قرارداد امنیت سایت

قرارداد امنیت سایت

همانطور که میدانید داشتن یک وب سایت زیبا و سئو شده، برای یک کسب و کار میتواند بازدهی و درآمد بسیار خوبی داشته باشد، اما اگر فاقد یک قرارداد امنیت سایت باشد، ممکن است به راحتی وب سایت  شما توسط افراد سودجو هک شده و تمام زحمات مالی و معنوی شما بر باد برود.

امروزه با پیشرفت هایی که در صنعت برنامه نویسی شده است، به همان میزان هکر ها قدرت بیشتری بدست آورده اند. به همین علت توصیه می شود اگر می خواهید یک سایت حرفه ای برای کسب و کار خود داشته باشید، حتما نزد یک شرکت معتبر و با سابقه خوب، اقدام به عقد قرارداد امنیت سایت کنید.

قرارداد امنیت سایت

بررسی قرارداد امنیت سایت

بهترین زمان برای عقد قرارداد امنیت سایت، در زمان طراحی و سئو سایت که توسط متخصصان فعال در این زمینه انجام می شود، می باشد. اگر شما یک شرکت معتبر و متخصص را برای انجام امور طراحی سایت و سئو در نظر گرفته باشید، حتما در لیست خدمات آنها، با قرارداد امنیت سایت مواجه خواهید شد.

شرکت سئوکار سیروتا در زمینه سئو و طراحی سایت در بین رقبا پیشگام بوده و شما می توانید تمامی خدمات برای داشتن یک وب سایت حرفه ای را از شرکت سئوکار سیروتا بدست آورید.

کامل ترین مقالات مرتبط با سایت ها و سئو را در جریان قرار بگیرید.

داشتن قرارداد امنیت وب سایت چه ضرورت هایی دارد؟

زمانی که شما در یک شرکت معتبر سئو و طراحی سایت قرارداد خدمات سئو می بندید، وظیفه برقراری امنیت سایت کاملا بر عهده شرکت مربوطه خواهد بود. و آن شرکت باید از وب سایت شما در مقابل تمامی بد افزار ها، ویروس ها، کد های مخرب که توسط ربات ها به سایت تزریق می شود و هکر ها در امان نگه دارد.

در نتیجه اگر می خواهید با خیالی راحت و با آرامش با وب سایت خود در زمینه ای که در آن فعالیت دارید پیشرفت کنید، توصیه می شود از قرارداد امنیت سایت غافل نشوید.

نمونه قرارداد پشتیبانی سایت

متن قرارداد پشتیبانی شبکه و سرور:

این قرارداد فی مابین شرکت …… به نشانی : تهران …….. به شماره تلفن …. به نمايندگی آقای…. که در اين قرارداد کارفرما نامیده می شود از یک طرف و شرکت مهندسی ……. به نشانی : میدان ولیصر …… به نمايندگی آقای/خانم ……….. به شماره تلفن …. که در این قرارداد پیمانکار نامیده می شود به شرح ذیل منعقد می گردد و طرفین ملزم و متعهد به انجام کامل مفاد قرارداد میباشند.

ماده یکم – موضوع قرارداد:
1-1 پشتیبانی فنی و نگهداری از تجهیزات شبکه داخلی LAN (طبق ماده ۶)

1-2 پشتیبانی و مشاوره ارتباطات بین شبکه ای WAN

1-3 مشاوره در امور پیکر بندی نرم افزاری شبکه و سرورها

1-4 مشاوره راه کاررهای امنیت شبکه

ماده دوم – مدت قرارداد:
2-1- قرارداد حاضر از تاریخ ….. لغایت ….. به مدت ۱۲ ماه دارای اعتبار و لازم الاجرا میباشد.

ماده سوم – مبلغ قرارداد :

3-1- کل مبلغ قرارداد عبارت از …… ریال است که به منظور پرداخت به صورت اقساط کارفرما …. درصد از کل مبلغ قرارداد را به عنوان پیش پرداخت طی دو مرحله تسویه مینماید. مبلغ … درصد معادل …… ریال در زمان عقد قرارداد به صورت نقدی پرداخت میگردد والباقی مبلغ …. درصد معادل ….. طی چک در تاریخ شروع قرارداد از طرف کارفرما پرداخت میگردد.

3-2- الباقی مبلغ قرارداد را طی ده چک به صورت ماهیانه به مبلغ ….. ریال در زمان عقد قرارداد به پیمانکار مبپردازد.

3-3- مبلغ قرارداد شامل قطعات مصرفی و تعویضی نمی باشد و هزینه قطعات تعویضی و لوازم مصرفی طی صورتحساب جداگانه ای از طرف پیمانکار اعلام میگردد.

ماده چهارم- تعهدات پیمانکار:

4-1- پیمانکار متعهد است که همواره از نظر ارتباطی (تلفنی و اینترنتی و …) در ساعات کاری در دسترس باشد و پس از اعلام مشکل از سوی کار فرما راهکار رفع مشکل را ارانه نماید و چنانچه مشکل بر طرف تشد ظرف مدت حداقل ۲۴ ساعت کاری در محل کار فرما حاضر و در اسرع وقت (حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت کاری) نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.

تبصره ۱ : پیمانکار موظف است چنانچه مشکل ایجاد شده بیشتر از زمان مذکور به طول می انجامد به کارفرما به صورت مکتوب (ایمیل) اعلام نماید.

4-2 پیمانکار متعهد است کلیه تجهیزات و خطوط شبکه را هر ۳ ماه یکبار طی صورتجلسه ایی مورد کنترل قرار دهد بهشکلی که مورد تائید نماینده کارفرما باشد.

4-3- ………………. .

4-4- ………………. .

4-5- ………………. .

4-6- ………………. .

ماده پنجم – تعهدات کارفرما :
5-1- کارفرما متعهد میگردد نماینده ای را به صورت کتبی و با نهایتاض طی مدت 10 روز پس از امضای قرارداد معرفی نماید.

5-2- کافرما تعهد م ینماید پرداخت مبلغ ماهیانه مورد توافق در ماده 3 را به صورت منظم و بدون دیرکرد در تاریخ مذکور هر ماه به پیمانکار پرداخت نماید.

5-3- مشاوره با پیمانکار د رمورد هر گونه تغییر و تحول و جابجایی سیستم ها و تجهیزات شبکه و یا خرید، نصب و راه اندازی هر گونه تجهیزات مرتبط کامپیوتری در صورت نیاز کارفرما الزامی می باشد.

5-4- هزینه حمل دستگاه معیوب به محل کار پیمانکار و بالعکس توسط کارفرما انجام می پذیرد.

5-5- ……………. .

5-6- …………… .

ماده ششم – موارد شامل پشتیبانی فنی و نگهداری :
6-1- پشتیبانی سرویس های شبکه شامل : رفع اشکالاتی که باعث اختلال ارتباطات در شبکه و تعیین دسترسی کاربران مطابق با نیازهای سازمان کارفرما و همچنین ایجاد کاربران جدید در سیستم می باشد.

6-2- پشتیبانی کلاینت های شبکه شامل : رفع اشکلاتی که در عملکرد سیستم کاربران و پشتیبانی از سیستم عامل و نصب نرم افزار های مورد تایید پیمانکار می باشد.

6-3- پشتیبانی پرینترها، اسکنرها و نمایشگر مشتری شامل: رفع اشکال آنها در کارکرد همچنین نصب آنها بر روی سیستم کاربران می باشد.

6-4- ………………….. .

6-5- …………………. .

6-6- …………………. .

ماده هفتم – سایر شرایط قرارداد :
7-1- در صورت عجز پیمانکار در انجام تعهدات خود در طول مدت قرارداد پس از یک ماه اعلام کتبی کارفرما حق فسخ را دارد.

7-2- خسارات عمدی و یا ناشی از قصور کارفرما در بهره برداری از سیستم به عهده کارفرما خواهد بود.

7-3- خسارات ناشی از تعمیرات انجام شده توسط افراد متفرقه به عهده کارفرما می باشد و در این صورت حق فسخ برای پیمانکار بوجود می آورد.

7-4- …………………. .

7-5- ………………… .

7-6- ………………… .

(مهم ترین بخش در نگارش یک قرارداد همین قسمت شرایط قرارداد است که می تواند حسب مورد و با توجه به توافقات طرفین و ویژگی های معامله متفاوت باشد. توصیه می شود این قسمت حتما تحت نظر و بعد از مشاوره با یک وکیل تنظیم شود و در صورت امکان بهتر است نگارش کلی یک قرارداد خصوصاً بخش شرایط قرارداد را به یک وکیل متخصص دعاوی حقوقی و قراردادها بسپارید.)

ماده نهم – نشانی طرفین :
نشانی طرفین قرارداد همان است که در قرارداد اعلام شده است و هر یک از طرفین در صورت تغییر آدرس، مکلفند ظرف 5 روز نشانی جدید را کتباً به طرف مقابل ابلاغ نمایند و تا زمانی که نشانی جدید ابلاغ نگردیده، ارسال اوراق به نشانی قبلی به عمل خواهد آمد.

ماده دهم – فسخ قرارداد :
در صورت عدم اجرای تعهدات به موقع و با هر شرایط مقرر در این قرارداد توسط یکی از طرفین قرارداد طرف دیگر با اخطار کتبی مجاز به فسخ قرارداد می باشد و در این صورت کلیه خسارات و هزینه های ناشی از عدم اجرای کل این قرارداد به عهده طرف مقابل خواهد بود.

ماده یازدهم – حل اختلافات (حکمیت و داوری)
هر گونه اختلاف در تفسیر یا اجرای قرارداد ابتدا از طریق مذاکره یا طرح در کمیسیونی از نمایندگان طرفین، رسیدگی و در صورت عدم سازش از طریق ارجاع به کارشناسی در شورای حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل خواهد شدرای داور برای طرفین قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

ماده دوازدهم – مواد و نسخ
این قرارداد در 12 ماده و در دو نسخه متحدالمتن تنظیم گردیده که هر نسخه دارای اعتبار واحد می باشد.

قرارداد امنیت سایت به چه معنا می باشد؟

یکی از مهم ترین خدمات و وظایف یک پشتیبان سایت، برقراری امنیت برای جلوگیری از نفوذ افراد بیگانه به سایت می باشد. اما به صورت کلی می توان گفت قرارداد امنیت سایت به دو دسته بسیار مهم که هاستینگ و برنامه نویسی می باشد، تقسیم می شود.

برای برقراری امنیت هر یک از این دسته ها باید به گونه ای متفاوت عمل کرد و افراد مختلفی وظیفه هر یک را برعهده دارند.

امنیت هاستینگ چیست و بر عهده چه کسی می باشد؟

وظیفه امنیت هاستینگ و یا همان امنیت سرور بر عهده شرکت خدمات دهنده سرور می باشد، به نحوی که باید از نفوذ هکر ها و ربات های مخرب به سرور های خود جلوگیری کنند. این عمل با دادن گواهی ssl به وب سایت ها انجام می شود.

امنیت سرور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، چرا که تمامی فایل ها و اطلاعات سایت شما به روی سرور های آنها قرار دارد و کوچکترین مشکلی می تواند سایت شما را از بین ببرد. در نتیجه بهتر است همیشه از یک شرکت معتبر در این زمینه اقدام به دریافت خدمات سرور کنید.

امنیت برنامه نویسی چیست و برعهده چه کسی می باشد؟

امنیت برنامه نویسی و یا همان امنیت کد نویسی بر عهده شرکتی می باشد که وظیفه پشتیبانی از سایت شما را برعهده دارند. و باید کد های وب سایت شما را به گونه ای طراحی کنند تا کاملا غیرقابل نفوذ شود.

معرفی موارد بسیار مهم که باید در قرارداد امنیت سایت ذکر شود

  • نوشتن موضوع قرارداد همراه با خدماتی که شرکت مذکور قصد ارائه کردن دارد.
  • نوشتن جدول پرداخت در زمانبندی هایی که هر دو طرف به روی آن به توافق برسند.
  • مشخص نمودن مبلغ کل قرارداد امنیت سایت
  • مشخص نمودن مدت اعتبار قرارداد
  • مراحلی که مجری به انجام آن برای وب سایت کارفرما وظیفه دارد.
  • وظایفی هایی که شرکت و یا مجری مورد نظر نسبت به کارفرما تعهد دارد.
  • وظایفی  که کارفرما( مشتری) نسبت به شرکت مورد نظر(مجری) تعهد دارد.
  • موارد فورس ماژور برای شرایط اضطراری
  • نوشتن مواردی که انجام آن موجب فسخ قرارداد می شود.
  • زمان تمدید قرارداد
  • قوانین و مقررات

در اینجا چند نکته برای تنظیم یک قرارداد امنیت سایت ارائه می دهیم:

1. با یک متخصص امنیت سایبری مشورت کنید. یک متخصص امنیت سایبری می تواند به شما کمک کند تا نیازهای امنیتی خود را شناسایی کرده و یک قرارداد مناسب برای وب سایت خود تنظیم کنید.

2. الزامات امنیتی خود را مشخص کنید. قبل از شروع به تنظیم قرارداد، باید الزامات امنیتی خود را مشخص کنید. این الزامات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کنترل دسترسی: چه کسی باید به وب سایت شما دسترسی داشته باشد؟
  • محرمانه بودن: چگونه باید از اطلاعات محرمانه محافظت کرد؟
  • تمامیت: چگونه باید از صحت و درستی اطلاعات وب سایت خود اطمینان حاصل کرد؟
  • در دسترس بودن: چگونه باید وب سایت خود را در دسترس کاربران نگه دارید؟

3. از یک قالب قرارداد استفاده کنید. قالب های قرارداد امنیت سایت به صورت آنلاین موجود هستند که می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع برای تنظیم قرارداد خود استفاده کنید.

جمع بندی درباره قرارداد امنیت سایت

همانطور که گفته شد قرارداد امنیت سایت به صورت کلی به دو دسته بسیار مهم تشکیل می شود که امنیت کد نویسی و هاستینگ نام دارد. تامین هر یک از این دسته ها بر عهده افراد مختلفی بوده اما به صورت کلی می توان گفت امنیت یک وب سایت برعهده شرکت و یا افرادی است که وظیفه پشتیبانی از سایت را برعهده دارند.

به همین دلیل دقت داشته باشید که یکی از مهمترین خدماتی که یک سایت طراحی و سئو سایت به شما باید ارائه دهد، قرارداد امنیت سایت می باشد. شما می توانید به همین منظور شرکت سئوکار سیروتا را برای پشتیبانی، طراحی و سئو برای سایت خود در نظر داشته باشید.

سوالات متداول
  1. چرا داشتن قرارداد امنیت سایت بسیار ضروری است؟
    چراکه داشتن امنیت برای وب سایت موجب خواهد شد تا از نفوذ ربات های مخرب و هکر ها جلوگیری شود.
  2. امنیت هاستینگ و یا سرور چرا اهمیت بسیار زیادی دارد؟
    چرا که تمامی فایل ها و اطلاعات سایت در سرور بوده و به همین دلیل شرکتی که خدماتی از این قبیل ارائه می دهند باید بسیار به تامین امنیت پایبند باشند.
  3. چه افرادی وظایف برقرار کردن امنیت کد نویسی و یا برنامه نویسی را برعهده دارد؟
    مدیران، طراحان و یا  پشتیبان های سایت وظیفه تامین این امنیت برای سایت شما را برعهده دارند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!