images 2020 06 17T095403.946

سئو کلاه خاکستری به تکنیک هایی گفته می شود که برای بهبود رتبه به نوعی عمل می کنند که از نظر گوگل طبیعی به نظر برسند. ای روش بر روی برخی از مواردی در سئو کار می کند که این موارد در الگوریتم های گوگل از جمله موارد مجازاتی نمی باشد. هدف استفاده از سئو کلاه خاکستری این است که به رتبه های بالاتری در گوگل برسند و از آنجایی که این سئو تکنیک های متعددی دارد باید با انواع آن آشنایی لازم را به دست آورد.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری:

سئو کلاه خاکستری با وجودی که از استراتژی های مشکوک برای رتبه بندی استفاده می کند، اما تا به الان توسط گوگل قدغن نشده است. عموما استفاده از این تکنیک ها پیشنهاد نمی شود، به خاطر اینکه آن ها بسیار خطرناک می باشند. نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که اگر از تکنیک هایی که در ادامه معرفی می کنیم، به درستی استفاده نمایید، می تواند بهترین رتبه و ورودی را از طریق ارگانیک سرچ برای شما فراهم نماید. ۱۰ تکنیک برتر سئو کلاه خاکستری به شرح زیر است:

۱- خرید دامنه های منقضی شده

 

اولین تکنیک سئو کلاه خاکستری که در این مقاله به سراغ آن رفته ایم خرید دامنه های منقضی شده است که به اصطلاح به آن domain grabbing هم گفته می شود.  این تکنیک،یکی از فاکتور های خیلی مهم در ساخت بک لینک PBN  است که با استفاده از آن دامنه های رنک دار می توان بک لینک ساخت. البته نباید هر دامنه‌ی رنک داری را بخرید و  حتما باید به سابقه آن دامنه توجه داشته باشید که فعالیت اسپم نداشته باشد.

منظور از domain grabbing چیست؟

به زبان ساده تر، خرید دامنه ها برای افزایش seo سایت، به domain grabbing معروف است، این  یک تکنیک جدیدی نیست. خرید دامنه های منقضی شده با دارا بودن تعداد زیادی بک لینک، یکی از تاکتیک های سئویی بوده که عموم افراد در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

در حالت کلی، ۲ نوع domain grabbing داریم:

۱-خرید دامنه های منقضی شده

۲-خرید دامنه های جدید

خرید دامنه های منقضی شده یکی از محبوب ترین روش هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد، چنین دامنه هایی دارای اعتبار دامنه و backlink های با ارزشی هستند که در افزایش رتبه در سریعترین زمان ممکن به کار شما می آیند. زمانی که شما یک دامنه منقضی شده با ویژگی های ذکر شده می خرید، می توانید به صفحات وبلاگ خود لینک بدهید و با این کار به افزایش رتبه سایت خود کمک فراوانی نمایید.

اگر چه این پیشنهاد نمی شود که تعداد زیادی دامنه منقضی شده برای افزایش سئوی سایت خود بخرید، اما ارسال backlink از دامنه های منقضی شده که مرتبط با حوزه فعالیت شما هستند، می تواند در rank سایت تاثیر فراوانی بگذارد. قبل از خرید چنین دامنه هایی، ما به شما چند راهکار حیاتی پیشنهاد میکنیم:

۱- پیدا کردن دامنه DA اعتبار دامنه یکی از فاکتورهای مهمی است که سایت Moz، آن را برای سنجیدن اعتبار هر دامنه ایجاد کرده است، با استفاده از DA یک دامین می توانید، به محبوب بودن آن سایت و سالم بودن بک لینک های آن مطمئن شوید. ۲- بررسی و چک کردن لینک های مخرب و اسپم قبل از خرید هر دامنه منقضی شده، باید از backlink هایی که برای آن سایت استفاده شده است، اطلاع پیدا کرد، تنها راهی که می توان از وجود چنین لینک های مطلع شوید، استفاده از ابزارهایی چون SEMrush, Ahrefs و غیره است. به نظر شما چطور می توان دامنه منقضی شده را برای افزایش سئو سایت پیدا نمود؟ در ادامه تعدادی نکته با ارزش که در پیدا کردن دامنه های منقضی شده به شما کمک میکند، معرفی می نماییم:

  • پیدا کردن دامنه هایی که حداقل ۳سال عمر دارند: یکی از راه هایی که با آن میتوان فهمید، سایتی دارای لینک های با ارزشی است، عمر یک دامنه می باشد. اگر دامنه منقضی شده برای سه سال ثبت نام شده است، پس می تواند یک نقطه مثبت برای خرید آن دامنه باشد. برای پیدا کردن عمر دامنه یک سایت می توانید از سایت whois.net استفاده نمایید.
  • پاک کردن لینک های خارجی پروفایل: حتما برای خرید دامنه منقضی شده به لینک های خارجی آن دقت کنید، اگر لینک های خارجی مخرب یا اسپم باشند، باید آنها را از سایت پاک نمایید.
  • از خرید دامنه هایی که لینک های سمی دارند، اجتناب کنید: بعضی از دامنه های منقضی شده دارای انکرتکست هایی به زبان روسی، چینی و دیگر زبان ها هستند که باید  از خرید چنیین سایت هایی اجتناب کنید و اطمینان پیدا کنید که دامنه منقضی شده فاقد لینک های سمی است.
  • استفاده از بایگانی اینترنت: با استفاده از آدرس archive.org می توانید تاریخچه بیش از ۳۰۰ میلیون وب سایت را پیدا نمایید و با خیال راحت دامنه منقضی شده را خریداری نمایید.
  • داشتن۵۰ تا ۱۰۰ referring domains: اطمینان پیدا کنید که دامنه خریداری شده با بیش از ۵۰ دامنه مجزا در ارتباط باشد.
  • پیدا کردن دامنه هایی که حداقل ۳سال عمر دارند: یکی از راه هایی که با آن میتوان فهمید، سایتی دارای لینک های با ارزشی است، عمر یک دامنه می باشد. اگر دامنه منقضی شده برای سه سال ثبت نام شده است، پس می تواند یک نقطه مثبت برای خرید آن دامنه باشد. برای پیدا کردن عمر دامنه یک سایت می توانید از سایت whois.net  یا دیگر سایت های مشابه استفاده نمایید.
  • بررسی ترافیک دامنه: برای بررسی ترافیک ارگانیک یک دامنه می توانید از Ahref استفاده کنید. اگر دامنه را خریداری کرده اید و یا به آن دسترسی دارید به archive.org بروید و نسخه قدیمی صفحه اصلی آن را آپلود کنید و بعد گوگل آنالتیکس را راه اندازی کنید و ترافیک سایت را رهگیری کنید. اگر حجم ترافیک خیلی کم است بهتر است از خرید دامنه صرفنظر کنید.
  • اکانت های شبکه های اجتماعی: احتمالا از اهمیت شبکه های مجازی برای ارتقاء کسب و کارها اطلاع دارید. داشتن چند اکانت در شبکه های اجتماعی یک راه عالی برای تولید ترافیک برای وب سایت شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعدادی (البته تعداد کمی) اکانت با تصویر و بیوگرافی بسازید و برای این اکانت ها تبلیغ کنید. به عنوان مثال تصور کنید که شما یک اکانت تجاری مخصوص کسب و کار خود در توییتر دارید، می توانید دو اکانت دیگر هم ایجاد کنید که به حساب اصلی شما لایک و ریتوییت بدهید. از دیگران ارتباط بگیرید و مطالبی را به اشتراک بگذارید. اکانت ها می توانند با هم هم پوشانی داشته باشند اما بهتر است بین آنها تنوع ایجاد شود. به عنوان مثال اگر اکانت اصلی شما در زمینه هنر فعالیت می کند، بهتر است اکانت های دیگر مربوط به موسیقی، طراحی یا بخش های دیگری از هنر باشند. این کار بسیار مفید است زیرا مرزهای جستجو اصلی شما را گسترش می دهد. برای مدیریت این اکانت ها مری توانید از یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی مثل بافر یا هوت سوت استفاده کنید. البته این کار نیاز به تلاش و مشارکت زیادی دارد اما تا زمانی که خودتان این کار انجام دهید (و نه مثلا روبات ها) می تواند یک فعالیت خاکستری بی دردسر باشد.
  • download 18
  • سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!