download 2019 12 27T062530.589

وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارایه می شود، کاربران در واقع نتیجه کار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بینند. موتور جستجوگر قبلا” پایگاه داده اش را آماده کرده است و این گونه نیست که درست در همان لحظه جستجو، تمام وب را بگردد.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتور های جستجو سه بخش اصلی دارند:

  1. Crawl(خزیدن): برای پیدا کردن محتوا در اینترنت می گردند، و هر لینک، URL و کدی که برسند آن را بررسی می کنند.
  2. Index(فهرست کردن): در این قسمت موتورهای جستجو هر محتوایی را که در پروسه crawling پیدا کرده اند را ذخیره و سازماندهی می کنند. هر صفحه ای که ایندکس می شود اماده ی نمایش به عنوان سوالات مربوطه کاربران در موتورهای جستجو است.
  3. Rank: قسمت هایی از محتوا فراهم می شود که بهترین پاسخ به سوالات جستجو کننده است. به زبان ساده تر نتایج جستجو را به نحوی مرتب می سازد که جواب بهتری برای جستجو کننده نمایش داده شود.

    ایندکس موتورهای جستجو :

    موتورهای جستجو به پردازش و ذخیره سازی اطلاعات کشف شده در قالب یک ایندکس می کنند. ایندکس شامل دیتابیس عظیمی از محتوای یافت شده است که در زمان جستجو کاربر، توسط موتورهای جستجو استفاده میشود.

    رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو:

    درست پس از زمان جستجوی کاربران، موتورهای جستجو شروع به گشتن در بین مطالب مرتبط کرده و آنها را بر اساس عبارت مورد جستجوی کاربر به شکل لیستی مرتب می کنند. به عملیات تهیه این لیست، رتبه بندی گفته می شود. در حالت کلی شما اینطور می توانید تصور کنید که هر چه رتبه یک وب سایت بالاتر باشد، میزان ارتباط محتوای آن با عبارت جستجو شده بیشتر است.

    این امکان وجود دارد که از پایش تمام سایت یا برخی از صفحات آن ممانعت به عمل آورد یا اینکه جلوی ایندکس شدن برخی از صفحات در موتورهای جستجو را گرفت. با اینکه ممکن است دلایلی برای انجام این کار وجود داشته باشد، اما شما بایستی در ابتدا اطمینان حاصل کنید که صفحات مورد نظرتان از طرف موتورهای جستجو قابل پایش و ایندکس باشد. در غیر این صورت آن صفحه در نتایج جستجو پدیدار نمی شود.

    نقش محتوا در سئو

    لینک ها بدون اشاره به محتوا ارزش نخواهند داشت. محتوا چیزی فراتر از کلمات است. در واقع محتوا هر چیزیست که توسط کاربران استفاده می شود (مانند ویدئو، تصویر و صد البته متن). اگر موتورهای جستجو به منزله ماشین های پاسخگویی هستند، محتوا همان چیزیست که آنها به عنوان پاسخ به کاربران ارائه می دهند.

    زمانی که کاربر دست به جستجو می زند، هزاران نتیجه محتمل برای آن وجود خواهد داشت، اما چگونه موتورهای جستجو از بین این همه نتیجه، آنهایی که با ارزش ترند را انتخاب می کنند؟ یکی از مهمترین عوامل کسب رتبه برای صفحه ای از سایت شما اینست که محتوای آن صفحه چقدر در راستای نیاز کاربران می باشد. به عبارت دیگر آیا این صفحه با عبارت جستجو شده در ارتباط بوده و همان چیزیست که کاربر به دنبال آن است؟

    به خاطر تمرکز موتورهای جستجو بر روی رضایت کاربران است که معیارهایی مانند طول محتوا، تعداد تکرار کلمات کلیدی یا تیترها (تگ های هدر) آنطور که تصور می شود به صورت غالبی بر روی رتبه بندی موثر نیستند. همه این پارامترها می توانند بر روی نتایج جستجو تاثیر بگذارند، اما تمرکز شما بایستی بر روی کاربری باشد که به دنبال محتوا و خواندن آن است.

    امروزه هزاران فاکتور رتبه بندی وجود دارد، اما از این بین سه مورد آنها از بقیه نسبتا مهمتر هستند، بک لینک های وب سایت، محتوای وب سایت و رنک برین.

     

    سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!