صفحه اول گوگل

صفحه اول گوگل


سالیان زیادی است که موتور های جست و جو بیشترین مراجعه کننده را به سوی وب سایت ها روانه می کنند.و همین امر باعث شده تا مدیران وب سایت ها بیشتر به سئو سایت خود توجه کنند. در این مقاله قصد داریم تا راه های رسیدن به رتبه یک صفحه اول گوگل را بررسی کنیم.

کسب رتبه در صفحه اول گوگل

قبل از شروع بحث اصلی باید به این نکته توجه کنید که رسیدن به صفحه اول گوگل راه میانبری ندارد و اگر کسی چنین ادعایی می کند غلط است؛ زیرا گوگل هوشمند تر از آن است که بتوان آن را گول زد. البته ممکن است که این اتفاق برای مدت کوتاهی رخ دهد اما در طولانی مدت حتی امکان جریمه شدن وب سایت از طریق گوگل نیز وجود خواهد داشت.

بهینه سازی سایت یک فرایند است و نمی توان ان را در چند روز انجام داد و نکات مربوط به ان همواره باید رعایت شود.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

در اولین گام برای کسب رتبه در گوگل باید ابتدایی ترین معیارهای سئو را رعایت کنید. به طور کلی این موارد شامل استانداردهایی در رابطه با سرعت سایت (قالب ، هاست و تصاویر)، تولید محتوا مفید و منحصر به فرد است. شما در اولین گام بایستی یک هاست و دامین مناسب تهیه کرده و با کمک یک شرکت طراحی سایت مسلط به سئو یک سایت استاندارد و بهینه تهیه کنید. پس از آن شما بستری مناسب برای ایجاد ارزش برای مخاطبین دارید.

توجه داشته باشید که اکثر شرکت های طراحی سایت تسلط کافی بر بهینه سازی سایت ندارند. و در این مقایسه تنها بررسی نمونه کارها می تواند شما را به بهترین گزینه برساند.

محتوا، اطلاعات مفید، منحصر به فرد و جذابی است که کاربران اینترنت در صفحه اول گوگل به دنبال آن می گردند

محتوا، ابزاری کلیدی کسب رتبه در گوگل

گوگل همواره درحال تغییر الگوریتم خود است تا بتواند نتایج بهتر و مفید تری را در صفحه اول گوگل به مخاطبین ارائه دهد تا علاوه بر تناسب با متن جست و جو شده اعتبار لازم را نیز داشته باشد؛ و معمولا هر چند مدت یکبار به طور کلی این الگوریتم را تغییر می دهد و با ساختاری جدید و نامی متفاوت از آن رونمایی می کند مانند الگوریتم پاندا یا مرغ مگس خوار و …

در اکثر مواقع تغییرات الگوریتم به صورت کلی نیست و تنها از اهمیت چند پارامتر کاسته یا اهمیت آنها بیشتر می شود . در آخرین الگوریتم گوگل یعنی مرغ مگس خوار اهمیت استفاده از محتوای غیر کپی بسیار بیشتر شده است بنابراین در گام اول محتوای شما نباید از سایر وب سایت های دیگر کپی شده باشد .

در اطلاعیه شرکت گوگل هنگام معرفی این الگوریتم گفته شد که این تغییرات برای مقابله با متقلبینی است که می خواهند هر طور شده رتبه وب سایت خود را بالاتر بیارند .

بنابراین اگر شما صاحب وب سایتی هستید که خودتان محتوا تولید می کنید این الگوریتم کاملا به نحو شما خواهد بود چرا که نتایج غیر معتبر و کپی شده حذف و وب سایت شما در نتایج بالاتری نمایش داده می شود.

شاید از خودتان بپرسید محتوای کپی و غیر تکراری چه فرقی با هم دارند ؟ منظور از محتوای غیر تکراری جملاتی است که ممکن است در سایت تکرار شوند به عنوان مثال برای یک سری محصولات نباید محتوایی تکراری تهیه کرده و برای همه محصولات همان را درج کنیم .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!