images 11

سئو و انواع تکنیک های آن

سئو چیست :

سئو یا SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است، بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو مجموعه ای از اقدامات و تکنیک هایی است که با انجام صحیح آن‌ها می‌توانید ورودی بیشترین از موتور‌های جستجو دریافت و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

این تکنیک‌ها و متدها همیشه توسط موتور جستجو در حال تغییر و بروز رسانی است تا نتایجی که به کاربر نمایش داده می‌شود نتایجی کاملا نزدیک به خواسته کاربر باشد تا بتواند نیاز آن شخص را پوشش دهد .

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو و انواع تکنیک های آن
سئو و انواع تکنیک های آن

 

انواع سئو

  • سئو داخلی (On-Page SEO) :

    منظور از سئو داخلی یا On-Page SEO بهینه سازی صفحات داخلی سایت از نظر کد نویسی و مسائل فنی است . با انجام سئو داخلی سایت ، موتور جستجو دسترسی راحت‌تری به محتوای سایت شما پیدا می‌کنند

و در نیتجه با درک مفهموم و موضوع سایت شما آن را در کلمه کلیدی مناسب به کاربران نمایش می‌دهد .سئو داخلی در یک جمله یعنی دسترسی را برای خواندن و درک محتوا توسط کاربر و موتور جستجو گر آسان نماییم تا موتور جستجو گر راحت‌تر به محتوای سایت دسترسی داشته باشد

  • سئو خارجی (Off-Page SEO) :

    سئو خارجی بر خلاف سئو داخلی یعنی مجموعه ای از اقدامات و تکنیک هایی که در بیرون از سایت خودتان انجام می‌دهید تا بیشتر در نظر موتور جستجو باشید ، درج لینک سایت شما در سایت‌های مختلف هم موضوع و کار بر روی شبکه‌های اجتماعی و … را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات سئو خارجی یا همان Off-Page SEO نام برد.

انواع تکنیک‌های سئو

 

  • سئو کلاه سفید :

    منظور از سئو کلاه سفید یعنی مطابق با قوانین موتور جستجو کار کنید تا به طور طبیعی و در زمان نسبتا طولانی و هزینه بیشتر به رتبه بالا برسید این روش یک روش کاملا تایید شده و بدون خطر می‌باشد و اعتماد بیشتری را نسبت با سایر روش نزد گوگل بدست می‌آورید.

  • سئو کلاه سیاه :

    این روش بر خلاف روش کلاه سفید یک روش کاملا غیر قانونی است به طوری که در این تکنیک همیشه سعی بر این است تا موتور جستجو را دور بزنیم تا در زمان سریع‌تری به نتایج بهتر و بالاتری دست پیدا کنیم ، توجه کنید این روش یک روش پر ریسک و کاملا خطرناک است و باعث می‌شود سایت شما توسط موتور جستجو جریمه و از نتایج جستجو حذف شود.

  • سئو کلاه خاکستری :

    در این تکنیک کار‌های که انجام می‌شود بر خلاف الگوریتم‌ها و قوانین موتور جستجو است ولی به صورتی انجام می‌شود که توجه موتور جستجو جلب نشود این روش هم اگر بدون دانش و علم کافی انجام شود میتواند مانند تکنیک کلاه سیاه برای سایت شما خطر ساز باشد و باعث شود سایتتان توسط گوگل جریمه شود.

 

سئو و انواع تکنیک های آن
سئو و انواع تکنیک های آن

 

مراحل اصلی سئو سایت

  • سئو تکنیکال

    •  کد نویسی تمیز و استاندارد وب سایت می‌تواند روی خیلی از معیار‌های سایت شما از جمله دسترسی راحت موتور جستجو و کاربر به محتوا اثر مثبت بگذارد و باعث شود سایت شما در مدت زمان کمتری بارگذاری شود و تجربه مناسبی را برای کاربر ایجاد کند
  • تولید و بازاریابی محتوا

    • شما باید همواره به دنبال پیدا کردن کلمات پر رقابت کسب و کار خود و تولید محتوای ارزشمند مناسب با حوزه فعالیت خود باشید و بتوانید این محتوا را با استراتژی مناسب محتوایی منتشر و بر اساس برچسب‌های مناسب و ساختار‌های مرتب به یکدیگر لینک بدهید این موارد بخش مهمی از مراحل سئو است و بدون بازاریابی محتوا سایت شما هیچ نتیجه ای نخواهد رفت
  • لینک سازی

    • عملا برای اینکه موتور‌های جستجو بتوانند سایت شما را پیدا کنند تا آن را بررسی کنند باید در وب سایت‌های دیگر به شما لینک داده باشند این لینک‌ها میتواند در ازای استفاده از محتوای شما به عنوان لینک منبع باشد و یا میتواند به عنوان یک آگهی تبلیغاتی متنی باشد که به آن خرید بک لینک هم گفته می‌شود و یا میتواند به عنوان یک آگهی خبری به صورت ریپورتاژ آگهی باشد .
    • لینک سازی همواره دارای ارزش بالایی در بح رتبه بندی گوگل بوده که باید به دقت خیلی فراوان انجام شود , برای لینک سازی بهتر است شما از سایت‌های مرتبط و دارای اعتبار لینک خروجی به سایت خودتون داشته باشید تا بتوانید ارزش مناسبی از آن لینک برای سایت خود دریافت کنید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!