images 2019 12 19T034040.476

کلید واژه کانونی از طریق تحقیق کلمه کلیدی بدست می آید و باعث سوق دادن محتوای سایت به هدفی خاص میشود. شناسایی این اهداف و مخاطبین هدف نیازمند یک استراتژی محتواست. داشتن یک استراتژی محتوا باعث بروز رسانی سایت آن هم بطور مداوم میشود. این بروز رسانی از دید گوگل مخفی نمی ماند و باعث میشود گوگل توجه ویژه ای به سایت داشته باشد و رتبه خوبی در نتایج جستجو برای آن در نظر میگیرد. پس میتوان نتیجه گرفت کلید واژه کانونی که شاید توجه چندانی به آن نمیشود، در تنظیم مسیر استراتژی محتوا تاثیر گذار باشد.

عبارت کلیدی کانونی عبارتی هست که شما برای هر صفحه یا پست از وردپرس وارد می‌کنید تا پست یا صفحه خود را بر اساس این کلمه از نظر سئو آنالیز و بررسی کنید. تمام نتایج و جستار‌های یواست سئو در هر صفحه با توجه به این کلمه به شما نمایش داده خواهد شد و اگر بخواهید این کلمه را تغییر دهید، باید ساختار کلی پست خود را نیز تغییر دهید.

اکثر افراد فکر می‌کنند وارد کردن این کلمه به تنهایی دکمه پروازی هست برای رسیدن به نتیجه اول گوگل! اما با وارد کردن این کلمه تازه ماجرا شروع شده و تازه باید شروع کنید به تولید محتوای سئو شده بر اساس این کلمه.

چرا کلمه کلیدی کانونی مهم هست؟

اینکه چرا کلمه کلیدی کانونی مهم هست مثل این سواله که چرا یواست سئو مهم هست؟! دلیل مهم بودن عبارت کلیدی کانونی این هست که پست شما بر اساس این کلمه آنالیز خواهد شد. پس قطعا مهم هست.

بررسی تکمیلی تراکم کلیدواژه کانونی در Yoast SEO

در Yoast SEO افراد را تشویق می‌کنیم تا تراکم کلیدواژه کانونی خود را بین ۰٫۵ تا ۵ درصد برسانند. شاید در نگاه اول کار سختی باشد اما اگر دست به کار شوید کم کم برایتان آسان خواهد شد. این تراکم با توجه به طول مقاله شما کم و زیاد خواهد شد. برای مثال اگر ۱٫۷% از نوشته شما شامل تراکم کلیدواژه کانونی باشد به این معناست که متن شما هنوز استاندارد نیست و در واقع فقیر است!

همیشه سعی کنید محتوای خود را برای کاربر بنویسید نه برای موتور جستجو. زمانی که این کار را می‌کنید مطمئن باشید موتور جستجو نیز به شما رتبه خوبی خواهد داد. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید نباید در استفاده از کلمات کلیدی اغراق کنید و تحت هر شرایطی و در هر جایی از متن آن را بیاورید، در واقع باید بهینه کار کنید.

از یک طرف با گوگل روبرو هستید، چون مقاله های پربار را در صفحه اول نمایش میدهد. از آن طرف هم کاربران دنبال مقاله هایی هستند که نه خسته کننده باشد نه وقتشان را بگیرد. پس دنبال این باشید که یک مقاله کوتاه و کاربردی ارائه کنید که پرسش کاربر را پاسخ میدهد و نیاز مخاطب را برطرف می کند. قطعا هدف هم همین است، اگر غیر از این باشد شما با مسئله ای به نام بانس ریت روبرو خواهید شد. از اینها گذشته، شما نباید نگران این موضوع باشید، همین الان به جای نوشتن یک مقاله جدید، به نوسازی مقاله های سایت بپردازید، مقاله های قدیمی را در گوگل آنالیتیکس که بازخورد خوبی دارند شناسایی کرده و آنها را برای قدم اول بهینه سازی یکنید.

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!