images 4

چک لیست سئو داخلی سایت

اجازه دهید با چیزهایی شروع کنیم که شما می‌توانید در وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگر انجام دهید.

۱. تحقیقات درباره موضوع متن

آیا قصد دارید درباره موضوعی بنویسید که مردم برای آن جستجو می‌کنند؟ آیا مطمئنیدکه نقطه‌ نظر شما متفاوت است، منحصر به فرد؟ آیا می‌توانید ارزش افزوده جدیدی را به موضوع اضافه کنید؟ زمان‌ بندی شما درست است؟

اینها سوالات اصلی قبل از شروع نوشتن هستند و مهم نیست که یک وبلاگ یا صفحه ورود محصول باشد. راه‌های زیادی برای فهمیدنش وجود دارد. تحقیقاتکلید واژه جز لاینفک آن است.

۲. برچسب و تیتر صفحه

یک برچسب عنوان جذاب، متا توصیف و تیتر اول ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید کهقبلا به چه چیزی اشاره کردیم. کلید اصلی تمرکز شما هنوز باید وجود داشته باشد، پس کاربرها می‌دانند که وب سایت شما چیست. استفاده از متا توصیف به عنوان یک فرصت عالی برای تاکید

هم کاربران و هم موتورهای جستجو را که وب سایت شما قرار است روی آن کلیک شود، قانع کنید.

یک‌بار دیگر، به تعامل کاربر فکر کنید، بنابراین با استفاده از کلمات ارزان یا بی‌ارزشoveract نکنید. به رقبای خود نگاه کنید، آنچه را که برای آن‌ها کارساز است آنالیز کنید و استراتژی خود را بسازید.

۳. استفاده از نشانی‌ های اینترنتی دوستدار سئو سایت

از استفاده از URL های تولید شده با ارقام و شخصیت‌ها خودداری کنید.

از نشانی‌های اینترنتی مربوط به محتوای خود و عنوان آن استفاده کنید

از url های کوتاه استفاده کنید

۴. چند رسانه‌ ای

می‌خواهید بازدیدکنندگان خود را درگیر کنید؟ از تصاویر، infographics، نمودارها و ویدیو استفاده کنید. آن‌ها به کاهش نرخ‌های بازتاب و تعامل بالاتر منجر می‌شوند. برخی چیزها

باید به روش قدیمی نوشته شوند، اما چند رسانه‌ای یک الزام هستند.

پخش ویدئو یکی از داغ ترین روندهای بازاریابی در چند سال گذشته بوده‌ است. علاوه بر این، آن‌ها به مردم انگیزه می‌دهند که دوست داشته باشند، به اشتراک بگذارند و یا نظرخود را بیان کنند.

۵. پیوندهای درونی و خارجی

استفاده از لینک‌ های خروجی، سیگنال مربوط به موضوع شما را به گوگل می‌دهد.اطمینان حاصل کنید که به منابع مربوطه و معتبر لینک دهید.

پیوندهای درونی یک راه عالی برای تبلیغ مقالات یا بخش‌های

وب سایت تان هستند.دیدن آن‌ها آسان‌تر می‌شود و منجر به

تعامل بالاتر می‌شود. ارتباط درونی نیز به ربات‌هاکمک می‌کند تا ساختار وب سایت را درک کنند.

نکات سریع:

لینک‌های خارجی ممکن است به طور مستقیم رتبه شما را ارتقا ندهند اما بسیار توصیه می‌شود که از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از ۲ تا ۳پیوندهای داخلی بسته به طول محتوا

crawlers های موتور جستجو این پیوندها را اسکن می‌کنند، پس سعی نکنید تقلب کنید و مراقب لینک‌ های شکسته باشید.

۶. درگیرکردن مخاطبین

محتوای بزرگ خودش را به اشتراک می‌گذارد. بله، شاید در گذشته. مردم این روزها تنبل هستند

بنابراین دکمه‌های اشتراک همیشه باید در وب سایت شما باشد.

علاوه بر فیس بوک، توییتر یا Linkedin، افزودن شبکه‌های اجتماعی خاص

و مرتبط با موضوع مانند Reddit یا Pinterest را در نظر بگیرید.

images 6سئو

چک لیست سئو فنی

ما می‌توانیم SEO تکنیکی را به عنوان بخشی از سئو سایت که با کارهای

فنی بیشتری سر و کار دارند طبقه‌بندی کنیم. آن معمولا مستلزم مهارت‌ های توسعه

و یا توسعه دهنده وب است.

۱. سرچ کنسول

کنسول جستجوی گوگل (ابزارهای Webmaster) یکی از اصول

اساسی است. این کار به شما کمک می‌کند که حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ کنید

این شامل ارائه محتوا برای ربات ها، انتخاب چیزهایی است که می‌خواهیدشاخص گذاری شود و اشتباهات سایت، داده‌های ساختار یافته یا خطاهای مربوط به کد

کنسول جستجو به شما کمک می‌کند که رتبه‌بندی کلیدواژه خود، CTRs، penalties احتمالی گوگل

و بسیاری از داده‌های مفید دیگر برای سئو فنی را آنالیز کنید.

نکات سریع:

هر ویژگی (وب سایت) باید تایید شود تا از ویژگی‌های کنسول جستجو استفاده شود

۲. سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از عوامل رتبه‌بندی است. وب سایت کند باعث می‌شود که مردم آن را ترک کنند. مشخص شده‌ است که ۵۰ % از کاربران وب انتظار دارند که یک سایت در ۲ ثانیه یا کم‌تر بارگذاری شود. اگر ظرف سه ثانیه

بارگذاری نشود، آن‌ را ترک خواهند کرد.

۳. بهینه‌سازی برای موبایل

بهینه‌سازی برای موبایل یک ضرورت استگوگل شروع به انتشار اولین شاخص گذاری تلفن همراه در مارس ۲۰۱۸ کرد.

اولین شاخص گذاری موبایل به این معنی است که گوگل از نسخه موبایل وب سایت شما برای رتبه‌بندی استفاده خواهد کرد.

۴. Sitemap

به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتویات شما را کاوش کنند. این فایلی است که در آن همه بخش‌های وب سایت فهرست شده‌اند. خوب است یکی را داشته باشید به خصوص زمانی که یک وب سایت بزرگ را با یک ساختار پیچیده اجرا می‌کنید و یا زمانی که از محتوای رسانه‌ای غنی استفاده می‌کنید.

داشتن یک sitemap به این معنا نیست که رتبه‌بندی‌ها چطور بهبود پیدا می‌کنند. به گفته گوگل، این یک مزیت است

۵. Robots.txt

Robots.txt یک فایل است که به crawlers می‌گوید که بخش‌های وب سایت شما که نمی‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

این کار زمانی برایتان مفید است که برخی متن، فایل‌های غیر ضروری و یا تصاویری که باید شاخص شوند را نمی‌خواهید.

نکات سریع:

از robots.txt برای پنهان کردن محتوا از موتورهای جستجو استفاده نکنید

ربات‌های malware یا malware قادر به نادیده گرفتن robots.txt هستند.

images 5

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!