images 5

در بازاریابی آنلاین، تمام امور در نهایت به کسب رتبه در نتایج طبیعی جستجو می رسد و این مسئله اهمیت وظیفه سئو کار را نشان می دهد. در این نوع بازاریابی تقریبا بیش از نصف ترافیک طبیعی یک سایت برای سایت های متوسط از طریق نتایج جستجو تامین می شود. با در نظر داشتن این حقیقت که 67.6 درصد کلیک ها در نتایج جستجو متعلق به پنج رتبه اول می باشد، کسب رتبه های بالا در نتایج جستجو تاثیر فراوانی در رشد کسب و کار و افزایش درامد خواهد داشت.

کسب رتبه های اول در نتایج جستجو منوط به درک بالایی از سئو سایت، نحوه انجام و ارزیابی نتایج آن است. ایده تبدیل شدن به یک سئو کار می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. الگوریتم های موتورهای جستجو دائما در حال تغییرند و روش های سئو نیز مطابق با این تغییرات سازگار می گردند.

همواره تداخلاتی نیز در بین عقیده های کارشناسان وجود دارد و دلیل این امر نیز اینست که هیچ کسی به صورت دقیق بر این الگوریتم آگاه نیست. ایجاد یک برنامه دقیق سئو و مشاهده نتایج آن نیز، نیازمند آگاهی از نحوه ارزیابی روش ها و آنالیز سایت هاست. با وجود این شرایط مبهم، جای تعجبی ندارد که بسیاری از افراد با شنیدن نام سئو ترس وجودشان را بگیر و نتوانند آن را درک کنند.

اما با این حال پروسه تبدیل شدن به یک سئو کار پشت میزتان کاملا امکان پذیر است. در حقیقت با پیمودن یک مسیر مشخص و درست در این کار می توان به یک سئو کار قابل تبدیل شد که این امر هم به نفع سازمانتان و هم به نفع فعالیت حرفه ایتان خواهد بود. پیشنهاد میکنیم که در راستای این مطب مقاله “سئوکار کیست” را مطالعه کنید.

ساخت سایت فروشگاهی + اپلیکیشن فروشگاهی

اولین قدم ها در سئو کار شدن

گوگل یک کتابچه سئو با عنوان Search Engine Optimization Starter Guide ارائه کرده است که در آن سعی دارد دید اولیه ای از سئو به خوانندگان بدهد و موارد مهم در این زمینه را بیان کرده است. در این راهنما که در سایت رادزاد نیز ترجمه شده است، اطلاعاتی درباره سازمان دهی به سایت، بهینه سازی محتوا و نحوه ارزیابی نتایج ارائه شده است. هر چه قدر هم که در سئو فعالیت کرده اید، این راهنما برای شما و بسیاری از افراد، کتابچه خوبی برای یادگیری سئو خواهد بود. این کتابچه در طی چند قسمت در سایت ما ترجمه شده و برای مطالعه آن می توانید از مطلب “سئو چیست” شروع به خواندن کنید و قدم به قدم پیش بروید.

همچنین دنبال کردن تعدادی از وبلاگ ها نیز می تواند بسیار مفید باشد و وبلاگ هایی مانند Search Engine Watch و Search Engine Land از جمله بهترین وبلاگ های آموزش سئو در جهان هستند. این وبسیات ها شامل مقالاتی از بهترین کارشناسان سئو دنیاست و شامل آخرین اخبار سئو هستند. مطالب این وبسایت ها درباره آنالیز حیطه های مختلف سئو است و مطالبی درباره عکس العمل های مناسب نسبت به آخرین تغییرات گوگل را ارائه می دهند. مطالب این وبسایت ها در چند وبلاگ فارسی نیز به صورت جسته و گریخته ترجمه می شوند.

وبلاگ های دیگری نیز در اینترنت وجود دارند که برای آموزش سئو می توانید آنها را دنبال کنید.

با توجه به حجم زیادی از وبلاگ های خارجی که در این زمینه وجود دارند نمی توانید همه آنها را مطالعه کنید. بهتر است در خبرنامه آنها عضو شده و روزانه با چک کردن تیترها، آنهایی که برای شما مناسب هستند را در ادامه روز مطالعه کنید.

شیرجه زدن در اعداد

امروزه شما بدون اعداد نمی توانید در سئو، کاری انجام دهید. اعداد و درصد ها نقش تعیین کنیده در انتخاب برنامه سئو شما خواهند داشت و معیارهایی برای سئو کار شدن و فهم رفتار کاربران در سایت است. مواردی که کاربران در سایت شما به آن علاقه مندند و چگونگی تلاش شما در سئو بر روی موفقیت کاری شما تاثیر گذار است.

ابزار Google Analytics نقطه شروع خوبی برای استخراج آمارهای با ارزش سایت است. این پلتفرم به شما کمک می کند تا الگوی رفتاری کاربران را مشاهده کنید، دموگرافیگ سایت را درک کنید و جاهایی که نیاز به ارتقا دارند را شناسایی کنید. 

برای اعلام سئو کار بودنتان مدارک لازم را کسب کنید

همچنان که در سئو پیشرفت می کنید، کسب مدرک و گذراندن دوره های آموزشی سئو نیز می تواند مفید باشد. گذراندن این دوره ها به شما کمک می کند تا روند آموزش سئو را سریعتر طی کرده و در هنگام درخواست های شغلی از آن ها استفاده کنید.

در این مطلب سعی کردیم به سوال “چگونه سئو کار شویم؟” پاسخ دهیم. سئو کار شدن نیازمند استقاوت و صرف زمان زیادیست اما امکان ناپذیر نمی باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!