سئوی منفی چیست؟
سئوی منفی چیست؟به تازگی مباحث زیادی حول سئو منفی یا negative SEO صورت گرفته است اگر چه مفهوم سئوی منفی موضوع جدیدی نیست ولی بسیاری از صاحبان کسبوکار ها از شنیدن سئو منفی دچار استرس و اضطراب میشوند و از خطرات و تأثیرات بالقوه سئو منفی بیاطلاع هستند. و سؤالاتی مانند سئوی منفی چیست؟ چگونه میتوان فهمید که بر روی سایت negative SEO انجامشده و چگونه میتوان از آن پیشگیری کرد؟ از ذهنشان خطور میکنید در این مطلب قصد داریم ابعاد گوناگون سئوی منفی و روشهای پیشگیری از آن را به شما معرفی کنیم.
سئوی منفی چیست؟
سئو یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو, به فرآیند افزایش میزان بازدید یک سایت از طریق موتورهای جستجو به طور طبیعی بدون صرف هزینه گفته میشود. این تکنیک سایت شما را قادر میسازد وقتی کسی کلمات معینی را در موتورهای جستجو وارد میکند، سایت شما بالاتر از میلیونها وب سایت در نتایج اول جستجو دیده شود.در مقابل برای بهینهسازی موتور جستجو از قبل نیاز به سرمایهگذاری است و این امکان وجود دارد قبل از دستیابی کامل نتایج آن ماهها یا سالها به طول انجامد. بسیاری از کسانی که کار آنان جستجوی آنلاین است, روش نتیجه جستجوی ارگانیک را به روشهای تبلیغات آنلاین اولویت میدهند.درحالیکه سئو کلاه سفید سعی بر این دارد که با استفاده از محتوای غنی و باکیفیت به طور کاملاً طبیعی حضور قوی در نتایج جستجو داشته باشد, سئو کلاه سیاه سعی دارد تا در الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل روزنههای به وجود آورد تا به سرعت رتبهبندی سایت خود را بالا ببرد.سایت های که با چنین تکنیک های رتبه خود را بهبود دادهاند در زمان کوتاهی توسط الگوریتمهای موتوریهای جستجو شناساییشده و جریمه خواهند شد این جریمه میتواند از طریق حذف کردن دامین آنها از صفحه اول یا فهرست کردن مجدد سایت آنها باشد.
سئو منفی چه زمانی اتفاق می افتد؟
سئو منفی هنگامی روی میدهد که شخصی آگاهانه تلاش دارد که از طریق تکنیک های سئو کلاه سیاه به سمت سایت های رقیب خود, رتبهبندی سایت آنان را در
موتورهای جستجو پایین بیاورد. به دلیل این که موتورهای جستجو به اندازهای هوشمند نیستند که تشخیص دهند که این لینک ها از سوی اشخاص ثالثی در حال انتشار هستند, سایت که مورد نظر آنها بوده را جریمه میکند. در ادامه به تاکتیکهای که سئو منفی طبق معمول شامل آنها میشود اشاره میکنیم:
- لینکهای بیکیفیت و اسپم به سمتها
- کپیبرداری و قرار دادن محتوای شما در تمام وب به دلیل ایجاد محتوای تکراری
- ایجاد حسابهای کاربری غیرواقعی در شبکههای اجتماعی و انتشار اطلاعات نادرست درباره شرکت شما
- لینک دهی غیر مرتبطها و وبنوشتها به یک دیگر
طبق اعلام گوگل دیگر از طریق تکنیک های که در بالا اشاره کردیم نمیتوان
موتور جستجویش را فریب داد. و نیز اشاره نموده است که سئو منفی هم از این قاعده خارج نیست. با توجه بهروزرسانی الگوریتم گوگل پنگوئن که به واسطه آن لینک های بیکیفیت و لینک های شتابدهنده غیرطبیعی را جریمه میکند، موقعیت خود را کامل کرده است.