کاربرد سئو

سئو مخفف چیست؟

درست در همین لحظه که وارد این صفحه شدید در اولین پله و مرحله یادگیری کاربرد سئو ایستاده‌اید. جایی که لازم نیست هیچ پیش‌زمینه و دانش قبلی در مورد سئو داشته باشید. بدیهی‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بعد از گذراندن آموزش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین و ایجاد وب‌سایت تجاری، آشنایی با اصول سئو (به انگلیسی: SEO و مختصر Search Engine Optimization) است.
ما شما را در میانه‌ راه تنها نمی‌گذاریم و تا آخر قدم‌به‌قدم شما را در مسیر کارآفرینی آنلاین همراهی می‌کنیم. پس بدون ذره‌ای دودلی و اضطراب این مقاله را مطالعه کنید. اگر سوالی در ذهن‌تان شکل گرفت حتما در انتهای همین پست بپرسید تا پاسخگوی شما باشم.
خب! بهتر است با یک سوال ساده شروع کنیم. موتور جستجو چیست؟!

کاربرد سئوموتور جستجو چیست‌ و چرا تا این اندازه مهم است؟

“مامان… جورابای من کجاست؟” هنوز جمله شما تمام نشده که مادر با یک جفت جوراب تمیز و مرتب روبروی شما می‌ایستد! “مامان… کیف من کجاست؟ دسته کلیدم کو؟ مدارک ماشینمو کجا گذاشتی؟” و هزاران درخواست دیگر که همگی در کسری از ثانیه پاسخ داده می‌شود!
مراحل کلی عملکرد موتور جستجو مثل مادر یک پسربچه بی‌نظم و بازیگوش است که هیچ‌وقت نمی‌داند وسایلش کجاست! فقط کافی است مادرش را صدا بزند تا در کمترین زمان وسایل مورد نیازش را پیدا کند.

فضای مجازی دنیای بزرگی است و بی‌نهایت وب‌سایت و خدمات را در خود جای داده‌است که ما از وجود بسیاری از آنها بی‌خبریم. این موتورهای جستجو هستند که در تمام ساعات شبانه‌روز مشغول به بررسی وب‌سایت‌ها و خدمات دنیای مجازی هستند.
فقط کافی است شما به عنوان کاربر این فضای مجازی درخواست خود را به موتور‌های جستجویی مانند گوگل اعلام کنید و آنها تمام وب‌سایت‌ها و خدمات مرتبط با درخواست شما را در کسری از ثانیه به شما نشان می‌دهند.
طبق آخرین آمار سال 2018، حدود 85 درصد از کاربران برای جستجو و یافتن نیازهای خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند.

کاربرد سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو چیست؟

سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. از آنجا که گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو در دنیاست، کاربرد سئو بر اساس معیارها و قوانین رتبه‌بندی گوگل انجام می‌شود.
هر بار که کلمه‌ای را در گوگل جستجو می‌کنید با یک لیست بلند از نتایج مرتبط با جستجو مواجه می‌شوید که اصطلاحا آن را SERP یا Search Engine Results Pages -به معنای صفحه نتایج جستجو- می‌نامند. بیشتر مخاطبان از صفحه اول نتایج فراتر نمی‌روند و در همان صفحه به خصوص در سه ردیف اول لیست، به پاسخ سوال خود می‌رسند و ادامه نتایج را بررسی نمی‌کنند.

با سئو وردپرس آینده‌ات رو بساز

خیلیا نمیدونن از سایت وردپرسیشون چطور پول در بیارن. دوره سئو وردپرسی 2020 رو واسه همین گذاشتیم

 بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار آنلاین باید تمام تلاش‌تان را به‌کار ببرید تا وب‌سایت شما با کلمات جستجوی مرتبط در صفحه نخست و حتی در اولین ردیف نتایج موتور جستجو گوگل ظاهر و مشتری و فروش شما زیاد شود. سئو در واقع مجموعه تلاشی است که شما برای رسیدن به ابتدای لیست گوگل انجام می‌دهید.

سئو داخلی یا درون صفحه چیست؟

در سئو داخلی (به انگلیسی: On Page) در واقع تمرکز روی یک برگه یا آدرس سایت است تا بتوانیم آن‌را از لحاظ فنی بررسی و بهینه‌سازی کنیم. ما یک عالمه مطلب در مورد سئو داخلی سایت برای شما آماده کردیم. چرا سری به آنها نمی‌زنید؟ مطمئنم که ضرر نمی‌کنید.

سئو خارجی یا بیرون صفحه چیست؟

سئو خارجی (به انگلیسی: Off Page) بر خلاف سئو داخلی، مجموعه اقدامات و کارهایی است که خارج از محیط وب‌سایت برای بهبود رتبه سایت خود انجام می‌دهیم، در واقع ما درسایت‌های معتبر دیگر به معرفی سایت خود می‌پردازیم.
عمده فعالیت‌های مربوط به سئو خارجی حول محور لینک‌سازی در گردش است. مقالات بسیار متنوعی در سایت میموس نوشته شده‌اند که علاوه‌بر آموزش لینک سازی، اطلاعات مفید و کاربردی در مورد سئو خارجی به شما می‌دهند.

سئو تکنیکال چیست؟

در سئو تکنیکال تمرکز شما باید روی ظاهر‌سایت، تنظیمات کلی، کیفیت محتوا و مسائل فنی و بروز مانند واکنش‌گرایی باشد. برای رعایت سئو تکنیکال سایت شما نباید هیچ مشکل فنی داشته باشد و در تمام دستگاه‌ها مانند موبایل و تبلت بدرستی نمایش داده شود و البته باید حواستان به مشتری مداری هم باشد و محتوا‌های جذاب و مخاطب‌پسند تولید کنید.
تفاوت سئو داخلی و تکنیکال بسیار مشخص است. هر زمان از سئو داخلی حرف می‌زنیم منظور ما بهینه‌سازی و رفع مشکلات در یک برگه سایت است در صورتی که بهینه‌سازی در سئو تکنیکال در مورد تمام سایت یعنی مجموع برگه‌ها، نوشته‌ها، تنظیمات و خلاصه هر چیزی که مربوط به سایت است، راهکار و روش بهینه‌سازی ارائه می‌دهد.

سئو کلاه سفید: کاری بکن بهر ثواب نه سیخ بسوزه نه کباب

در سئو کلاه سفید اولویت اول جلب رضایت مشتریان و مخاطبین سایت است بطوریکه قوانین سئو هم رعایت شود. اگر قصد یک شبه ره صدساله رفتن دارید، این روش سئو اصلا برای شما مناسب نیست اما اگر می‌خواهید در نتایج اول گوگل ماندگار و پر‌قدرت باشید راهی جز انتخاب سئو کلاه سفید ندارید.
به بیان دیگر با سئو سفید دیرتر به نتیجه می‌رسید اما چون تمام قوانین گوگل را بدرستی رعایت می‌کنید، گوگل به شما اعتماد می‌کند و درنتیجه به آسانی شما را از اول لیست جستجو حذف نمی‌کند.

سئو کلاه خاکستری: زیرآبی رفتن

سئو خاکستری مثل دور زدن دوربین‌های طرح ترافیک از کوچه و پس‌کوچه‌هایی است که هنوز در آنها دوربین نصب نشده. برای استفاده از این روش باید شناخت کافی از مسیرها و روش‌های انجام کار داشته باشید. اما مراقب باشید که همیشه خطر گیرافتادن و جریمه شدن همراه شماست!

سئو کلاه سیاه: مژدگانی که گربه ما عابد شد!

در سئو سیاه ما تظاهر می‌کنیم که به تمام قوانین و خطوط قرمز موتور‌های جستجو احترام می‌گذاریم در‌حالیکه به هیچ‌یک از قوانین پایبند نیستیم و سعی در فریب‌دادن گوگل داریم. سئوکاران کلاه سیاه با چند روش گوگل را فریب می‌دهند:

  • وب‌سایت‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که به موتورهای جستجو یک محتوای ویژه و عالی را نمایش دهند اما کاربران اصلی وب‌سایت فقط تبلیغات را مشاهده کنند.
  • با خرید و فروش لینک‌ها، بک لینک های وب‌سایت‌ را افزایش می‌دهند و در رفتار گوگل و سایر موتورهای جستجو تغییراتی ایجاد می‌کنند.
  • با استفاده از ابزارهایی که متن‌های بی‌معنی به وب‌سایت‌‌ها اضافه می‌کنند، موتورهای جستجو را فریب می‌دهند. با این کار موتور جستجو فکر می‌کند که این وب‌سایت‌ها با محتوای باکیفیت به‌روز می‌شوند، بنابراین رتبه بالاتری به آن‌ها می‌دهد.
  • کوئری‌های ساختگی به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند که باعث می‌شود کلمات کلیدی وب‌سایت‌ها در Google Suggestion و Google Related قرار بگیرد.

با این روش‌ها خیلی زود به جایگاه اول نتایج جستجو می‌رسید اما بسرعت از این جایگاه سقوط می‌کنید و حتی ممکن است از نتایج جستجو برای همیشه حذف شوید که اصطلاحا به آن پنالتی شدن سایت می‌گویند.

خب! تا اینجا متوجه شدیم که سئو و بازاریابی موتورهای جستجو، سایت شما را در اول صف جستجو گوگل  قرار می‌دهد و انواع مختلف آن را شناختیم. اما سوال اصلی و اساسی اینجاست که چرا پیوند محکمی بین موفقیت کسب‌وکار آنلاین و سئو وجود دارد؟

چرا دیجیتال مارکتینگ شما برای نفس کشیدن به سئو نیاز دارد؟

بسیاری از کسب‌و‌کارها می‌دانند (یا فکر می‌کنند، می‌دانند!) که برای موفقیت و توسعه تجارت آنلاین به موتورهای جستجو و سئو نیاز دارند.
چه کسب‌وکارهای کوچک و چه بزرگ‌ترین برند‌های فضای مجازی، همه و همه -در هر سطحی که باشند- برای رسیدن به مرحله بعد به سئو نیاز دارند. در ادامه برای اثبات این حرف دلایلی را مطرح می‌کنم.

1-‌ موتورهای جستجو بیشترین ترافیک را بسمت سایت شما هدایت می‌کنند!

جستجوی ارگانیک یا ترافیک مستقیم از گوگل، بازدیدکنندگان زیادی را به سایت شما می‌کشاند و از این طریق شما را به درآمد و سود می‌رساند.

گوگل بخش قابل توجهی از بازار جستجو را از رقبای دیگر مانند Bing Yahoo, Yandex, Baidu, ربوده است. این بدین معنی است که همه موتورهای جستجو توانایی ایجاد ترافیک و برندینگ حرفه‌ای برای شما را ندارند. همانطور که قبلا هم گفتم گوگل سهم 85 درصدی بازار جستجو را در دست دارد. اگر نگاهی به لیست مطالب جست و جو شده در گوگل بیاندازید از نتایج آن شگفت زده خواهید شد. در بین جستجو‌ها از عبارت شام چی بپزم تا نظریه تکاملی داروین، و علوم فلسفه همه چیز به چشم‌تان می‌خورد!
با توجه به این موارد، کاملا واضح است که شما باید از قوانین گوگل پیروی کنید تا دل او را بدست آورید و گوگل هم در مقابل با سخاوت‌مندی باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

2-‌ سئو اعتماد و اطمینان مشتریان را به شما پیشکش می‌کند

هدف هر سئوکار با تجربه، ایجاد یک تجربه کاربری واضح و موثر از وب‌سایت هدف است و با این رویکرد بسراغ استفاده از سئو داخلی و خارجی می‌رود زیرا گوگل بهترین و موثرترین بستر اعتماد‌سازی برای مشتریان است.
باید به این نکته توجه کنید که برای ایجاد یک اعتبار ماندگار نیاز به صبر، تلاش و تعهد دارید تا اعتماد بازدید‌کنندگان سایت را بدست آورید. قبل از هر چیزی باید کاری کنید که گوگل به شما اعتماد کند در نتیجه مخاطبان هم به شما اطمینان خواهند کرد.

3-‌ تاثیر موثر روی چرخه خرید ایجاد می‌کند

مشتریان همیشه برای خرید تحقیق می‌کنند. برندهای تجاری باید در یک مکان مشخص جمع شوند تا مشتریان بتوانند آنها را در کنارهم قرار‌دهند و مقایسه‌ کنند. درست مانند بازارهای قدیمی ایران که هر صنفی در راسته مشخصی از بازار فعالیت می‌کرد.
اصول و فاکتورهای سئو شما را درکنار رقیبان‌تان قرار می‌دهد و کسب‌وکارهای مرتبط را با توجه به نیاز و خواسته کاربر در یک لیست قابل اطمینان ارائه می‌کند.
البته مزایای سئو بسیار بیشتر از این سه مورد گفته شده است اما به نظرم این سه مورد یعنی ایجاد ترافیک، اعتماد و چرخه خرید، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز یک تجارت آنلاین است و بدون آنها هیچ تجارتی موفق نخواهد شد.
حالا وقت آن رسیده که ببینیم که چه عواملی در رسیدن به مزایای سئو موثر است.

 

کاربرد سئودقیقا چه عواملی بر سئو سایت تاثیر دارند؟

اینکه واقعا چه معیارهایی در رتبه‌بندی سایت‌ها دخیل هستند، مشخص نیست و گوگل مانند گنجی پنهان از آنها محافظت می‌کند. اینکه یک وب‌سایت در لیست نتایج گوگل در رتبه بالاتری نمایش داده شود و یا اینکه از رتبه فعلی خود سقوط کند، به رقبای آن وب‌سایت بستگی دارد.

گوگل تمام تلاشش را می‌کند که بهترین و مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها را به کاربران خود عرضه کند. برای این منظور تعداد زیادی پارامتر ارزیابی را مورد بررسی قرار می‌دهد. هر‌چه وب‌سایت امتیاز بهتری در رابطه با این پارامترها بدست آورد، رقبای خود را کنار زده و در واقع باعث سقوط آنها می‌شود و خودش را به بالای لیست نزدیک‌تر می‌کند.

کسب درآمد از سایت با استراتژی درست ممکنه

70 درصد کاربرا فقط روی لینک اول گوگل کلیک می کنن. پس با استراتژی درست می تونی این 70 درصد رو به سایت خودت بکشونی. تو دوره استراتژی سئو مانگو بهت یاد میدیم چطوری این کارو بکنی.

بر اساس تجربه و بررسی سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوند، عوامل زیر را می‌توان از مهم‌ترین پارامتر‌های تعیین رتبه‌بندی سایت توسط الگوریتم‌ گوگل بیان کرد.
  • ساختار قالب
  • کیفیت محتوا
  • آدرس دامنه
  • وضعیت هاست
  • کلیدواژه یا کلمه‌کلیدی
  • تجربه کاربری
  • لینک‌های داخلی
  • لینک‌های خارجی (بک‌لینک)

در ادمه به بررسی برخی از این پارامترها می‌پردازیم:

نام و پسوند دامنه چه تاثیری بر بهینه‌سازی جستجوی گوگل دارد؟

در مقاله‌ای جداگانه بطور مفصل در مورد اصول انتخاب نام دامنه صحبت کردیم. حالا در جواب این سوال که آیا نام دامنه تاثیری بر سئو سایت دارد یا خیر؟ باید بگویم بله، اما تاثیر آن مانند قبل پر‌رنگ نیست.
در گذشته استفاده از کلیدواژه در نام دامنه باعث می‌شد تا شما بدون زحمت در صفحه اول گوگل ظاهر شوید. به عنوان مثال اگر سایت شما در حوزه فروش لوازم خانگی فعالیت می‌کرد، با استفاده از نام دامنه foroshlavazemkhanegi.com می‌توانستید براحتی و در کم‌ترین زمان به صفحه اول گوگل برسید.

اما مدتی بعد، گوگل اعلام کرد که بر طبق الگوریتم‌های جدید، دامنه‌هایی که در نام آنها از کلیدواژه استفاده شده‌است، اما محتوا و کیفیت مناسبی ندارند، دچار تنزل رتبه خواهند‌شد و این اتفاق هم افتاد.

اصول سئو و رتبه‌بندی سایت شامل فاکتور‌های زیادی می‌شود و می‌توان گفت نام دامنه در انتهای لیست این فاکتور‌ها جای دارد. در واقع تاثیر نام دامنه بر برندینگ و میزان فروش بسیار بیشتر از تاثیر آن بر سئو است. بنابراین سعی کنید در درجه اول نام دامنه، مطابق با استانداردهای برندینگ و بازاریابی باشد. برای اثبات این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

آیا قالب وردپرس سایت شما بر سئو تاثیر‌گذار است؟ چگونه؟

بدون شک قالب سایت روی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو موثر است. یکی از دلایلی که ما به سئو داخلی و تکنیکال اهمیت می‌دهیم و مشکلات فنی را برطرف کنیم همین است.
علاوه بر مواردی که در مقاله انتخاب قالب سایت گفتیم، برای این‌که قالبی هماهنگ با اصول سئو داشته باشید باید موارد زیرا را هم در نظر بگیرید:

  • استفاده ازHTML5 , Doctype به جای تکنولوژی‌های قدیمی
  • طراحی ریسپانسیو
  • رعایت اصول طراحی
  • رعایت حجم فایل‌ها

اولین چیزی که نظر موتورهای جستجو را جلب می‌کند، کدهای قالب و سایت است. اگر این کدها با تکنولوژی قدیمی نوشته شده باشد یا ریسپانسیو (به انگلیسی: Responsive) نباشد و بدیهی‌ترین اصول طراحی را رعایت نکرده باشد، گوگل دلیلی برای اهمیت دادن به سایت شما ندارد. رعایت نکردن این موارد مثل این است که با لباس‌های نامرتب و کثیف وارد مهم‌ترین جلسه کاری عمرتان شوید.
اگر از ابتدا با آموزش‌ راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین با وب‌سایت همراه بوده باشید و مقاله انتخاب سیستم مدیریت محتوا را خوانده باشید، احتمالا سایت خود را با وردپرس پیاده کرده‌اید. مهم‌ترین مزیتی که وردپرس دارد، هماهنگی شگفت‌انگیز آن با اصول و قوانین سئو است. بنابراین شما یک قدم جلوتر از سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی در حرکت هستید.

کاربرد سئومحتوا چه تاثیری روی امتیازگیری از موتورهای جستجو دارد؟

صنعت بازاریابی محتوا روز‌به‌روز در حال توسعه و پیشرفت است. سلیقه مخاطب تغییر کرده است و دیگر هر حرفی را بسادگی نمی‌پذیرد. کاربر دنبال مفاهیم عمیق، درست و در عین‌حال با بیانی ساده و دور از پیچیدگی است.
سئو و بازاریابی محتوا همیشه باید مانند دو یار جدانشدنی با‌هم زندگی کنند. انواع بازاریابی محتوا شامل موارد زیر است:

  • فروم‌های ‌پرسش‌و‌پاسخ‌
  • ارائه ویدئو
  • پادکست
  • وبلاگ
  • سایت‌های نظر‌سنجی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • عکاسی . فیلم‌برداری موبایل

وضعیت هاست چگونه در بهینه‌سازی موتورهای جستجو و در کاربرد سئو شما را یاری می‌کند؟

زمانی‌که در مورد سئو صحبت می‌کنیم، جزئیات بسیار اهمیت پیدا می‌کند. یکی از این موارد انتخاب هاست مناسب است که همیشه کارآفرینان اینترنتی در مرحله آخر به یاد می‌افتند. به هرحال هاست تاثیر زیادی بر رتبه سایت شما دارد و هرگز نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. زیرا:

  • سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو است و هاست تاثیر مستقیمی بر سرعت سایت دارد.
  • امنیت و حفظ اطلاعات برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.
  • گواهی SSL باعث بهبود رتبه شما در بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌شود.
  • مدت زمان درسترس بودن سایت اهمیت ویژه‌ای در بهبود سئو دارد.

کلیدواژه یا کلمه‌کلیدی را در کاربرد سئو دست کم نگیرید.

کلیدواژه چه اهمیت و جایگاهی در بازاریابی اینترنتی دارد که هر وقت سراغ سئو رفتید با عبارت کلمه‌کلیدی مواجه شدید؟
در واقع باید بگویم که انتخاب یک کلمه‌کلیدی و تکرار آن در متن تا سال 2012 بسیار حائز اهمیت بود اما ازسال 2017 الگوریتم‌‌های گوگل تغییر کرده‌اند و بسیار هوشمندانه شده‌اند؛ در حال حاضر موتورهای جستجو خودشان کلمات‌کلیدی شما را شناسایی می‌کنند و صفحات را بطور خودکار موضوع‌بندی و مرتب می‌کنند نه بر اساس تکرار بی حد یک کلمه و یا نوشتن کلیدواژه در تگ‌های متا، بلکه بر اساس معیارهای دقیق‌تر.
گوگل رسما اعلام کرده است که از کلمه‌کلیدی متا برای تشخیص موضوع محتوا استفاده نمی‌کند. بنابراین اگر هنوز کسی با روش استفاده از کلمات‌کلیدی متا برای شما دم از سئو حرفه‌ای می‌زند، براحتی او را کنار زده و رد شوید!
اهمیت نداشتن کلمات‌کلیدی در بخش متا سایت بدین معنا نیست که کلمات‌کلیدی بی اهمیت هستند! کلمات‌کلیدی همچنان با قدرت تمام در سئو تاثیرگذارند. ما از کلیدواژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، لینک سازی‌های داخلی و خارجی و … استفاده می کنیم و اگر کلیدواژه‌ای وجود نداشته باشد، در اقع بخش مهمی از ستون‌های سئو فرو می‌ریزد.

موفقیت و یا عدم موفقیت شما به تجربه کاربری گره خورده است.

رعایت اصول تجربه کاربری همانند باد به کشتی تجارت شما کمک می‌کند تا در دریای سئو به جلو رانده شوید. کاربری که تجربه مفید و لذت‌بخشی را در سایت شما کسب کرده باشد، بارها و بارها به وب‌سایت شما سر می‌زند و این همان چیزی است که موتورهای جستجو را عاشق وب‌سایت شما می‌کند.
تجربه کاربری فاکتور مهمی است که شما را در میدان رقابت سئو بسیار کمک می‌کند و از دیگر رقیبان‌تان جدا می‌کند.
تجربه کاربر قبل از ورود به سایت شما شکل می‌گیرد. درست از لحظه‌ای که کاربر شروع به جستجو در گوگل می‌کند. در لیست زیر بخشی از مواردی که می‌تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند را برای شما بیان کرده‌ام:

  • تیترها (به انگلیسی: Heading) هم بر روی بازدیدکنندگان و هم بر موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارند. با استفاده درست از تیتر‌های H1 تا H6 درک درستی از محتویات متن به مخاطب و موتور‌های جستجو می‌دهد و کاربر با یک نگاه سطحی موضوع مقاله و اینکه هر مطلب در کدام بخش گنجانده شده، آشنا می‌شود.
  • سرعت سایت فاکتور مهمی است. اگر سرعت سایت شما خیلی پایین باشد، حوصله کاربر سر می‌رود؛ از سایت شما خارج میشود و هرگز برنمی‌گردد!
  • منو‌های در دسترس، ساده، کاربردی و درست دسته‌بندی شده، کاربر را از سردرگمی در سایت شما نجات می‌دهد و به او این فرصت را می‌دهد تا با آرامش خیال در سایت شما به گشت‌وگذار بپردازد.

لینک‌های داخلی زنجیر‌های محکم شما به قله موفقیت هستند

لینک‌های داخلی کاربر را به بخش دیگری از سایت شما هدایت می‌کند. استفاده از کلمه‌های مهم و اساسی برای لینک‌های داخلی در افزایش تاثیر آنها بسیار مهم است.
این لینک‌ها به گوگل کمک می‌کند که ساختار سایت و ارتباط بین مطالب را شناسایی کند. با این روش اطلاعات صفحات و سایت در گوگل دسته بندی می‌شوند و در زمان جستجو کاربر هدف، به او نشان داده می‌شوند.

محاله جنگ سئو رو بدون لینک سازی ببری

لینک سازی برای رقابت تو سئو لازم و ضروریه. ما تو دوره لینک سازی بهت یاد میدیم که چطور با تکنیک های کلاه سفید بک لینک بگیری تا گرفتار جریمه گوگل نشی.

لینک‌های خارجی، ردپاهایی که بازدیدکنندگان را به سایت شما می‌کشاند

لینک‌های خارجی به لینک‌هایی گفته می‌شود که مقصد آنها جایی غیراز دامنه فعلی است. در زمان ایجاد این نوع لینک‌ها، درست مانند لینک‌های داخلی لازم است که از کلمه‌های کلیدی استفاده کنیم.
لینک‌های خارجی به دو دلیل حائز اهمیت است:

1-‌ ایجاد محبوبیت و معروفیت برای برند شما و هدایت ترافیک از منابع دیگر به سایت

2-‌ گوگل از لینک‌های خارجی بعنوان سرنخ استفاده می‌کند. صفحه هدف لینک‌های خارجی معیارهای باارزشی برای‌ موتورهای جستجو به حساب می‌آیند تا بتوانند اهمیت یک محتوا را مورد تایید قرار دهد.

حالا که تعاریف پایه و ضرورت استفاده از سئو برای شما روشن شده است، این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که با چه روش‌هایی باید سئو را آغاز کنیم؟

با چه روش‌هایی می‌توانید بازاریابی و سئو سایت را انجام دهید؟

سئو نیاز به یک پلن و استراتژی دارد. الزاما نباید از تمام روش‌های سئو استفاده کنیم بلکه باید با توجه به اطلاعات، تجربه، شرایط و نیاز کسب‌و‌کار روش‌های موردنیاز را انتخاب کنیم و از همه مهم‌تر آنها را بدرستی و با کیفیت بالا پیاده‌سازی کنیم.
اگر تنها چیزی که از سئو می‌دانید، تولید محتواست، اصلا دستپاچه و مایوس نباشین بلکه سعی کنید، همین کار را با بالاترین کیفیت انجام دهید. در زیر تعدادی از روش‌های سئو و نکات مهم در مورد آنها را به شما می‌گویم. البته در جریان باشید که سئو قوانین نانوشته زیادی دارد که هیچ سئو‌کاری آنها را در اختیار شما نمی‌گذارد زیرا آنها را از تجربه شخصی خودش بدست آورده. بنابراین همین حالا تردید و ترس را کنار بگذارید و به کشف تجربیات تازه سلام کنید.

کاربرد سئو در بک‌لینک، پل‌ ارتباطی کاربران و موتورهای جستجو با سایت شما

بک‌لینک، لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر به سایت شما ایجاد شده. در روش بک‌لینک این خود شما هستید که در یک فروم یا سایت دیگر به سایت خودتان لینک می‌دهید اما بک‌لینک می‌تواند توسط اشخاص دیگر هم ایجاد شود. مثلا از مقاله سایت شما در سایت دیگری استفاده شده باشد و در بخش منبع، آدرس سایت شما نوشته شده باشد.

مهم‌ترین مواردی که در ساخت بک‌لینک باید رعایت کنید، از این قرار است:

  • در سایت‌های ضعیف و بدون مخاطب بک‌لینک ایجاد نکنید.
  • ایجاد بک‌لینک در فروم‌هایی که فقط لینک آنها برای اعضا قابل مشاهده است، تاثیری ندارد.
  • در سایت‌های نامرتبط لینک نذارید
  • با کلمات مهم متفاوت لینک ایجاد کنید و فقط یک کلمه را تکرار نکنید.

شبکه‌ اجتماعی، بزرگ‌ترین منبع کسب مشتری و ترافیک برای سایت شماست

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که از داستان موفقیت کسب‌وکارهای بزرگ این دوره بدست می‌آوریم، اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. قدرت شبکه‌های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ غیرقابل انکار است و ما هر روز و هر لحظه این واقعیت را درک می‌کنیم.
طی یک روند چهارساله سیاست موتورهای جستجو نسبت به شبکه‌های اجتماعی فراز و نشیب‌های زیادی داشته اما در نهایت در سال 2018 شاهد بودیم که لینک‌هایی از شبکه‌های اجتماعی در نتایج جستجو دیده می‌شود. که این مورد در سال جدید یعنی 2019 هم بیشتر می شود. این یعنی باید به سئو در سال جدید یعنی 2019 اهمیت زیادی هم بدهید.
برای گسترش کسب‌و‌کار آنلاین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • برای بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی، کلمه‌های کلیدی خود را در محتوای ‌شبکه اجتماعی بگنجانید.
  • محتوای کاربردی و متمایز از محتوای سایت برای مخاطبین هدف ایجاد کنید.
  • ارتباط‌تان را با مشتری حفظ کنید و مشتریان جدید پیدا کنید.
  • مطالب مربوط به حوزه فعالیت خودتان را تولید و منتشر کنید.
  • محتوای همگام با مطالب داغ روز در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

کلمات‌کلیدی کاربرد سئو حرفی که برای گفتن در شبکه‌های مجازی دارید

کمی قبل‌تر در همین مقاله با شما درمورد چیستی کلمات‌کلیدی صحبت کردم. در اینجا فقط تعدادی از نکاتی را که باید در مورد استفاده از کلمات‌کلیدی بدانید، به شما خواهم گفت:

  • کلمات‌ کلیدی حوزه تخصصی خودتان را پیدا کنید
  • روی کلمات‌کلیدی دنباله دار مانور دهید
  • حتما از ضعیف‌ترین و کم جستجوترین کلمات‌کلیدی در شروع کار استفاده کنید
  • با کلمات‌کلیدی جدیدی شروع کنید که در مورد آن اطلاعات کمی در حوزه فعالیت‌تان وجود دارد

تمام تلاش‌تان را برای تولید بهترین محتوا بکار ببرید

بهترین محتوایی که می‌توان تولید کرد، محتوایی است که هم مناسب کاربران بوده و هم استانداردهای لازم برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو را داشته باشد. محتوایی که صرفا برای موتورهای جستجو نوشته شود، بانس ریت (به انگلیسی: Bounce Rate) سایت شما را بشدت افزایش می‌دهد و در نتیجه رتبه شما در موتورهای جستجو کاهش می‌یابد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!