download 2020 01 02T220453.155 1

دسته بندی:

هر سایتی که ساخته می شود باید مرز بندی شود و با توجه به نوع فعالیتی که دارد دسته بندی هایی برای آن صورت گیرد تا کاربران در هنگام استفاده از سایت به مشکل و سردرگمی بر نخورند. برای همین امر در وردپرس نیز می توان با کمک گزینه ی دسته ها، دسته بندی های دستی برای سایت ایجاد کرد.یک پوسته بهینه شده وردپرس دسته هر پست را مانند تصویر زیر در بردکرامب نمایش می دهد.

برچسب :

در محیط ویرایشگر وردپرس، شما می توانید برای نوشته ی خود برچسب هایی را در سمت چپ وارد کنید. برچسب ها کلماتی هستند که با متن و محتوای شما ارتباط دارند و می توان گفت پر کاربردترین کلمات و یا نیمه عبارات در متن شما را شامل خواهند شد.
می توان گفت یکی از مهمترین بخش ها در نوشته را شامل می شود که برای بهبود وضعیت سئو در سایت، اولین گزینه به شمار می رود که باید با وسواس و دقت بالایی انتخاب شود.

برچسب ها میتوانند تاثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته باشند و همچنین به هدف افزایش کارایی سایت استفاده میشوند؛ البته به شرطی که به درستی از آنها استفاده کنید.کلا برچسب ها برای این به سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس اضافه شده اند که نیازی نباشد برای هر اطلاعات جزئی یک دسته بندی در سایت ایجاد کرد. و برچسب ها برای کاربر پسند تر شدن سایت و بالا رفتن کارایی سایت به سیستم اضافه شده اند.

قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظرتان بعنوان Tag و استفاده بیش از حد از آنها تاثیری بر بهبود رتبه شما در نتایج گوگل نخواهد داشت و حتی ممکن است برای شما جریمه بهمراه داشته باشد. امروزه در اینترنت با صفحاتی مواجه میشویم که در پایین مطلب تعداد بسیار زیادی برچسب مشابه را بکار میبرند و برخی از آنها رتبه مناسبی نیز در نتایج گوگل بدست آورده اند.

به جرات می توان گفت هیچ تعداد دقیق بهینه ای برای تعداد دسته بندی های سایت وجود ندارد و این کاملا وابسته به گستردگی سایت ها دارد. اما نکته مهم استفاده درست از زیر مجموعه ها و برچسب ها برای طبقه بندی اطلاعات سایت است.

نکته مهمی که در سئو سایت و ایجاد و به کارگیری دسته بندی ها وجود دارد این است که در همان نقطه شروع راه اندازی سایت بهتر است به فکر ایجاد دسته بندی های متعدد و گسترده نباشید و اصلا نیاز نیست که بخواهید تمامی دسته بندی هایی که شاید مورد نیاز باشد را تحلیل و ایجاد کنید. صرفا با دسته بندی های عمومی که نیاز دارید شروع کنید، دسته بندی هایی که همان لحظه  مشغول نوشتن مطلب برای آن خواهید شد و به مرور زمان و با کمک زیر شاخه های، دسته بندی های سایت خود را رشد دهید.

زمانی که شروع می کنید برای نوشتن مطلب برای سایت، شاید روزی یکی یا سه یا ۵ تا مطلب بتوانید در سایت خود قرار دهید، بنابراین کار کاملا اشتباه و غیر بهینه ای است که شما بیاید و مثلا ۳۰ تا دسته بندی مختلف ایجاد کنید و هر کدام شاکل یک یا مثلا ۲ تا مطلب فقط باشند. با این کار عملا صفحات و لینک های متعددی در سایت خود ساخته اید با یک یا دو محتوا که باعث یک تجربه خسته کننده برای کاربر می شود و نه تنها برای سئو سایت هیچ منفعتی نخواهد داشت بلکه ممکن است به رتبه بندی های سایت نیز لطمه وارد کند. بنابراین دسته بندی هایی را ایجاد کنید که قرار است به صورت منظم در آن ها مطالب مرتبط منتشر شود.

در خصوص دسته بندی های که در سایت ایجاد می کنید این نکته را هم درنظر بگیرید که دسته بندی های وابسته به یک زمان خاص نباشند و تا حدودی مستقل از زمان باشند. کاربر پسند بودن و رفتار کاربران می توانند مهم ترین عامل تاثیر گذار در سئو و رتبه بندی سایت ها می باشند

صفحات دسته بندی در چه زمانی برای سئو مفید هستند؟

دسته ها در وبلاگ ها و وب سایت های شرکتی اغلب برای افزایش کارایی سایت و یافتن ساده تر مطالب توسط کاربران استفاده می شوند. آنها تقریبا از نظر سئو کارایی خاصی ندارند. اما در وب سایت های فروشگاهی، خدماتی یا حتی گردشگری، دسته ها نقش مهمی دارند، چرا که می توانند به عنوان صفحات فرود سایت باشند.

دسته بندی یا برچسب ها ؟ کدامیک برای سئو بهتر است؟

دسته بندی و برچسب ها هیچ کدام، هیچ امتیاز و برتری برای سئو سایت نسبت به دیگری ندارند  و هر دو در کنار یکدیگر برای نظم و ارتباط بهتر بین مطالب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!