photo 2019 12 06 12 38 41

وجود لینک شکسته در سایت شما باعث می شود که سئوی سایت و میزان بازدیدکننده های شما کاهش یابد. اصلاح و یا حذف این لینک ها می تواند سئوی سایت شما را بهبود بدهد.

انواع خطا و لینک شکسته

  1. Site errors : دسترسی نداشتن ربات گوگل به محتوای سایت
  2. URL Errors :خطاهای مربوط به یک آدرس خاص صفحه و در نهایت خطای 404
  • server error : پشتیبانی هاست و خطاهایی که از سمت سرور برای سایت می آید.
  • موانع دسترسی ( Access Denied ): اگر شما صفحات خاصی را اجازه بررسی به گوگل ندهید، در این بخش اخطار می دهد که نتوانسته دسترسی پیدا کند. معمولا این خطا به خاطر مشکل در فایل robots.txt به وجود می آید و باید فایل را ویرایش کنید و دسترسی را فعال کنید.
  • خطای Soft 404: در صورتی که محتوای شما کم باشد، گوگل به شما پیغام می دهد و باید با ویرایش محتوای موردنظر این پیغام را رفع کنید.
  • پیغام خطای Not Found: عدم دسترسی گوگل به یک آدرس خاص و ایجاد لینک شکسته . آدرس ( Url )  لینک شکسته را میتوانید در این بخش ببینید.

    چگونه لینک های خراب یا لینک شکسته در وردپرس Broken Links را ریدایرکت کنیم؟

    بهترین راه برای حل یک لینک شکسته، تغییر مسیر آن به صفحه ای دیگر است که در اصطلاح ریدایرکت نامیده می شود. به عنوان مثال، اگر مطالب یک مقاله را به آدرس دیگری منتقل کرده اید و لینک قبلی را پاک نموده اید، لازم است آن را به آدرس جدیدتر تغییر مسیر دهید. شما می توانید با تنظیم ریدایرکت ۳۰۱ این کار را به خوبی انجام دهید.

    ابتدا افزونه وردپرس Redirection را نصب و فعال کنید. پس از فعالسازی، برای تنظیم مسیرهای جدید و ریدایرکت کردن لینک های شکسته از منوی ابزار پیشخوان وردپرس، ابتدا ابزارها و سپس Redirection را انتخاب کنید. در این صفحه قادر به ریدایرکت لینک شکسته در وردپرس خواهید بود. اکنون می توانید این موضوع را با مراجعه به پیوند شکسته قدیمی آزمایش کنید و به صفحه جدید هدایت شوید. این روند را برای همه پیوندهای خراب شده در وب سایت خود تکرار کنید.

    شما می توانید در وبلاگ سون هاست به مجموعه ای از مقالات مختلف دسترسی داشته باشید. بخش آموزش وردپرس شامل موضوعات متنوعی در مورد بهینه سازی سایت شما می باشد و به پیشبرد اهدافتان کمک شایان توجهی خواهد نمود.

    یافتن لینک های شکسته توسط ابزار Google Webmaster Tools

    با استفاده از ابزار گوگل وبمستر می‌توانید لینکهای شکسته را برطرف کنید. ابزارهای دیگری نیز وجود دارند اما گوگل وبمستر تولز بهترین آنهاست. به عنوان مثال می‌توانید لینکهای شکسته خود را در هر ماه بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید علل ریشه‌ای را شناسایی کرده و از ایجاد لینکهای شکسته جلوگیری کنید. برای این منظور به صورت زیر عمل کنید:

    1.  برای یافتن لینک های شکسته با حساب گوگل خود ابتدا وارد ابزار Master Google شوید.
    2.  بعد نام وب سایت خود را در کادر  وارد کرده و بر روی Add a property کلیک کنید.
    3.  گوگل از شما سوال می پرسد کدام روش جستجو را مد نظر قرار دارید. هر کدام که راحت بودید را انتخاب کنید و بعد فرایند تأیید (verification) کامل می‌شود.
    4.  هنگامی‌که تأیید کامل شد، تنها نقشه وبسایت خود را ارسال کنید و به Crawl سپس Sitemaps رفته و بر روی دکمه ADD/TEST SITEMAP برای اضافه کردن نقشه سایت خود کلیک کنید.

    هنگامیکه گوگل تأیید کرد نقشه سایت صحیح است ایندکس شدن وبسایت شروع خواهد شد و اگر هر لینک شکسته‌ای را بیابد به شما اطلاع خواهد داد. شما URLهای شکسته را با رفتن بر روی Crawl سپس Crawl Errors بررسی کنید که همه لینک‌های شکسته لیست خواهند شد.

    5. هنگامی‌که لینک شکسته را شناسایی کردید و آن را با استفاده از پلاگین وردپرسی link checker برطرف کرده که برای این منظور می‌توانید لینک را انتخاب کرده و بر روی mark as fixed کلیک کرده تا ارور از کنسول وبمستر گوگل تولز از بین برود. افزونه link checker مخصوص سیستم‌های وردپرس می‌باشد

    سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!