images 2020 06 18T093931.661

صفحه اصلی به طور معمول اولین چیزی که یک مشتری بالقوه زمانی که به وب سایت شما هدایت می شود با آن مواجه می شود. مطمئنا راه های مختلفی برای ورود کاربران و ارتباط عمیق با محتوای سایت وجود دارد، اما صفحه اصلی اغلب دروازه اصلی برای ورود به سایت است. از آنجا که صفحه اصلی بیشترین بازدید را دریافت خواهد کرد باید شامل عناصر و اجزای اصلی قابل رویت برای هدایت بازدیدکنندگان به بخش هایی از وب سایت که می خواهید کاربر به آنها توجه کند ، باشد.

اصول سئوی صفحه اصلی سایت

پروسه بهینه سازی صفحه اصلی برای گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر سئو صفحه اصلی نامیده می شود.  البته از نظر من سئو صفحه اصلی وجود ندارد ولی خب این چیزی نیست که صاحبان سایت از شنیدن آن خوشحال شوند خصوصا وقتی چندین سال جهت کسب رتبه برای صفحه اصلی سایت خود زمان صرف کرده باشند.

چنانچه سایت شما به درستی تنظیم شده باشد و تعداد قابل قبولی بک لینک نیز داشته باشد، احتمال خیلی زیاد صفحه اصلی سایت برای نام کسب و کار و یا برند شما رتبه خواهد گرفت. اگرچه همیشه استثناهایی هم وجود دارد. این روزها بسیاری از سایت ها دارای نام هایی مبتنی بر کلیدواژه های هدف خود هستند همچون “Christmas cookies” یا “Cute socks”. چنانچه نام برند شما، کلیدواژه ای است که امکان دارد کاربر آن را در گوگل جستجو کند شرایط برای شما متفاوت خواهد بود. به این دلیل که سایت های متعددی این کلیدواژه را هدف قرار داده و در حالت کلی برای نام سایت یا برند شما رقیب به وجود می آید.

صفحه اصلی سایت، مهمترین صفحه سایت شما در طراحی سایت می باشد، که باید مخاطب را قانع کند که وب سایت شما برای ارائه محصول یا خدمات مورد نظر به اندازه کافی معتبر و جذاب می باشد.

*** نیازی نیست تمام کلمات کلیدی سایتتون رو در صفحه اصلی قرار بدهید.

صفحه اصلی سایت شما برای اهداف زیر باید متمرکز شود:

  • به بازدید کنندگان سایت خوش آمد گویی داشته باشد.
  • محصولات و خدمات اصلی کسب و کار شما را به صورت شفاف و مختصر توضیح دهد.
  • صفحات جذاب و مهم سایت رو به بازدید کنندگان معرفی کند.

*** اطلاعات تماس و آدرس شما، برای افزایش اعتماد مشتری بهتر است که در صفحه اصلی قرارگیرد.

اگر می خواهید کلمات کلیدی خاصی را برای موتورهای جستجو بهینه کنید روی صفحات دیگر متمرکز شوید، به عبارت دیگر بهتر است برای هر کلمه و عبارت کلیدی مهم، یک صفحه مجزا در سایت داشته باشید و از قرار دادن تمام کلمات کلیدی و اطلاعات مهم در صفحه اول سایت بپرهیزید.

کاربرانی هستند که در حال بررسی و جستجو درمورد شما و محصولاتتان هستند . آنها برای ورود و ارتباط با سایت شما راههای را ایجاد خواهند کرد ، آنگاه شما احساس موفقیت خواهید کرد. حالا وب سایت شما در حال دریافت ترافیک و بازدید از کاربران است آیا شما مطمئن هستید که طرح و محتوای صفحه اصلی شما کیفیت و صلاحیت کافی در جذب و نگه داری این ترافیک دارد ؟ آیا استراتژی های سئو وب سایت شما درجه یک است؟ آیا طرحی برای بازاریابی خود در نظر گرفته اید؟

*** اولین برداشتی که کاربر با دیدن چیزهایی که در صفحه اصلی شما وجود دارد ، می کند واقعا مهم است. یک صفحه اصلی ایده آل می تواند باعث فروش بیشتر شود بنابراین برای چیدمان و محتوای صفحه اصلی بخوبی تفکر کنید.

عنوان یا headline
Headline در واقع همان عنوان وب سایت می باشد همچنین اولین چیزی از سایت شماست که کاربر آن را می بیند. عنوان ، یکی از مهمترین اجزای صفحه اصلی است . مطالعات بازاریابی نشان می دهد که یک عنوان بهینه و مناسب می تواند تا ۱۰٫۴% نرخ تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مصرف کننده)را افزایش دهد.

بنابراین چگونه می توانیم عنوان مناسب ایجاد کنیم ؟ اول از همه باید در نظر داشته باشید که هدف انتخاب عنوان بهینه برای جذب همه مخاطبان غیر ممکن است ، تلاش کنید برای ۲۰ تا ۳۰ درصد از مخاطبانی بنویسید که بعد از بازدید تمایل به خرید خواهند داشت.

*** ایده های مختلف خود را برای عنوان مورد نظر خود بنویسید . می توانید با ترکیب آنها به نتیجه خوبی دست پیدا کنید.

*** به یاد داشته باشید که عنوان صفحه اصلی شما پس از ثانیه ای از ورود کاربر باید به این سوال پاسخ دهد : ” این سایت چه پیشنهادی برای من دارد؟”

مزایا

شما می توانید با یک عنوان عالی فروش را جذب کنید ، اما برای نهایی کردن آن نیاز دارید تا مزایای محصولات یا خدمات خود را نشان دهید. لیست محصولات شما مهم است اما بازدیدکننده می خواهد بداند چرا محصولات شما برای آنها مفید است. آنها نیاز دارند بدانند چرا به جای انتخاب محصول دیگری ، محصولات شما را انتخاب کنند. فهرستی واضح از مزایای محصولات و خدمات خود تهیه کنید و بازدید کنندگان سایت خود را راهنمایی کنید که چرا این محصول می تواند برای آنها مفید باشد.

دعوت به انجام عمل

این واقعا میتواند برای کاربر ناراحت کننده باشد که بعد آشنایی با محصولات و خدمات، راهی واضح و ساده برای برقراری ارتباط و خواسته خود پیدا نکند . برخی از وب سایت ها پیدا کردن یک شماره تماس یا فرم درخواست را برای کاربر غیرممکن می کنند . دعوت به درخواست در واقع یک المان در صفحه اصلی است که خواستار یک عمل از کاربر می باشد . رایج ترین شکل انجام درخواست به شکل یک دکمه است که می تواند کاربر را به بخش های دیگر برای انجام درخواستش هدایت کند. مانند یک فرم درخواست یا سفارش کالا.

جایگاه ، اندازه ، رنگ و تمام موارد برای انجام یک درخواست توسط کاربر مهم می باشد. اطمینان حاصل کنید که طراحی شما به کاربر برای تشخیص اینکه چطور وجه را پرداخت کند یا چطور اطلاعاتش را راجب محصولاتتان بیشتر کند ، کمک می کند.

تصاویر

در جهان امروز تصاویر جایگاه ویژه ای پیدا کردند. کاربران خیلی سریعتر به تصاویر پاسخ می دهند تا به یک متن طولانی . تصاویر یا فیلم های کوتاه می توانند تاثیر بسیاری در افزایش ترافیک صفحه داشته باشند . تصاویر سایتتان باید با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید تطابق داشته باشند. در انتخاب تصاویرتان دقت کنید.

موفقیت با مشتریان

وقتی یک مشتری بالقوه وارد سایت شما می شود ، آنها به دنبال یک بهانه یا دلیل هستند نه خرید! آنها در جستجو یک دلیل برای ترک سایت شما هستند نه دلیلی برای پرداخت پول به شما . بنابراین شما باید تمام موانع و چیزهایی که باعث از بین رفتن اعتماد کاربر به شما می شود را حذف کنید. یکی از مواردی که میتواند بسیار اثربخش باشد ثبت نظرات مشتریانی که از خدمات شما راضی بودند می باشد، نمایش لیست نظرات و پیشنهادات کاربران در صفحه اصلی و مطالعه این نظرات توسط مشتریان دیگر می تواند باعث افزایش اعتماد و علاقه بیشتر به خدمات شما شود .

واضح کردن

صفحه اصلی خود را لذت بخش و زیبا طراحی کنید . صفحه اصلی شما می تواند شامل لیستی باشد که در بالا تهیه کردید اما می تواند موفق نباشد اگر طرح و استایلی قدیمی و نامناسب داشته باشد. اهمیت یک صفحه اصلی واضح و کاربرپسند مانند اهمیت یک مطلب معنادار مهم است. برای چیدمان و انتخاب اجزا صفحه اصلی زیبا زمان صرف کنید تا آنطور که میخواهید به نظر برسد طراحی شود . اگر آنطور که می خواهید به نظر نمی رسد احتمال اینکه مشتریان بالقوه هم آن را نپسندند بسیار زیاد می باشد.

سئو صفحه اصلی سایت
سئو صفحه اصلی سایت که اغلب مهم ترین صفحه در تمامی سایت ها می باشد برای کلمه کلیدی سخت تر در زمینه کسب وکاری شما انتخاب می گردد. بدین معنا که اگر زمینه کاری شما سئو سایت است پس صفحه اصلی سایت خود را با عنوان سئو سایت کار نمایید. این کار در واقع نشان می دهد که محوریت سایت شما در زمینه بهینه سازی سایت است و می توانید در صفحات سایت را با این تیتر هماهنگ کنید و صفحات داخلی را در ارتباط با سئو سایت ایجاد کنید.

سئو صفحه اصلی سایت و h1

H1 در واقع عنوان و تیتر برای هر صفحه از سایت می باشد. این نکته را بدانید که هر صفحه از سایت شما یک هدف برای ایجاد دارد و باید هر صفحه از سایت یک h1 یکتا داشته باشد. پس برای صفحه اصلی سایت خود h1 را حتما قرار دهید و در آن کلمه کلیدی خود را درج کنید.

عنوان صفحه اصلی سایت

در صورتی که همه چیز را در زمینه سئو می دانید پس هم اکنون عنوان مناسبی را برای سایت خود انتخاب نموده اید. عنوان صفحه اصلی یکی از موثرترین المان های وب سایت شما برای موتورهای جستجو می باشد بنابراین انتخاب عنوان مناسب برای صفحه اصلی تاثیر بسیار زیادی در رنکینگ شما در موتورهای جستجو خواهد داشت.

چیزی که در این مقاله مد نظر است پیدا کردن عنوانی است که تمام موارد وب سایت را پوشش دهد، و توسط چند کلمه محصولات و خدمات شما را معرفی نماید. از بابت رعایت اصول تجارت اینترنتی بسیار مهم می باشد که نام و برند شرکت در عنوان در نظر گرفته شود، و بسیار مهم می باشد که برند شرکت در نام عناوین صفحات در نظر گرفته شود. بهتر است کلماتی که در عنوان در نظر گرفته می شود کلماتی باشد که کاربران از طریق آنها بیشتر به دنبال مشاغلی نظیر شما هستند.

در این بخش روش پیدا کردن نام و کلمات مرتبط به محصولات و خدمات شرکت شما را برایتان بیان می نمایم

به سایت http://www.google.com/trends/ مراجعه نموده و عنوانی را که قصد دارید توسط آن در گوگل جستجو شوید و همچنین عنوان خدمات و محصولات خود را وارد نمایید. این سایت لیست مهترین کلمات مرتبط را به شما خواهد داد.

هم اکنون با تلفیق این کلمات می توانید جمله ای را ایجاد نمایید که گویای کار شما باشد. سعی نمایید یک کلمه را دوبار در جمله استفاده ننمایید، از مترادف ها در ساخت عنوان سایت کمک بگیرید و حتما نام برند خود را در عنوان سایت اضافه نمایید. تعداد کلمات شما در عنوان ۴ تا ۱۱ کلمه باشد و مهمترین کلمات را در عنوان حتما استفاده نمایید. برای طراحی عنوان خود حتما به کاربر نیز توجه نمایید. از کلماتی که باعث جذب کاربر می شود نیز استفاده نماید، زیرا این کلمات باعث بالا رفتن تعداد کلیک کاربران بر روی عنوان سایت شما در نتیجه های جستجو خواهد گردید و کلیک بیشتر باعث ارتقاء شما در نتیجه جستجوی موتورهای جستجو خواهد گردید.
عنوان سایت را متناسب با کلمه کلیدی سایت قرار دهید. اگر سایت شما در زمینه سئو سایت است پس عنوان سایت شما سئو سایت است. همچنین در کنار عنوان سایت نام برند و نام تجاری خود را نیز بگذارید.

محتوا صفحه اصلی سایت

محتوای صفحه اصلی خود متناسب با خدمات و همچنین کلمه کلیدی خود تهیه کنید. صفحه اصلی سایت یک صفحه مانند دیگر صفحات سایت شما می باشد و محتوا را متناسب با کلمه کلیدی سایت خود تنظیم کنید و در آن چگالی کلمه کلیدی را رعایت کنید. زمینه کاری خود و نیز سایت های رقبا را مشاهده نمایید. محتوای شما می تواند متن ، تصویر ، ویدیو ، صوت و غیره باشد و تنها متن را محتوا ندانید. پس از محتوا را متناسب با نیاز و خواسته کاربران سایت خود انتخاب کنید. در برخی سایت ها تصویر خواسته کاربر می باشد و وجود تصویر و عکس می تواند کاربرپسندی بیشتری داشته باشد.

لینک سازی برای سئو صفحه اصلی

لینک سازی خارجی یا همان بک لینک ها در خارج از سایت انجام می شود و به واسط کلمات کلیدی شما که برای صفحه اصلی سایت انتخاب شده تهیه می گردد. نقش بک لینک ها اعتباردهی به سایت می باشد و تراس سایت شما را بالا می برد.

download 2020 06 18T093657.262

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!