images 8

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در زمان کوتاه

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

این نکته رو مدنظر داشته باش؛ برای خوندن این مطلب قرار نیست فیل هوا کنی! پس جای هیچ نگرانی وجود نداره. برای یکبار هم که شده حوصله کن و این مقاله رو با دقت تا انتها بخون. مطمئن باش به تنهایی و بدون نیاز به یک متخصص سئو، می تونی تعداد زیادی از صفحات سایتتو به صفحه اول گوگل بیاری.

حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.

اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ندارید طبیعت مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو سایت خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.

شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید چرا که حدود ۹۳ درصد است اطلاعات از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.

در نتیجه سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.

همین مسئله نشان دهنده این است که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای فهمیدن نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش‌های معمول بین سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی مورد نظر تان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه بررسی می کنیم که دلایل اینکه شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش می دهیم.

تکنیک ها و عوامل موثر در آوردن سایت به صفحه اول گوگل

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

نکته جالب این است که سایت های فروشگاهی از این مسئله می توانند نهایت استفاده را بکنند. با توجه به مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی متوجه می شویم که حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کند؛ چراکه آن ها می خواهند اطلاعات دقیق ‌تری در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشند.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده متوجه شدیم که آمازون حدود ۵۷ درصد از کل فروش هایش را از طریق تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی انجام دهد.در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مسئله مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل از خود ارائه کنید.

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا

شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. بر اساس تحقیقات نیوسئو، آن دسته از وب سایت هایی می توانند به موفقیت های بزرگی برسند و رتبه های برتر را از آن خود کنند که ماهانه انتشار حداقل 15 پست را در استراتژی محتوای خود داشته باشند.

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از 1000 کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است که سریعا مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در زمان کوتاه

تولید عناوین ترغیب کننده

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است که مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را جذب می کند، ارائه دهید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان های مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

بهینه سازی سرعت سایت

صفحات سایت شما باید بر روی تمامی دستگاه ها، با سرعت هرچه تمام، بارگذاری شوند. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد. طبیعی است که هیچکس دوست ندارد که چندین ثانیه معطل شود تا به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند.

برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود شما می توانید از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت های خود قرار دهید. در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین شکل پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما عملی شود، باید به بهینه سازی سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!