b 2

چگونه فروش وب سایت B2B را بیشتر کنیم؟

در نگاه اول، سایت B2B شاید نیازی به انجام اقدامات خاص برای افزایش فروش نداشته باشد. حتی بسیاری از مالکان این سایت‌ها هم عقیده دارند که کاربران ورودی وبسایتشان خاص هستند و از این رو تمایلی به پرداخت هزینه زیاد برای بهتر کردن سایت و سئو آن نمی‌کنند؛ اما چه کسی تضمین کرده که یک سایت B2B ورودی ندارد؟ یا حتی فروشی از طریق آن ثبت نمی‌شود؟ هیچ کسی نمی تواند چنین چیزی را تضمین کند. جالب اینجاست که با توجه به آمارهای گرفته شده توسط خود ما در سئوکار، چنین سایت‌هایی نرخ فروش بالایی حتی نسبت به سایت B2C ثبت شده است.

چگونه فروش وب سایت B2B را بیشتر کنیم؟

b2b چیست؟ اینکه کسب وکار شما از نوع B2B است، دلیلی نمی‌شود که مشتریانتان سوالی نداشته باشند.

اتفاقاَ باید گفت که با توجه به افزایش خدمات و محصولات جدید و بیشتر سرعت تغییرات تکنولوژی، تعداد پرسش‌ها بیشتر شده است. برای مثال، وقتی شما محصول جدیدی را معرفی می‌کنید، ویژگی‌های این محصول همیشه مورد سوال قرار می‌گیرد. اینکه چه کاری انجام می‌دهد، تفاوتش با مدل‌های قبلی چیست و آیا مناسب نیاز من است یا خیر. حتی اگر آن محصول یا خدمات هم قدیمی باشد، اما به هر حال افراد یا شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که نسبت به آن شناختی ندارند و از این رو همیشه پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند.

 

یک دموی عالی تهیه کنید

تهیه و نشان دادن دموی محصول می‌تواند بهترین راه برای افزایش شناخت از محصول و ترغیب کاربران برای خرید باشد. اینکه دمو به چه شکلی طراحی و ساخته شود، به محصول یا خدماتتان بستگی دارد.

شاید با یک مثال بهتر بتوانیم این مورد را متوجه شوید. برای مثال، اگر شما در حوزه طراحی و ساخت میز اداری فعالیت می‌کنید، می‌توانید یک طرح از میز را در اتاقی نشان دهید. بعد کاربران بتوانند عکس آن را بچرخانند تا زوایای مختلف را به دقت بررسی کنند. همچنین بتوانند میز را در فضای اتاق جابه جا کنند. این قابلیت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جایگیری میز را در هر نقطه از اتاق بررسی کنند.

دمو فقط این نیست که شما فیلم از محصول یا خدمات خود نشان دهید. بلکه بهتر است آن را تعاملی طراحی کنید؛ مانند مثال بالا. در این خصوص، نرم افزارهای زیادی وجود دارد که طراحان سایت می‌توانند از آن استفاده کنند. شاید پیچیده به نظر برسد؛ اما سخت نیست.

بر اساس ارزش بفروشید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مالکان سایت‌های B2B انجام می‌دهند، تاکید بر قیمت است. اگر قرار باشد که مزیت شما قیمت کمتر باشد، اصلا نیازی به سایت حرفه‌ای ندارید. فقط یک صفحه برای خرید آنلاین قرار دهید. بعد می‌توانید با ثبت نام در سایت‌هایی مانند ترب یا ایمالز، قیمت محصولات را ثبت و با بقیه رقابت کنید.

حال بیاییم کمی واقع بینانه نگاه کنیم. آیا قیمت کمتر برای همه مهم است؟ آیا مشتری شما دنبال ویژگی دیگری نیست؟ آیا فقط قیمت پایین عامل خرید است؟ مسلما باید گفت که پایین ترین عامل فروش بالا نیست. بلکه شما باید بتوانید مزایا و ویژگی‌های مهم دیگر را هم در نظر بگیرید. البته فقط در نظر گرفتن کفایت نمی‌کند، بلکه باید آن در سایت خود هم نشان دهید. بهترین و پربازدیدترین نقطه سایت را برای معرفی مزایا اختصاص دهید. همچنین در معرفی خدمات و محصول، بخش مزایا را به صورت حرفه‌ای طراحی کنید.

نظرات مثبت مشتریان را نشان دهید

مشتری از نوع B2B برای انتخاب شرکت به منظور خرید مورد نیاز خود، از دوستان و همکاران خود راهنمای می‌گیرد. اگر کسی را پیدا نکرد، از طریق اینترنت و بررسی نظر دیگر مشتریان، شرکت (حداقل محصول) را انتخاب خواهد کرد. مانند همان نظر مشتریان که در پایین هر محصول دیجی کالا ثبت شده است. این مورد برای شرکت‌های خاص اهمیت زیادی دارد. برای اینکه هزینه فاکتور خرید آن‌ها کم نیست و اگر از خرید اول رضایت داشته باشند، مشتری دائم آنجا خواهند شد. برای همین بهتر است که شما هم نظرات مثبت مشتریان خود را در سایت یا شبکه های اجتماعی منتشر کنید. هرچه این نظرات بیشتر باشد، اعتبار شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

به CTA دقت کنید

در سایت B2B، CTA اهمیت زیادی دارد. ما چند نمونه سایت فروشگاهی از نوع بی تو بی داشتیم که ورودی خوبی از گوگل داشت؛ اما به دلیل اینکه مالک توجهی به CTA نکرده بود، تعداد زنگ قابل توجهی دریافت نمی‌کرد. همچنین اینکه بسیاری از تماس‌های دریافتی‌شان به دلیل اینکه به کارشناس فروش غیر مرتبط وصل شده بود، هیچ بازخوردی نداشت. بهتر است که در بخش‌های مهم مانند معرفی محصول و خدمات، مقالات و دیگر نقاط مهم، CTA مناسبی را قرار دهید. دقت کنید که این CTA به کارشناس مربوطه وصل شود. مشتریان سازمانی حوصله منتظر ماندن طولانی پشت خط تلفن را ندارند. پس سعی کنید که شماره مستقیم را در سایت بنویسید.

محتوا را جدی بگیرید

این را می‌توان مهم‌ترین بخش در نظر گرفت. تولید محتوا چیزی است که متاسفانه بسیاری از مالکان سایت های B2B به آن دقت نمی‌کنند. یک سوال؟ اگر سایت شما محتوای مناسب نداشته باشد، چگونه کاربران هدف، وبسایتتان را پیدا کنند؟ فرض کنید هم پیدا کردند، چگونه به سایت بدون محتوا و داشتن اطلاعات مورد نیاز اعتماد کنند. محتوای درست به سایت شما هویت و اعتبار می‌دهد. برای نسل جدید که وارد بازار کار شده‌اند، محتوا ارزش زیادی دارد. اینکه بخواهند زنگ بزنند و چندین سوال خود را بپرسند، بیشتر برایشان وقتگیر است و ترجیح می‌دهند تا از سایتی خرید کنند که بیشتر سوالاتشان را پاسخ داده است.

فروش سایت B2B با اینکه نسبت به B2C راحت‌تر است؛ اما چالش‌های خاص خود را دارد. نکاتی که در بالا نوشتیم، به شما در افزایش فروش وبسایت B2B کمک خواهد کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!