download 30

تعریف الگوریتم هیلتاپHilltop:

در ابتدا هدف اصلی الگوریتم هیلتاپ شناسایی سایت های مرجع و دایرکتوری های معتبر برای معرفی سایت ها در حوزه های گوناگون بود. گوگل این سایت ها را بررسی کرده و ارزش و اعتبار آنها را مشخص مینمود. بعد از تایید یک سایت به عنوان مرجع معتبر صفحاتی که در آن معرفی شده بودند شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج گوگل داشتند.

همین مسئله موجب شد که در آن سالها دایرکتوری های معتبر مانند Dmoz، Yahoo و Wikipedia ارزشمندترین فضاها برای لینک سازی سایت های کوچکتر باشند. به کمک الگوریتم هیلتاپ، گوگل می توانست سایت های مرجع را شناسایی کرده و از طریق آنها سایت های معتبر را پیدا کند.

تأثیر الگوریتم هیل تاپ Hilltop بر سئو:

الگوریتم قدیمی گوگل یعنی هیلتاپ، تأثیری بنیادین بر سئو گذاشت. از این الگوریتم این طور برداشت می شد که لینک هایی که از سمت سایت هایی با دامنه .edu کسب شده باشد، لینک هایی که از دایرکتوری های اصلی و مهم گرفته شده باشد و لینک های به دست آمده از سایت های مرتبط با رتبه بالا همگی باعث پیشرفت در رتبه سایت می شوند. سال ها پیش و در زمان معرفی الگوریتم هیل تاپ Hilltop، فقط با کسب یک لینک از یک سایت مرتبط با رتبه بالا می توانستید شاهد پیشرفت بالای رتبه خود باشید. همینطور ثبت سایت در دایرکتوری ها و گرفتن لینک از آن ها باعث بهبود رتبه و جایگاه وبسایت می شد. علت آن هم این بود که از دایرکتوری ها به عنوان یک منبع معتبر برای شناخت سایت های با کیفیت استفاده می شد. الگوریتم هیلتاپ باعث شد تا سئو کارها به فکر ایجاد دایرکتوری های شخصی و همینطور مخفی کردن ارتباط مالکیت سایت ها بیافتند.پس با استفاده از IP های اختصاصی برای هر سایت و پنهان کردن اطلاعات مالک دامنه تلاش می کردند تا یکسان بودن مالکیت سایت های خود را پنهان کنند. نتیجه، شبکه ای از سایت هایی با مالکیت یک شرکت بود که بعضا تعداد آن ها به صد ها سایت نیز می رسید. این روش امروزه با عنوان PBN یا همان شبکه خصوصی لینک شناخته میشود که در صورت شناسایی توسط گوگل باعث جریمه های سنگین و حذف سایت از نتایج گوگل می شود.

تاثیر الگوریتم hilltop بر سئو امروزی:

زمانی که الگوریتمی برای موردی خاص مطرح میشود حتما می توان از همان مورد برای بهبود سئو بهره برد اما به شرطی که بدانید به چه شکلی دقیق از آن در جهت نیل به اهداف خود بهره ببرید.اینکه امروزه این الگوریتم از اهمیت بسزایی در سئو برخوردار است به هیچ وجه انکار کردنی نیست.

برای بهینه سازی الگوریتم هیلتاپ می توانیم راه کارهای زیر را انجام دهیم:

  • سایت های معتبر و مهم را شناسایی کنید.
  • پروفایل لینک های خود را متنوع کنید.
  • با وب سایت های واقعی و افراد واقعی شبکه سازی کنید.

برای الگوریتم  هیلتاپ Hilltop بهینه سازی انجام بدهیم:

برای بهینه سازی الگوریتم هیلتاپ می توانیم راه کارهای زیر را انجام دهیم:

  • سایت های معتبر و مهم را شناسایی کنید
  • پروفایل لینک های خود را متنوع کنید
  • با وب سایت های واقعی و افراد واقعی شبکه سازی کنید.

download 2020 03 11T153023.019

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!