download 24

نرخ تبدیل سایت:

مفهوم تبدیل (Conversion)
فرض کنید که یک بازدیدکننده به فروشگاه اینترنتی شما میرسد و بعد از بازدید چند صفحه از محصولات، محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کرده و در نهایت محصول را خریداری میکند.در اینجا اصطلاحا میگوییم تبدیل یا Conversion صورت گرفته یعنی کاربر از یک بازدیدکننده معمولی به یک خریدار محصول تبدیل شده است.

عوامل موثر در بهینه سازی نرخ تبدیل یا Conversion Rate

اگر به دنبال افزایش نرخ تبدیل سایت و بهینه سازی آن هستید باید بدانید که ۶ عامل مهم در این بخش موثر هستند:
ارزش‌آفرینی: اینکه شما چه ارزشی برای مخاطب ایجاد می‌کنید اهمیت زیادی دارد. مشتری باید هزینه کند و در طرف مقابل می‌خواهد ببینید چه چیزی به دست می‌آورد. باید مشتری را توجیه کنید که در ازای هزینه پرداختی چه مزایا و ارزش‌هایی دریافت می‌کند.
مرتبط بودن: مخاطبان با پیش‌فرض‌های مشخصی وارد سایت شما می‌شوند و هر چه محتوا و ارزش پیشنهادی شما با انتظارات آنها مطابقت داشته باشد، راحت‌تر اقدام موردنظر را انجام می‌دهند.
شفافیت: هر چه ابهام پیام شما بیشتر باشد، احتمال از دست رفتن مخاطب نیز بیشتر است. ارزش پیشنهادی خودتان را کاملا واضح و شفاف بیان کنید تا مخاطب سریع‌تر اقدام موردنظرتان را انجام دهد.
اعتمادسازی: تلاش کنید تا منبعی موثق و معتبر باشید. اگر در سایت خود عواملی دارید که باعث بی‌اعتمادی می‌شود حتما آن را اصلاح یا حذف کنید.
جلب توجه: شما باید بتوانید به شکلی درست در همان نگاه اول توجه مخاطب را جلب کنید. اگر مواردی در سایت وجود دارد که باعث سردرگمی یا منحرف‌کردن توجه مخاطب وجود دارد باید آن را اصلاح یا حذف کنید.
ایجاد ضرورت: باید به مخاطبان‌تان بگویید چرا اقدام آنها در زمان فعلی ضروری است. محدودیت زمانی، تعداد محدود محصول، ایجاد انگیزه یا کد تخفیف زمان‌دار از مواردی است که می‌تواند این ضرورت را توجیه کند.

راهکارهای افزایش نرخ تبدیل بعد از تبدیل کاربر به مشتری

  1. استفاده از ابزارهای A/B تست: با یک سری ابزارهای تست مانند optimizely که در قسمت ابزارهایی برای افزایش نرخ تبدیل سایت آوردیم، میتوانید آمارهایی از اینکه کاربر چه عکس العملی نسبت به صفحات سایت شما داشته است را دریافت کنید و بهتر است این الویت را برای صفحات فرودی که بیشترین کاربر را جذب کرده است،قرار دهید.
  2. استفاده از کمپین های ریتارگتینگ: این روش با نشان دادن تبلیغات جدید به مشتریان بالقوه با استفاده از محصولاتی که قبلا دیده اند  و همچنین جذب مشتریانی که دیگر وارد سایت شما نمی شوند،نرخ تبدیل سایتتان را افزایش می دهد.
  3. استفاده از کمپینهای ایمیل مارکتینگ به صورت اتوماتیک: با استفاده از این سرویس، می توانید مشتریان خود را از جدیدترین اخبار و محصولات کسب و کارتان با خبر کنید و میتوانید پیشنهادات پروموشن خود را از این طریق هم ارسال کنید.
  4. توسعه استراتژی محتوا: بهینه سازی محتوای سایت و ارایه محتویات مرتبط با نیاز مشتری که خود یکی از موارد بهینه سازی conversion rate  سایت میتواند باشد.
  5. آنالیز رفتار مشتریان: با استفاده از ابزارهای تحلیل رفتار کاربران مانند گوگل آنالیتکس میتوانید روند تعامل با مخاطب را بهینه سازی کنید.
  6. بهینه سازی پرسونای مختلف مخاطبین: هدف گیری مناسب مخاطبین با استفاده از موقعیت جغرافیایی کاربران،جنیست آنها،و… که در ایجاد کمپینهای موفق و افزایش نرخ تبدیل بسیار کارآمد خواهد بود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!