344827 1536510394 big

3

بر اساس  مطالعات  اخیر صورت گرفته توسط  AHrefs ، با نداشتن موقعیت ویژه Snippet ، حتی اگر رتبه # 1 را نیز داشته باشید ، از میزان ترافیک کمتر از 31٪  برخوردار خواهید شد. برای افزایش ترافیک 31 +٪ آماده هستید؟ پس بیاموزید که چگونه در FeaturedSnippetTool.com. کار کنید.

بهینه سازی  موتور جستجو (SEO) از تخصص و جنبه های فنی کافی برخوردار است که می تواند برای C-suite بسیار زیاد باشد.

یا بدتر از همه ، بیش از حد ساده بوده و تصور شود که چیز آسانی است و می تواند به سرعت منجر به انتظارات برآورده نشده شود.

ماهیت اسرارآمیز سئو می تواند منجر به سوء تفاهم و سرخوردگی و ناامیدی مدیر عامل ها شود.

شناخت اصول سطح بالا و برخی از جنبه های مهم موفقیت سئو می تواند انتظارات مناسبی را در اختیار مدیران اجرایی قرار دهد.

در اینحا13نکته ای که باید مدیران درباره سئو بدانند:

1.طرح  SERP

صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) طی چند سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

این مورد برای ارائه یک طرح استاندارد با چند متغییر مختلف همراه بود که همیشه شامل “10 پیوند آبی” برای نتایج جستجو می باشد و شامل تبلیغات بالا به علاوه ، اخبار ، نقشه یا سایر مطالب مرتبط با جستجوی پرس وجو  و طرفداری از آن است.

اکنون ، ما طرح های متنوعی را مشاهده می کنیم که که یک تجربه بهینه را در دستگاه تلفن همراه و دسک تاپ آبشاری به و اندازه های دیگر را  ارائه می دهند.

تعداد تبلیغات متفاوت است و سایر اطلاعات پیش از نتایج جستجو به SERP کشیده می شوند. شما همیشه 10 نتیجه جستجو را نمی بینید و بعضی اوقات آنها به پایین صفحه منتقل می شوند یا با محتوای دیگر مخلوط می شوند.

اولین قدم اول ، بدانید که شما در تجزیه و تشریح SERP دنبال چه چیزی هستید و بدانید که بدانید چه چیزی پرداخت شده است ، در جستجوی چه هستید و منبع شامل چه مواردی هستند که میتواند شامل لست های محلی ، ویدیو ، تصاویر ، اخبار ، تبلیغات خرید و سایر منابع باشد.

2.   نتایج و انتظارات زمانی

سئو میزان رضایت فوری و یکسانی را  از  جستجو ی صورت گرفته ارائه نمی دهد. در حالی که مواردی با سود کم و برد آسان وجود دارد ، در بیشتر موارد ، SEO  جزو موارد طولانی مدت است.

برای نمایش پرس و جوهای رقابتی ، باید تلاش و اقدامات زیادی انجام شود تا در رده بندی بالایی حرکت کنند. الگوریتم موتور جستجو به روز رسانی میشود و رقبا جهت ایجاد به یک هدف متحرک نیز خود را به روز رسانی میکنند که برای رسیدن  به هدف به  زمان و انضباط لازم دارد.

در حالی که متخصصان سئو آموزش دیده اند ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که عملکرد انتظارات عملکرد  به دقت تعیین شوند ، به جرات می توان گفت که ماه ها  طول میکشد که در باره ی شرایط رقابتی کمتر صحبت می کنیم و یا (گاهی اوقات بسیار طولانی تر) برای رسیدن به نتایج برتر برای نمایش داده های رقابتی چندین ماه ممکن است طول بکشد.

با فرض اینکه ما دستورالعمل های موتورهای جستجو را دنبال می کنیم ، محدودیت های ما در زمینه های همکاری و منابع مورد استفاده قرار می گیرند.

3. تأثیرات روی موتورهای جستجو

وقتی رتبه بندی ها و نتایج جستجو را مشاهده نمی کنیم ما نمی توانیم به سادگی با Google ارتباط برقرار کنیم و برای موقعیت بهتر فشار آورریم.

متأسفانه ، جستجوی ارگانیک شبیه پشتیبانی از Google Ads ، Google My Business ، Analytics یا سایر محصولات نیست. این خدمات و  سرویس هایی است که گوگل به کاربران خود ارائه می دهد – آنهایی که از موتور جستجو استفاده می کنند.چیزی به ما بدهکار نیستند.

متخصصان سئو اطلاعات و دانش زیادی را از طریق تجربه ، منابع صنعتی مانند ژورنال موتور جستجو و شنیدن مستقیم از خود نمایندگان موتور جستجو کسب می کنند.

در نهایت ، هرچند ، ما هیچ ترافیکی جدا از موتورهای جستجو یا الگوریتم نداریم.

4.برچسب های متا

هیچ یک از  حوزه های سئو قدرت جادویی برای تأثیرگذاری در رتبه بندی ها ندارد. محتوا و پرداختن به طیف گسترده ای از عوامل بیشترین تأثیر را دارد.

برچسب های متا هنوز بعضی اوقات درباره ی آنها سوال می پرسد یا به عنوان اولین چیزی که شخصی هنگام پرسیدن سؤال از سئو فکر می کند ، ذکر شده است.

بله ، شما باید عنوان  را بهینه سازی کنید و برچسب های توضیحات متا را برای سایت خود درنظر بگیرید.

خیر ، این موارد به تنهایی تأثیر زیادی نمی گذارند اگر این تنها کاری باشد که شما میخواهید انجام دهید.

SEO تقریباً خیلی بیشتر از برچسب ها است.

5.تایید صفحات

یکی دیگر از تاکتیک ها در مکتب -قدیمی که خوشبختانه از آن سؤال می شود و کمتر از آن استفاده میشود تاکتیک  “تاییدیه Google” است.

Google اخیراً این فرم را حذف کرده است زمانی که شما آدرس اینترنتی را برای آن ارسال میکنید. در گذشته بخشی از محتوا  جهت تایید URL به صفحات جدید ایندکس گذاری میشدند یا از طریق یک فرم به روز رسانی میشدند. با استفاده از نقشه های XML ، این عمل منسوخ شد.

مهمتر از آن ، تاییدیه و ایندکس گذاری برای اطمینان از اینکه محتوا در مورد آن شناخته شده است یا نه مهم است ، اما خود یک عامل برای رتبه بندی نیست.

تمرکز بر تایید و دریافت ایندکس گذاری مطالب باید بعد از ایجاد محتوای خوب در اولویت قرار بگیرد که جهت رسیدن به موفقیت بهتر است در صدر SERP ها باشد.

6.نام تجاری در مقابل شرایط عمومی

داشتن رتبه های بالا از نظر برند (از جمله اشتباهات در هجی کردن ) حائز اهمیت است. در بیشتر موارد ، اگر نام تجاری منحصر به فرد باشد ، به طور طبیعی برای جستجوهای حاوی آن رتبه خوبی خواهد داشت.

هنگام مشاهده رتبه بندیهای جستجوی ارگانیک و گزارش ترافیک ، مهم است که مارک تجاری و عملکرد عمومی را از هم متمایز کنید.

اگر سرمایه گذاری زیادی در SEO می کنید و هنوز هم در طول زمان فقط از شرایط برند خود نتیجه می گیرید ، در این صورت باید یک نگاه عمیق تر به استراتژی کلی بیندازید.

با تنظیم قالب های گزارش دهی به نام تجاری و عمومی ، می توانید تصویری واضح تر از تاثیر تلاش های سئو در مقابل رقیق شدن آن با قرار دادن در یک سطل جمع داشته باشید.

7.متغیرهای الگوریتم و یادگیری ماشین

قطعاً الگوریتمی وجود دارد که تعیین می کند سایت ها به چه ترتیب در هر موتور جستجو رتبه بندی می شوند. با این وجود ، تمرکز روی متغیرهای خاص و تعقیب فرمول جادویی به عنوان یک استراتژی طی چند سال گذشته محو شده است.

تحقیقات کلمات کلیدی نامحدود برای PPC و SEO

در هر دامنه جستجو کنید و مکان های آنها را که در Google نشان داده شده است خوب توجه کنید: هر کلمه کلیدی در Adwords ، هر رتبه ارگانیک و هر تغییر تبلیغات در 13 سال گذشته را خوب در نظر بگیرید.

با یادگیری ماشین با چرخش بر الگوریتم Google ، می دانیم که متغیرها ، وزنها و قوانین یکسان برای هر جستجوی پس وجو به طور مساوی کار نمیکنند.

حتی اگر ما اندازه کامل از هر متغیر الگوریتم را بدانیم ، این واقعیت که یادگیری ماشین وجود دارد و می تواند مقیاس متفاوتی را برای هر پرس و جو ایجاد کند ، شواهد کافی است که ما باید وقت خود را به جای تلاش برای یافتن راه هایی برای اهرم فقط چند متغیر، صرف سرمایه گذاری در محتوا و زمینه ساخت بهتر کنیم.

8.کیفیت محتوا

 در مورد کیفیت محتوا خیلی صحبت شده است.

کیفیت چیست؟ این به معنای صفحات وب است که دارای کپی ، تصاویر ، فیلم و عناصر تعاملی هستند که کاربر را درگیر می کنند.

محتوایی که در رسانه‌های اجتماعی به آن اشاره دارد ،یا به اشتراک گذاشته و یا کلیک می‌کنید. این زمان طولانی تر را در صفحه قرار می دهد و اغلب در هر بازدید تعداد صفحات بیشتر میشود.

فراتر از آن معیارها ، ارزش را برای کاربر فراهم می کند و آنها نیز به نوبه خود ، آن را به اشتراک می گذارند ، به آن پیوند می دهند و فراتر از تصور اولیه با آن درگیر می شوند.

تمرکز برای ساختن همه محتوای “کیفیت” ،محتوا برای رقابت در چشم انداز رقابتی در حال تحول بسیار مهم است.

 9.فنی ، سئو داخلی  و سئو خارجی
سئو را می توان به سه بخش طبقه بندی کرد:

فنی: بهینه سازی وب سایت که همیشه به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد ، اما لازم است تا اجازه ی ایندکس گذاری به محتوای شما داده و یافت شود و به هیچ وجه سایت خود را به عقب برنگردانید. به عنوان مثال می توان به robots.txt ، نقشه سایت XML ، برچسب های متعارف ، تغییر مسیر 301 ، تنظیمات DNS ، سرعت سایت ، دوستی با موبایل و محتوای تکراری ، نشانه گذاری طرحواره اشاره کرد.

  • در صفحه: بهینه سازی از عناصری است که شما می توانیدد در یک صفحه وب و در سراسر یک وب سایت قرار دهید. برای مثال شامل : URL ، برچسب عنوان ، برچسب توضیحات متا ، برچسب های عنوان ، کپی بدنه اصلی و ویژگی های alt تصویر است.
  • خارج از صفحه (یا خارجی): بهینه سازی سیگنال های خارجی با کیفیت از جمله بک لینک های باکیفیت به سایت ، ذکر نامهای تجاری نامشخص ، تعامل در رسانه های اجتماعی و استناد محلی.

. 10.ایندکس گذاری

موضوعات اندیس گذاری می تواند به تلاشهای SEO شما آسیب برساند.

همانطور که Beau Pedraza آن را در صفحات فهرست بندی شده شما در حال پایین آمدن است – 5 دلیل احتمالی که چرا: “صفحاتی که فهرست نشده اند نمی توانند رتبه بندی شوند.”

یکی از دلایلی که ممکن است در مسئله اندکس گذاری مطرح شود این است که موتور جستجو نمی تواند آن را خزنده کند. این فرآیند به طور خودکار به کشف محتوا  می پردازد و منجر به ایندکس گذاری از محتوا می شود.

اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می توانند به کلیه مطالب شما دسترسی داشته باشند ، همچنین دانستن اولویت ها و سلسله مراتب آن و زمینه ارتباط صفحات و بخش ها با یکدیگر ، از جنبه های مهم سئو است.

11.حذف و تکرار کنید

SEO یک چیز یک بار مصرف نیست. این فرایندی است که نیاز به تعهد و نظم دارد.

به SEO جهت تست مداوم فکر کنید .

ما هرگز نمی خواهیم فرمول کاملی داشته باشیم یا انجام دهیم.

کلمه “بهینه سازی” از آن جهت اهمیت دارد که ما در تلاشیم تا کمترین نواقص و کمبود را داشته باشیم و یا از کیفیت و اقتدار بالاتری در مقایسه با همسالان رقابتی خود برخوردار باشیم.

سپری کردن شش ماه برای به دست آوردن وب سایت کاملاً بهینه شده یا به روزرسانی ها و بازگرداندن آنها به بازده های مختلط ، می تواند کمرنگ شوند.

با این وجود ، اگر تصور و طرز فکر بیشتر کار با شیوه ای چالاک تر ، به روزرسانی ها و موارد تاکتیکی به صورت مداوم با این درک که به طور منظم باز خواهید گشت و مجدداً مورد بررسی قرار می گیرد ، می تواند منجر به موفقیت تدریجی و بلند مدت شود.

12.تعهد زمانی

برای بهینه سازی زمان لازم است.

هر یک از سه حوزه سئو نیاز به تعهد دارد و غالباً کمک به دیگران در مجاورت حوزه کاربردی در نقش شخص سئو است.

غالباً فناوری اطلاعات ، بازاریابی ، جستجوی پرداختی ، طراحی وب ، توسعه وب ، نویسندگان کپی و موارد دیگر مورد نیاز هستند و همه آنها در دسترس فوری سرب SEO نیستند.

علاوه بر زمان لازم برای همکاری و تأثیرگذاری در سه حوزه SEO ، روند حذف و تکرار مستلزم صبر است زیرا ممکن است چندین بار از  نسخه از بدنه اصلی و به روزرسانی برچسب ها (کار در کنسرت) وجود داشته باشد که در این صورت ما شاهد حرکت در رتبه بندی ها خواهیم بود.

تفکر یک بارمصرف در مورد  SEO خطرناک است.

13.تعهد منابع

روزهایی که شاغلان  سئو در مخزن داده کار می کنند طولانی نیست.

ما اغلب به کمک و پشتیبانی سایر افراد و بخش ها نیاز داریم تا در رابطه با جنبه های وب سایت و مطالب مورد نیاز ه ما کمک کنند که نیاز به ،به روزرسانی دارد .

سئو به یک صندلی در جدول بازاریابی احتیاج دارند زیرا در یک اکوسیستم جداگانه مانند جستجوی پولی و رسانه های اجتماعی (تا حدی) امکان پذیر نیست.

تعهد برای سرمایه گذاری در سئو ، آغاز میشود ، اما پایان آن نیست. سئو احتمالاً به به روزرسانی هایی نیاز دارد که شامل منابع داخلی  یا خارجی با هزینه های سنگین است که قادر به اجرای کامل استراتژی است.

نتیجه گیری:

وقتی موضوع SEO مطرح میشود بسیاری از اصطلاحات خاص و رمزی  وجود دارد.

SEO یک کانال بازاریابی دیجیتال مؤثر است که با سرمایه گذاری بر آن و درک آن می تواند منجر به ROI و رشد فوق العاده ای شود.

از طریق درک اساسی از مفاهیم مهمی که مدیر عامل ها باید بدانند ، می توان از طریق تعهد در طول زمان ، منابع و انتظارات مناسب ، احتمال سئو را زیاد کرد.

images 1

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!