images 95

تگ عنوان عنصری است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند. تگ های عنوان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به صورت عنوانی قابل کلیک برای جستجویی مشخص، نشان داده می شوند و برای قابلیت استفاده، سئو و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی حائز اهمیت هستند. تگ عنوان یک صفحه وب باید توصیفی دقیق و مختصر از محتوای صفحه باشد.

چرا تگ های عنوان مهم هستند؟

متاتگ های عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای صفحه هستند و اولین گزینه ای که کاربران قبل از ورود به سایت ، از یک صفحه سایت شما می بینند و نسبت به محتوای آن دید کلی پیدا می کنند همین برچسب عنوان است. تگ عنوان در سه مکان نمایش داده می شود: (1) صفحات نتایج موتور جستجو ،(SERP) (2)  بالای مرورگر وب و (3) شبکه های اجتماعی.

بنابراین اهمیت این تگ از سه حوزه قابل بررسی است:

صفحه نتایج موتور جستجو

برچسب عنوان ، در نتایج جستجوی گوگل ، معرف اصلی صفحه می باشد و اولین تجربه کاربر در مواجهه با سایت شماست. همچنین سایت شما را از سایر رقبا در نتایج جستجو متمایز می کند و در افزایش نرخ کلیک تاثیر دارد. بنابراین باتوجه به اهمیتی که تگ عنوان در نمایش سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو دارد ، دقت به ان در سئو ضروری است.

اهمیت تگ عنوان در مرورگر وب

از chrome استفاده کنید یا firefox یا سایر مرورگرهای وب ، همواره در نوار بالای مرورگر عنوان صفحه نمایش داده می شود. زمانی که کاربری چند تب یا صفحه را در مرورگر بصورت همزمان باز کرده باشد ، با استفاده از عنوان درج شده در بالای هر پنجره می تواند صفحه مورد نظر را بیابد و به محتوای مورد نظر خود به راحتی دسترسی پیدا کند.

شبکه های اجتماعی

بسیاری از شبکه های اجتماعی مثل توئیتر یا لینکدین ، از متاتگ عنوان صفحه برای معرفی آن در زمان به اشتراک گذاری استفاده می کنند. مثلا اگر شما لینکی از یک از صفحات سایت خود را در توئیتر ثبت کنید ، علاوه بر لینک مورد نظر ، توئیتر بصورت اتوماتیک عنوان صفحه را نیز به کاربران نمایش می دهد.

البته به خاطر داشته باشید که برخی از شبکه های اجتماعی (از جمله فیس بوک و توییتر) قابلیت تغییر متاتگ عنوان در هنگام اشتراک گذاری را به شما می دهند و می توانید عنوانی متفاوت از تگ عنوان صفحه در این شبکه های اجتماعی درج کنید.

download 57

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!