
چگونه استراتژیست سئو شویم؟
تا این قسمت از مطلب در مورد سئوکار و چگونگی رسیدن به این جایگاه شغلی صحبت کردیم.
یکی دیگر از مشاغلی که وابسته به حوزه سئو است، طراحی استراتژی میباشد. در این بخش قصد داریم به شما بگوییم که چگونه میتوانید به این شغل دست پیدا کنید.
استراتژیست سئو کیست و چه وظیفهای دارد؟
به کسی که با شناخت و استفاده دقیق از استراتژیها، کاربران را به سمت محتوای سایت هدایت میکند
استراتژیست میگویند. کار این متخصصین به این صورت است که کلیدواژهها و موضوعات را طوری بهینهسازی کنند که جستجوی کاربر به سایت آنها ختم شده و مخاطب متوجه حرفهای بودن سایت شود.
مهارتهای موردنیاز استراتژیست سئو چیست؟
برای آنکه بتوانید در بازار کار، در جایگاه یک استراتژیست سئو فعالیت کنید، لازم است به یکسری از مهارتها تسلط داشته باشید. برخی از این مهارتها انتسابی بوده و برخی دیگر نیاز به آموزش دارند.
آشنایی با سه بخش سئو
زمانی شما میتوانید برای بهینهسازی یک سایت، استراتژی سئو طراحی کنید که به طور دقیق بدانید سئو چیست و با بخشها و جزئیات آن آشنا باشید. سه بخش اصلی سئو شامل سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارجی میباشد.
اولویتبندی امور
یکی دیگر از مهارتهای مهم یک استراتژیست، توانایی اولویتبندی کارها است. این کار باعث میشود تا تمام امور مهم مشخص شوند و هیچکدام از قلم نیفتند. همچنین کارهای حیاتیتر به موقع و طبق زمانبندی انجام خواهند شد. به عنوان مثال، شما باید بدانید که فرآیند بکلینکسازی بسیار زمانبر و البته مهم است. بنابراین اگر میخواهید این پروسه را شروع کنید، باید برای آن یک مدت زمان طولانیتر در نظر بگیرید.
دارا بودن تفکر انتقادی
تفکر انتقادی به یک استراتژیست سئو کمک میکند تا راحتتر موضوعات مختلف را تجزیه و تحلیل کند و بهترین راهحلها را بیابد. به طور کلی، برنامههای اجرایی استراتژیستها با یکدیگر یکسان نیستند و کسی میتواند بهترین عملکرد را داشته باشد که دارای تفکر انتقادی باشد. از دیگر مهارتهای مهم این شغل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مهارت بالا در فن بیان
- توانایی تجزیه و تحلیل مسائل
- آشنایی با کدنویسی
- شناخت اصول بازاریابی
- صبور بودن و داشتن سایر مهارتهای نرم
یک استراتژیست سئو به چه ابزارها و پیشنیازهایی نیاز دارد؟
ابزارهای زیادی برای طراحی استراتژی سئو یک سایت وجود دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:
- گوگل سرچ کنسول
- گوگل آنالیتیکس
- UpCity Free SEO Report Card
- Bing Webmaster
- Seolyzer و…
بازار کار و درآمد یک استراتژیست سئو چگونه است؟
باتوجه به اینکه امروزه هر وبسایتی برای رشد کردن و دیده شدن در موتورهای جستجو، نیاز به بهینهسازی دارد، میتوان به این نتیجه رسید که بازار کار یک استراتژیست هم داغ است. چراکه در فرآیند سئو باید یک نفر متخصص حضور داشته باشد تا استراتژی لازم را باتوجه به اصول و استانداردها طراحی نماید. درآمد استراتژیستها یک مبلغ معین نیست و معمولا باتوجه به معیارهایی مانند حوزه کاری، میزان تجربه و تخصص، میزان عملگرا بودن آنها و… مشخص میشود.
چگونه کارشناس سئو شویم؟
زمانی که تصمیم میگیرید به عرصه سئو و بهنیهسازی سایت وارد شوید، در ابتدا با دانشی که در اختیار دارید میتوانید در جایگاه یک کارشناس فعالیت نمایید. کسی که در چنین جایگاهی شروع به فعالیت میکند، فقط کافیست که بخشی از سئو یک سایت را انجام دهد و به هیچ عنوان نیاز نیست که صفر تا صد آن را در دست بگیرد. در ادامه بیشتر درمورد این شغل و راههای رسیدن به آن صحبت خواهیم کرد.
شرح وظایف یک کارشناس سئو چیست؟
بدون شک یکی از وظایفی که یک کارشناس دارد این است که با سه بخش بهینهسازی سایت آشنا باشد و بتواند این کار را انجام دهد. این سه بخش شامل سئو داخلی و خارجی و فنی میباشند که هر یک از این آنها یکسری کارهای جزئی اما مهم را در بر دارند. از دیگر وظایف این کارشناسها، بهنیهسازی سایت برای تلفنهای همراه است؛ تا بدین ترتیب کاربران موبایل هم بتوانند به راحتی از مطالب وبسایت استفاده نمایند.
ممکن است تصور کنید که آنالیز و تجزیه و تحلیل در شرح وظایف کارشناس سئو نیست، اما این توانمندی تاثیر زیادی در کیفیت نهایی فرآیند خواهد داشت. از دیگر مسئولیتهای این افراد در محیط کارشان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- دریافت بک لینک
- نظارت بر روند رشد سایت و بهبود آن






