سئوی آن پیج (on page) و سئوی آف پیج(off page)
انجام سئوی آن پیج، به معنای بهینهسازی وب سایت شما برای اثرگذاری بر نتایج جستجوی ارگانیک است. این تمام چیزی است که شما میتوانید برای وب سایتتان انجام دهید؛ از بهینهسازی محتوا گرفته تا جنبههای تکنیکی.
- متاتگ ها
- عناوین
- ساختار URL
- بهینهسازی تصاویر
- محتوا
- دیتای ساختاریافته
- سرعت و سایز وبسایت
سئوی آف پیج شامل تمام فعالیتهایی است که شما میتوانید از طریق گرفتن بک لینک برای ارتقای آتوریتی (قدرت) سایتتان انجام دهید. راههای زیادی برای این کار وجود دارد:
- ایمیل مارکتینگ
- بلاگ پست مهمان
- رپورتاژ آگهی
- فعالیت در شبکههای اجتماعی
- همکاری با اینفلوئنسرها
- نگارش محتوای ارزشمند که مردم را به لینک دادن به وب سایت شما ترغیب کند.
تفاوت On-Page SEO و Off-Page SEO:
یکی از اصلیترین تفاوت هایی که سئو آن پیج و آف پیج دارد میزان تسلط شما بر آن است.
در سئو آن پیج شما تسلط کامل بر روی سایت خود دارید و میدانید که کدام قسمت سایت نیاز به بررسی های بیشتری دارد. ولی در سئو آف پیج به این صورت نیست و شما نمیدانید این مشکلی که برای سایت شما به وجود آمده از طریق backlinks ها به وجود آمده یاشبکه های اجتماعی یا.. زیرا سئو آف پیج ارتباط مستقیم با کاربران سایت شما دارد و نه خود شما.
On-page and off-page هرکدام نقش جداگانه ای را در ارتقای رتبه ی سایت شما بازی میکنند.
رتبه وب سایتی با on-page SEO ضعیف ولی Off-Page SEO کامل و کارشده هرگز قابل مقایسه با وب سایتی که برای هر دو SEO بهینه شده نیست.
بنابراین برای کمک به ارتقای رتبه ی سایت، شناخت تفاوت های کلیدی بین این دو امری حیاتی است.