌های مجاز، یکی دیگر از مسئولیت‌های سئوکار حرفه ای است. تا باعث افزایش ترافیک سایت شما شده و به تبع، سود و درآمدزایی شما شود.

۵ مهارت اصلی یک مشاور متخصص

اگر به دنبال پیشرفت در حوزه سئو هستید و می‌خواهید یک سفارش سئو حرفه ای داشته باشید، باید رزومه خود را با مهارت‌هایی که در زمینه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد، ارتقا دهید.

هرچه مهارت‌های متخصص سئو بیشتر شود، می‌تواند علاوه بر اجرای پروژه سئو، در نقش مشاور متخصص نیز یک تیم را رهبری کند و به اهداف آن پروژه برساند. هرچند امروزه برخی مهارت‌های برنامه نویسی و فنی نیز به حرفه ای شدن یک سئوکار کمک زیادی می‌کند، اما بطور کلی موارد زیر می‌تواند شما را به یک سئوکار ماهر تبدیل کند.

سئوکار خبره
سئوکار خبره

آشنایی با نکات تولید محتوا

گرچه یک کارشناس سئو، متخصص تولید محتوا نیست. ولی دانستن نکات لازم در تولید محتوا برای آنکه مخاطب را جذب کند. باید بداند عناوین چطور انتخاب می شود. به چه مسیری کاربر هدایت شود. این موارد از مهارت‌هایی اند، که یک سئوکار حرفه ای باید بر آن تسلط داشته باشد.

دانش کدنویسی و ایرادیابی

یک سئوکار ماهر، باید شناخت نسبی از موضوعاتی مثل پنل‌های مدیریت محتوا (مانند وردپرس، جوملا) داشته باشد. همچنین با زبان‌های برنامه نویسی مانند HTML، CSS آشنا باشد. این امر برای آن است که در صورت بروز اشکال در این بخش ها بتواند، ایراد را رفع کند. همچنین آشنایی با افزونه ها و ابزارهای سئو بسیار ضروری بوده است. همچنین داشتن اطلاعاتی در زمینه و ساخت پلاگین، مزیت محسوب میشود.

سئوکار خبره

فعالیت مستمر

رقبای شما همواره، در حال فعالیت و به روزرسانی محتوای خود هستند. سئو نیز فعالیتی است که پیوستگی و استمرار را می طلبد. یک سئو کار حرفه ای می تواند طبق برنامه، فعالیت‌های لازم برای بهینه سازی سایت شما و افزایش رتبه را به طور مستمر انجام داده، همچنین تا رسیدن به نتیجه مدنظر، دست از تلاش بر ندارد. سئو یک علم نیمه تجربی است. لازم است پس از دانستن اصول همواره در آن مسیر تلاش شود.

یادگیری پیوسته سئو

اگر شما هم به دنبال یادگیری سئو هستید. باید بدانید که یادگیری تان هیچگاه متوقف نمی شود! الگوریتم‌های رتبه دهی گوگل پیوسته در حال تغییر هستند. این تکنولوژی نیز هر روز در حال گسترش و پیشرفت است. تنها راهی که بتوانید در این عرصه باقی بمانید، این است که یک متخصص سئو باشید.

آنالیز کاربر و رقیب

در حوزه سئو، یکی از مهمترین فعالیت‌های سئوکار، تدوین استراتژی و مسیر سایت شماست. شناخت نیازها و رفتار های کاربر و در کنار آن، بررسی و تحلیل برنامه رقبای شماست.

شناخت رفتار کاربر باعث تعیین صحیح مسیر فعالیت‌های داخلی سایت مانند طراحی سایت، محتوای ارائه شده و لینک سازی‌های داخلی میشود. تحلیل و بررسی دقیق رقبا سبب کمک به تدوین برنامه برندینگ، رتبه گیری شما با استفاده از آگهی، رپورتاژ و دریافت بک لینک‌های مرتبط میشود.

تحلیل و آنالیز داده ها

ایجاد ارتباط میان صفحات سایت و دریافت اعتبار برای سایت شما، به واسطه استفاده از تکنیک‌های مجاز، یکی دیگر از مسئولیت‌های سئوکار حرفه ای است. تا باعث افزایش ترافیک سایت شما شده و به تبع، سود و درآمدزایی شما شود.

وظایف و مسئولیت‌های متخصص سئو (SEO Expert)

یکی از بهترین زمانها برای استفاده از خدمات سئو وب سایت، زمانی است که شما یک سایت جدید پیاده سازی کرده اید. به این صورت شما می توانید اطمینان حاصل نمایید که سایت شما به شکل اصولی برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است.

وب سایت‌هایی که قدمت بیشتری دارند از تکنیک‌های مختلفی برای سئو سایتشان استفاده میکنند تا به صفحه اول گوگل وارد شوند. در مواردی مانند افت شدید ترافیک سایت نیز کارفرماها به دنبال استخدام شرکت‌های سئوکار هستند تا با این کار بازدید و ترافیک سایت را افزایش دهند.

حقوق یک سئوکار در سال ۱۴۰۰

با توجه به آخرین تغییرات قانون کار و موارد مشابه، همکاری‌های میان کارشناسان سئو و کارفرمایان، در هنگام استخدام سئو کار، تعیین حقوق به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به طور معمول حقوق ماهانه یک سئوکار در به طور متوسط مبلغی ما بین ۳ الی ۵ میلیون برای کارشناسان تازه کار و ۸ الی ۱۲ میلیون، برای متخصصین حرفه ای تر میباشد.

همچنین علاوه بر سئوکارها، شرکت‌های سئو نیز این خدمات را ارائه میدهند که هر یک تعرفه خود را برای خدمات دارند. برخی از عوامل موثر در حقوق یک کارشناس سئو عبارتند از:

سابقه فعالیت

قدمت و سابقه حضور سئوکار در این عرصه، نقش کلیدی در تعیین هزینه پروژه شما دارد. هرچه سابقه کارشناس سئو بیشتر باشد، تجربه بیشتری داشته و بالتبع میتواند، خدمات بهتری را به شما ارائه دهد.

نمونه کار

تعداد زیاد پروژه لزوما، تضمین کننده کیفیت بالای خدمات ارائه شده نیست، بلکه باید به تعداد پروژه‌های موفق نظر کنید. هرچه تعداد پروژه‌های موفق بیشتر باشد، کیفیت خدمات ارائه شده، بالاتر و هزینه و حقوق سئوکار نیز بیشتر خواهد بود.

خدمات

اینکه از لیست خدمات لازم برای سئو، کدام موارد را شما برای سایتتان نیاز دارید. کدام را سئوکار میتواند به شما ارائه دهد، از دیگر پارامترهای موثر در هزینه سئو خواهد بود.

سئوکار خبره

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!