download 19

الگوریتم فرد Fred Algorithm یکی از الگوریتم‌‌های فعال گوگل است که در سال 2017 به کمک دیگر الگوریتم‌‌های گوگل آمد. گوگل برای حفظ آرامش کاربران و با توجه به نوع تخلفاتی که در انجام می‌‌گیرد، هر چند وقت یک بار الگوریتم‌‌های خود را به روز رسانی می‌‌کند و در صورت لزوم الگوریتم جدیدی را استخدام می‌‌کند.

فرد با سایر الگوریتم های “نام دار”گوگل یک تفاوت عمده دارد و این تفاوت این است که در Fred، گوگل تنها الگوریتم های هسته ای خود را برای تشخیص محتوای بی کیفیت آپدیت کرده و فقط برای یک شوخی این نام را برای این آپدیت گذاشته است!گوگل ممکن است بروز رسانی های زیادی را انجام دهد و نامی برای آن ها انتخاب نکند.

زمانی نام “Fred” به یک آپدیت تعلق می گیرد که آن آپدیت سایت های زیادی را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه متخصصان سئو مایل باشند در مورد آن بیشتر بدانند.به طور کلی می توان گفت تمام آپدیت هایی که به کیفیت محتوا مربوط می شوند Fred نامیده می شوند.

الگوریتم فرد گوگل چه تغییراتی ایجاد کرد؟

معمولا اینکه بدانیم گوگل در پشت صحنه به دنبال چه چیزی است و در پس هر آپدیت چه هدفی را دنبال می کند کار سختی است. امّا با آمدن یک آپدیت و بررسی کردن نتایج آن می توانیم تا حد زیادی بفهمیم که گوگل به دنبال چه بوده است.

در مورد گوگل Fred، می توان گفت وب سایت هایی که یک یا چند مورد از موارد زیر را داشتند، به میزان 50 تا 90 درصد رنک آن ها بدتر شد. این وب سایت ها معمولا:

بیش از حد روی کسب درآمد تمرکز داشتند
تبلیغات گمراه کننده یا گول زننده نمایش می دادند
تبلیغاتی نشان می دادند که کاربر را فریب می دادند تا روی آن ها کلیک کنند
مملو از لینک های وابسته، تبلیغات و محتوای بی کیفیت بودند
بلاگ هایی داشتند که همه نوع موضوعی را فقط برای رنک سئو گرفتن پوشش می دادند
دارای مشکلاتی در تجربه کاربری بودند
با دستگاه های موبایل سازگاری نداشتند
محتوای بی ارزش داشتند
بیش از حد تبلیغات داشتند
به طور کلی، چیزی که الگوریتم فرد گوگل به ما می گوید این است که آپدیت های گوگل در حال پایین آوردن وب سایت هایی هستند که کسب درآمد را الویت خود قرار داده اند و منبعی سودمند برای کاربران نیستند.

اگر وب سایت شما بر پایه ی این ویژگی ها طراحی شده است، به شدت در معرض پنالتی گوگل فرد است. در غیر این صورت، با چند راه ساده وبمستر ها می توانند از این پنالتی در امان باشند.

چگونه می‌‌‌توانیم روی الگوریتم فرد تاثیر بگذاریم ؟

اگر می‌‌خواهید الگوریتم فرد با شما ارتباط دوستانه‌‌ای داشته باشد :

  • محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید کنید.
  • سایت خود را از تبلیغات و لینک‌‌های زیاد پر نکنید.
  • از تبلیغاتی که موجب فریب کاربران می‌‌شود استفاده نکنید.
  • به دنبال لینک های اسپم بگردید و آن‌‌ها Disavow کنید.

اگر قصد دارید مورد تشویق الگوریتم‌‌های گوگل قرار بگیرید کافی است که خلاف قوانین تعیین شده گوگل کاری انجام ندهید. الگوریتم فرد و دیگر الگوریتم‌‌های گوگل با هدف ارائه بهترین نتایج جستجو گرد هم آمده‌‌اند. با رعایت قوانین این الگوریتم‌‌ها آهسته ولی پیوسته پیشرفت خواهید کرد.

images 63

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!