download 2019 12 23T033920.747

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

یکی از الگوریتم های مهم و تأثیر گذار گوگل که در سپتامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شد، الگوریتم مرغ مگس خوار نام دارد. این الگوریتم به درک بهتر گوگل در عبارات جستجو شده توسط کاربران کمک بسیاری کرد.

در حقیقت الگوریتم مرغ مگس خوار تمرکز خود را بر روی درک مفهومی از عبارات جستجو شده، گذاشته است.

مثلاً اگر کاربران عبارت آموزش سئو را در گوگل جستجو کردند، این الگوریتم این درک را دارد که در لیست نتایج، می تواند، بهینه سازی وب سایت هم نمایش دهد و در واقع ساختار کلی الگوریتم مرغ مگس خوار به این صورت است که به راحتی می تواند عبارات هم معنی را تشخیص دهد و بهترین و نزدیک ترین نتیجه را به کاربران نمایش دهد.

به عنوان مثال: شاید زمانی که ما عبارت آموزش سئو را جستجو می کنیم، هیچ وب سایتی وجود نداشته باشد که روی این عبارت کار کرده باشد، اما این الگوریتم سریعاً متوجه می شود که می تواند وب سایت هایی را که بر روی عبارات مشابه مثل آموزش بهینه سازی سایت کار کردند را در لیست نتایج نمایش دهد.

البته این را هم باید توجه داشته باشیم که این الگوریتم شاید به طور ناگهانی در رتبه بندی وب سایت ما تأثیر زیادی نداشته باشد.

تمام عناصر کلیدی سئو که بر روی آنها تمرکز داشته اید. همچنان پابرجا هستند و تنها روش انجام برخی از آنها کمی تغییر کرده است. در واقع روش بکارگیری عناصر کلیدی سئو تحت تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار قرار گرفته است و نه خود عناصر کلیدی سئو

ایجاد یک ساختار لینک داخلی و ایجاد یک معماری در سایت که حرکت کاربران در سایت را تسهیل کند بسیار ضروری است. سرعت بالای بارگذاری صفحات،بهینه سازی تصاویر(از نظر حجم و مهم تر از آن صفت ALT)،نقشه سایت، و کلیه عواملی که به تجربه کاربر کمک کند، نیز بسیار حائز اهمیت میباشند.

مرغ مگس خوار چه تاثیری روی رتبه بندی دارد؟

 تاثیر این الگوریتم مستقیم نیست. بلکه به عنوان یک مکمل عمل کرده و در جهت درک بهتر صفحات سایتتان از الگوریتم‌های دیگر کمک خواهد گرفت. شما می‌توانید به کمک لینک سازی کردن، تمرکز روی کلمات کلیدی مختلف و هر روشی که در بهتر شناساندن محتوا به مرغ مگس خوار کمک می‌کند کاری کنید که در بیشتری عبارات جستجو شده رتبه بگیرید.

این پرنده دو وظیفه را برعهده دارد:

  • اولا به دلیل سرعت و دقت بالایی که دارد مترادف هر کلمه کلیدی را یافته و بررسی روی محتوا و ساختار صفحات را برای مترادفات انجام می‌دهد.
  • دوما در حالی که نزدیک‌ترین نتایج را نمایش می‌دهد، صفحاتی که بیشترین تکرار را روی کلمه کلیدی و مترادفات آنها انجام داده باشند را جریمه خواهد کرد.

در نهایت نتیجه این شد که محتواهای با کیفیت که کاملا بر اساس اصول کاربر محوری و با حفظ رعایت نکات سئو نوشته شده‌اند بهتر دیده شده و رتبه گرفتند. و در مقابل محتواهایی که روی کلمات کلیدی تمرکز کرده بودند جریمه شده و به صفحات بعدی منتقل شدند. اما کار فقط به اینجا ختم نشد.

جمع بندی مقاله الگوریتم مرغ مگس خوار

در کل باید گفت که الگوریتم مرغ مگس خوار به طور مستقیم و ناگهانی بر روی سئو و رتبه سایت ما تأثیر نخواهد گذاشت و بیشتر برای دقیق تر شدن و هوشندتر شدن ربات گوگل، معرفی شده است.

اما در دراز مدت می تواند بر روی سئوی وب سایت ما تأثیر بگذارد. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که محتوای خوب و باکیفیت تولید کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن کاربران نیاز خود را در سایت ما برطرف کنند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!