سئوی سایت به زبان ساده

سئوی سایت به زبان ساده

سئوی سایت به زبان ساده

واقعیت این هستش که امروزه همه می‌خواهند دیده شوند تا زمانیکه کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود به صفحه اول گوگل هجوم می ‌برند، نمی‌توان آن را دست کم گرفت. در این مقاله سعی دارم که به ساده ترین روش ممکن مفهوم سئو رو واسه همه افرادی که دوست دارن کلیات این موضوع رو درک کنن بیان کنم.

میتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود، از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده می کنند. پس بعنوان مثال، گوگل یک موتور جستجو می باشد، یعنی محلی که شما برای جستجوی عبارت یا خرید یک محصول و … به آن مراجعه می کنید و موتور جستجوی گوگل در کمترین زمان مطالب مرتبط با جستجوی شما را از بین میلیونها سایت به شما نمایش می دهد.

سئوی سایت به زبان ساده سئو یا SEO کوتاه شده Search Engine Optimization و همان فرایند آوردن کاربران به سایت مورد نظر از نتایج موتورهای جستجو است. سئو همه آن تلاشهایی است که برای کسب ترافیک رایگان و طبیعی از نتایج موتور جستجو انجام می‌شود. برای آوردن کاربران بیشتر به سایت از نتایج جستجو، هم لازم است رتبه‌های بالاتر کسب شود و هم آن که کیفیت حضور در نتایج به گونه‌ای باشد که کاربر روی آن کلیک کند. برای نیل به این مهم SEO تلاش می‌کند تا اعتبار سایتها را افزایش دهد و آنها را بر اساس الگوریتم گوگل در رتبه‌بندی، بهینه‌سازی کند.

سئو چگونه پیش می رود؟

در پروسه سئو نیاز و رفتار مخاطبان سایت، بررسی و کلمات کلیدی مناسب انتخاب می‌شوند. کدهای سایت، ساختار و محتوای آن متناسب با کلمات انتخاب شده بهینه می‌گردد و در ادامه با گرفتن لینک از سایتهای دیگر تلاش می‌شود رتبه های سایت ارتقاء داده شود. چون روش رتبه‌بندی گوگل (همان الگوریتم) نامشخص است، سئو تخصصی می‌شود که تجربه، آزمایش و تحلیل داده‌ها در آن نقش کلیدی دارد. بنابراین روشهای کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل بسیارند که همگی پارامترهای مختلفی از عنوان صفحات و توضیح عکس‌ها گرفته تا لینکهای داخلی و خارجی را مورد توجه قرار می‌دهد.

برخی از مباحث مهم در سئو و بهینه سازی سایت

  • سایت واکنش‌گرا یا سایت سازگار با موبایل: امروزه با گسترش و بهبود سخت افزار موبایل ها شاهد این هستیم که بسیاری از ترافیک سایت ها از طریق موبایل دریافت میکنیم و کاربران موبایلی به تدریج بیشترشده اگرچه که کاربرهای دسکتاپ هم کم نیستند ولی سازگاری سایت با موبایل و کاربرپسند بودن واسه این مخاطب بسیار مهم هست.
  • تولید محتوا: جذابیتها و ویژگی‌هایی که موبایل در اختیار کاربران قرار داده است قدرت و سلیقه انتخاب آنها را نیز روز به روز تغییر می‌دهد. آنچه آنها می‌خوانند، می‌بینند و می‌شنوند همه آن چیزی است که می‌گویند پادشاه است؛ محتوا. از این رو تولید محتوا متناسب با مخاطب در اولویت نخست هر برنامه سئو قرار دارد. محتوای مناسب است که کاربر را به سایت می‌کشاند و نگه می‌دارد. محتوایی که مناسب و بهینه نباشد، رتبه‌های قابل ذکری نخواهد بود، ترافیکی هم. حقیقتا دلیلی برای رفت و آمد به ساختمانی متروکه وجود ندارد.
  • سئو داخلی – Onsite SEO: هر آنچه که یک سایت دارد می‌تواند بهینه شود و در دل برنامه کلی سئو به کسب رتبه‌های بالا کمک کند. سرعت لود سایت، ساختار آن، کیفیت و چیدمان محتوا و لینک سازی داخلی در محتوا تولیدی و … در سئو داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • سئو خارجی – Offsite SEO: کیفیت حضور یک سایت در میان سایتهای دیگر در سئو خارجی مورد توجه قرار می‌گیرد. اینکه یک سایت به چه سایتهایی لینک داده و از چه سایتهایی لینک گرفته است، میزان حضور آن در سایتهای خبری و اطلاع-رسانی، شبکه‌های اجتماعی و غیره. لینکهایی که به یک سایت می‌شود از مهمترین فاکتورهای کسب رتبه بالا در گوگل است.

منابع مختلفی برای جذب ترافیک به سایت وجود دارد. حتی با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش میزان تاثیرگذاری آنان همچنان نتایج گوگل نقش اساسی را ایفا می‌کند. پیشینیان ما توصیه کرده‌اند مراقب سرمایه خود باشید و چیزهای مهم را در جایی مطمئن پنهان کنید. شما هم لازم است از اطلاعات، محصولات و خدمات با ارزش خود در جایی مطمئن حفاظت کنید و بهترین جا برای مراقبت از آنها، صفحه اول گوگل است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!