images 8

برای دانستن تأثیر ریسپانسیو بودن سایت در سئو ابتدا باید بدانید ریسپانسیو بودن سایت دقیقاً به چه معنی است؟
سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا به این معنی است که سایت به‌صورت شناور طراحی‌شده و در انواع دستگاه‌های هوشمند ازجمله موبایل، تبلت، تلویزیون‌های هوشمند و غیره با رزولوشن‌های متفاوت به‌صورت صحیح و مناسب نمایش داده می‌شود.

پس واکنش گرا بودن سایت که نمایش یک سایت را در هر دستگاه هوشمندی یکسان نشان دهد امروزه یکی از ضروری‌ترین موارد در طراحی سایت است.

تعریف سایت واکنش گرا یا Responsive:

در طراحی سایت واکنش گرا اجزای سایت به صورت شناور طراحی می‌شود، که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف می شود. این نوع سبک طراحی که امروزه یک استاندارد به شمار میرود جهت نمایش صحیح سایت در دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرد که در سئو سایت و ارتقا رتبه در گوگل نیز موثر است.

چرا واکنش‌گرا بودن سایت مهم است؟

ریسپانسیو بودن صفحات باعث می‌شود کاربر حین مراجعه به سایت، تجربه‌ی بهتری داشته باشد. بدون نیاز به زوم کردن در صفحه تمام مطالب را بخواند، تصاویر را ببیند به گونه‌ای که استفاده از وب‌سایت برای او آزاردهنده نباشد.
همچنین واکنش‌گرایی صفحات اثر بسیار خوبی در سئو خواهد داشت. گوگل به وب‌سایت‌هایی که برای کاربران خود ارزش قائل شده و برای راحتی آنها طراحی مناسبی دارند، بیشتر توجه می‌کند! یعنی شانس شما برای قرارگیری در سطرهای اول از نتایج جستجو بیشتر می‌شود.

بررسی ریسپانسیو بودن سایت

برای بررسی ریسپانسیو بودن سایت می توانید از ابزاری به نام Mobile Friendly Test نیز استفاده کنید . این ابزار با تقلید از ربات های گوگل به شما کمک می کند تا فایل های مهمی را که توسط robot.txt  مسدود شده اند را پیدا کنید چرا که عدم وجود این فایل ها باعث نمایش نامناسب سایت در موبایل می شود .

اگر یک سایت در این بخش نمره قبولی را بتواند کسب کند در کنار لینک آن در موبایل عبارت Mobile Friendly ظاهر می شود که باعث افزایش رضایت کاربران ، بهبود تجربه کاربری و از همه مهم تر ارتقا رتبه سایت شما در گوگل میشود.

images 61

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!