متخصص سئو کیست؟
متخصص سئو به کلیه فعالیت هایی که در زمینه بهینه سازی سایت و سئو باید انجام شود احاطه کافی داشته و از الگوریتم های موتورهای جستجوی برتر همچون گوگل آگاهی کافی دارد تا بتواند صفحه وب منتخب برای عملیات سئو را بر طبق خواست خود در رتبه های بالاتر قرارد دهد.
دانش و مهارت هایی که یک سئو کار باید بداند؟
- دانش مبانی و مفاهیم سئو سایت
- شناخت الگوریتم های موتور جستجوی هدف
- دانش و استفاده مناسب از ابزارهای تخصصی سئو سایت مانند: گوگل ترند، گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر)، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز و نرم افزارهای سئو
- توانایی یافتن، انتخاب و حتی سرقت بهترین کلیدواژه های رقبا!
- داشتن استراتژی در تولید محتوا، لینک بیلدینگ، سئو داخلی، سئوی خارجی و لوکال سئو
- آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا، مبانی هاستینگ و برخی از زبان های برنامه نویسی
- آشنایی با برترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی موثر در فرایند خدمات سئو
- مهارت مدیریت زمان در اجرای پروژه سئو سایت
لازم به ذکر است؛ امروزه می توان گفت سئو یک هنر است و متخصص سئو یک هنرمند! چرا که موتورهای جستجو به طور مداوم درحال تغییر الگوریتم های جستجوی خود برای بهتر کردن نتایج جستجو هستند و علاوه بر دانش کافی در این زمینه باید هنرمندی خویش را هم به چالش بکشد.
بخشی از وظایف متخصص سئو:
- چک کردن robot.txt و sitemap
- بهینه کردن عکس ها
- چک کردن و تصحیح لینک های داخلی و خارجی
- بررسی URL ها
- چک کردن گوگل آنالیتیک
- چک کردن سرچ کنسول گوگل و رفع نواقص
- چک کردن ساختار سایت
- چک کردن PA، DA و mozrank
- بهینه سازی کدها
- پیگیری رتبه Alexa
- رفع خطاها و هشدارهای سایت
- بهینه کردن سرعت سایت
- رهگیری دائمی کلمات کلیدی و رتبه صفحات در گوگل
- چک کردن وضعیت هاست
- بررسی فعالیت در شبکه های اجتماعی
- بررسی کامل سئو محتوا
- تحلیل رقبا
- اهمیت به نسخه موبایل
- چک کردن ایندکس صفحات
- ازبین بردن بک لینک های بد
- راه اندازی سئو محلی در صورت لزوم
- تحقیق راجع به کلمات کلیدی مهم و استراتژیک (longtail و LSI keyword)
- انتخاب مناسب عنوان محتوا (عنوان جذاب)
- لینک بیلدینگ و راهنمایی خرید بک لینک در صورت نیاز
نکته بسیار مهم: متخصص سئو باید تا حدودی به اندازه مدیر همان کسب و کار از اطلاعات محصول و استراتژی شرکت اطلاع داشته باشد. (پیشنهاد من حدود 70 الی 80 درصد است)