download 10

از کدام متا تگ‌ها استفاده کنید؟

پرکاربردترین متا تگ ‌ها، تگ عنوان و توضیحات متا هستند. اما متا تگ‌ ها انواع مختلفی دارند. در اینجا ما متاتگ های ضروری برای وبسایتتان را برای شما معرفی میکنیم:

متا تگMeta Content Type

این متا تگ برای نشان دادن نوع encoding صفحه به موتورهای جست‌وجو است. اگر آن را به حال خودش رها کنید و از آن استفاده نکنید، محتوای صفحه‌ی شما به بعضی از کاربران به درستی نشان داده نمی‌شود. مثلا اگر کاربر encoding فارسی نداشته باشد، محتوای فارسی شما را به شکل کاراکترهایی نامفهوم می‌بیند. پس حتما از این تگ استفاده کنید. برای فارسی کردن صفحه از کد زیر استفاده کنید:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">

عنوان (Title)

کدهای تگ عنوان حاوی اطلاعاتی است که برای سئو اهمیت زیادی دارد. گوگل تگ عنوان را به عنوان تیتر مقاله‌ شناسایی می‌کند.  کاربری که عبارتی را در گوگل سرچ می‌کند، اولین چیزی که می‌بیند و شاید کلیک کند عنوان سئو است. شما باید برای هر صفحه یک عنوان خاص داشته باشید که به خوبی با محتوای متن ارتباط داشته باشد و آن را توضیح بدهد. نوشتن عنوان خوب در عین حال نرخ کلیک کاربران را هم افزایش می‌دهد.

<title>HTML Reference</title>

 

توضیحات متا (Meta Discription)

این تگ دو هدف کلیدی دارد: به خواننده (و البته موتور جست‌وجو) بفهماند که محتوا درباره‌ی چیست و او را ترغیب به کلیک کردن کند. گرچه استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا تاثیری در رتبه‌بندی گوگل ندارد، خوب نوشتن متا با استفاده‌ی هدفمند از کلمات کلیدی باعث می‌شود نرخ کلیک کاربران بیشتر شود. مهم این است که شما در کوتاه‌ترین شکل بگویید محتوای صفحه درباره چیست و به ترتیبی کاربر را ترغیب به کلیک کردن بکنید. مثلا این توضیح را ببینید: “این مقاله برای مادران دلسوزی نوشته شده که وقت رسیدگی به فرزندان را ندارند. اما پیشرفت کاری یا تربیت فرزند یا هردو؟” این توضیح به دلیل مقدمه و در ادامه سوالی که ایجاد کرده، احتمالا مادری که “تربیت کودک” را سرچ کرده، ترغیب به کلیک کردن می‌کند.

 <meta name="description" content="Free Web tutorials">

 

متا تگ Viewport
در این دنیای دیجیتال که هر کس را می‌بینید یک گوشی به دست دارد، باید وبسایت‌تان را برای موبایل بهینه کنید. وگرنه تجربه کاربری وبسایت شما برای کاربران موبایل ضعیف خواهد بود و قطعا این قضیه به ضررتان خواهد بود. این تگ اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی نمایش در موبایل و کامپیوتر به موتورهای جست‌وجو می‌دهد.

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

images 73

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!