download 6

1. روش های زودبازده

اغلب کارفرمایان سئو به دنبال روش های زودبازده هستند. با اینکه اغلب آنها از پیچیدگی های سئو و مزیت روش های پیاده سازی صحیح آن آگاه هستند، اما با این حال باز هم در شرایط بحرانی از مشاوران سئو راهکارهای زودبازده می خواهند.کسب و کارها بایستی درک کنند که کسب ترافیک از موتورهای جستجو موضوع بسیار مهمیست و نمی توان برای رسیدن به نتایج مطلوب در آن شتاب زده عمل کرد. راهکارهای زودبازده شاید نتایج زودهنگامی را به ارمغان بیاورند، اما غالبا این گونه نتایج غیر واقعی بوده و پایدار نیستند.

2. مقایسه وب سایت خود با سایرین

برخی از وب سایت ها دستورالعمل های گوگل را نادیده گرفته و سعی در سو استفاده از نقاط ضعف الگوریتم های گوگل می کنند. آنها با انجام اقداماتی مانند لینک سازی غیر طبیعی، انتخاب دامین هایی همنام با کلمات کلیدی، انتشار محتوای تکراری و از این قبیل سعی در فریب گوگل می کنند. شاید هم بتوانند در برخی از کلمات کلیدی از رقبایشان پیشی بگیرند.

بایستی قبول کنیم که گوگل با اینکه پیشرفت های بسیاری در این زمینه داشته، اما همچنان قادر به فیلتر کردن صد در صد وب سایت های اسپم نیست.

در جهت دیگر نیز وب سایت هایی وجود دارند که تنها در جهت سئو کلاه سفید قدم برداشته و بدین واسطه انتظار دارند که از این گونه رقبا پیشی بگیرند. توضیح این مسئله برای مشاورین سئو کار بسیار دشواریست و متاسفانه اغلب مشتریان از پاسخ آنها قانع نمی شوند.

3. مسئله میزان دستمزد

بسیاری پیش آمده که مشتریان سئو از مشاورین و پروپوزال هایشان راضی بوده ولی از دستمزد بالایشان ناراضی اند.زیرا معتقدند که شرکت های دیگری ادعا کرده اند که همین عملکردها را با دستمزد پایین تری انجام میدهند.درست است. هستند افرادی که با دستمزد پایین تر به سئو وب سایت شما می پردازند، رویکرد و نگرش آنها نسبت به سئو مطمئنا بمتفاوت خواهد بود.

دقت داشته باشید که یک مشاور سئو خوب چیزی فراتر از یک تکنسین است. یک متخصص سئو خوب در کار با آنالیز داده ها فردی حرفه ایست. او با تکیه بر داده های ارزشمندی که در اختیار دارد، می تواند به نیازهای شما پاسخ داده و با کشف راه های جدید، کسب و کار شما را به سمت موفقیت پیش ببرد. مقایسه چنین چیزی با میزان دستمزد یک مشاور، کار بی معنی می باشد.

4. سئو موجب ارتقا کیفیت محصول نمیشود

سئو قادر به رفع تمام مشکلات نیست. پذیرش این مسئله سخت است اما باید قبول کنید که اگر محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما دارای کیفیت رضایت بخشی نیست سئو موجب ارتقا کیفیت محصول شما نخواهد شد. اگر شما خدمات خوبی را به افراد ارائه می دهید، سئو به شما کمک می کند تا بیشتر توسط افراد نیازمند به خدمات شما دیده شده و سود بالاتری کسب کنید.

5. بهتر است به عجول ها نه بگویید.

بعضی از مشتریان سئو افرادی عجول و بی حوصله هستند که دنبال روشهای زود بازده هستند و به محض راضی نبودن از نتایج کار به سرعت دست به تغییر شرکت سئو یا سئوکار خود میزنند و خواهید دید که در زمان کوتاهی تعداد زیادی مشاور سئو برای کسب و کار خود برگزیده و از نتایجشان راضی نبوده در نتیجه سراغ مشاور بعدی رفته اند.

کار کردن با چنین کارفرمایانی بسیار و بودن در چنین وضعی بسیار ناخوشایند است و بهتر است هیچوقت مشاوره سئو وب سایت چنین افرادی را قبول نکنید.

شاید شما یک مشتری را از دست داده باشید، اما تصمیم درستی گرفته اید. انرژی خود را بر روی پروژه مشتریانی صرف کنید که به شما اعتماد کرده و دارای صبر و حوصله برای مشاهده نتایج هستند.

6. وسواس آماری

آمارها روش صد در صد درستی برای توصیف موفقیت ها نیست. مشاهده شده که بسیاری از مشتریان بر روی تعداد بازدید از صفحات، رتبه سایت در کلمات کلیدی و دیگر شاخص های مشابه تاکید دارند.

هیچ یک از آنها به خوبی نمی توانند بیانگر کارایی کسب و کارتان باشد. شما نیاز به تمرکز بر روی شاخص های عملکرد صحیحی دارید. شاخص هایی که قابل استناد بوده و مستقیما با سوداوری شما در ارتباطند. این شاخص ها همان هایی هستند که در بررسی ارتقا کسب و کار از طریق سئو بایستی به دنبال آنها باشید.

از دید اغلب مشتریان، رتبه وب سایت بهترین شاخص عملکرد برای ارزیابی یک مشاور سئو است. اما در حقیقت جایگاه وب سایت در نتایج جستجو تنها یکی از پله های نردبان موفقیت وب سایت محسوب می گردد. بدون یک نرخ تبدیل قابل قبول و عدم سوداوری، حتی رتبه یک گوگل نیز بی فایده است.

7. سئو معجزه نیست

متاسفانه چنین رویکردی موجب می شود که تغییر و بهینه سازی وب سایت پس از تکمیل آن، هزینه های زیادی را روی دست شما بگذارد. بهتر است که از مشاوره سئو در هنگام تعیین استراتژی وب سایت و قبل از طراحی آن بهره بگیرید تا همه چیز در هنگام طراحی سایت در جای خود قرار داشته و نتایج شگفت انگیزی پس از راه اندازی سایت مشاهده کنید.زیرا برخی وبمسترها معتقدند سئو مانند یک معجزه میتواند پس از طراحی وب سایت همه چیز را به صورت ناگهانی درست کند. بنابریان استفاده از مشاورین سئو را به انتهای کار طراحی و توسعه سایت موکول می کنند.

8. مشاورین IT قادر به حل تمام مشکلات نیستند

گاهی این مسئله پیش می آید.مشتریان قادر به درک تفاوت طراح سایت، توسعه دهنده وب سایت، متخصص ادوردز یا مشاور سئو نیستند. آنها تصور می کنند که هر چیزی که با برق کار می کند، مشکلات آنها را مدیران IT می توانند حل کنند. اما در حقیقت این گونه نیست.

9. تولید محتوا آسان است

بسیاری مشاهده شده که مشتریان ادعا می کنند که خود می توانند به موضوع محتوا رسیدگی کنند. چرا که آنها دارای نویسندگان خوبی هستند.

در اغلب مواقع اعتماد به نویسندگان داخلی مجموعه ها نتایج خوبی را ایجاد نکرده و شاورین سئو مجبور شده اند که جلسات آموزشی برای نویسندگان برگزار کنند. این موضع باعث افزایش هزینه های سئو شده و زحمات مشاور برای سئو را بیشتر می کند.

10. کسب بک لینک های پولی

همیشه وقتی صحبت از لینک سازی می گردد، موضوع خرید بک لینک به وسط می آید. بعد از بروزرسانی گوگل پنگوئن جای تعجب وجود دارد که هنوز صاحبین کسب و کارها اقدام به خرید بک لینک می کنند.

این اقدام با ریسک فراوانی همراه بوده و به چنین درخواست هایی از طرف مشتریان جواب رد داده میشود. اما برخی از آنها در عین مخالفت مشاور سئو وب سایت، اقدام به خرید بک لینک کرده و پس از مشاهده نتایج منفی، مجددا مشاور سئو را مقصر می دانند.

Education aranikweb.ir

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!