images 15

هدف از سئو سازی یک وب سایت :

هدف از بهینه سازی یک وب سایت را کمک به کسب و کارهایی دانست که می خواهند خدمات خود را از طریق اینترنت گسترش دهند یا محصولی را بفروش برسانند.
همانطور که می دانید با توجه به اینکه بیشتر از  54 درصد  جستجوگران در اینترنت بر روی اولین لینک های نتیجه جستجو کلیک می کنند بدون انجام فرایند بهینه سازی یک وب سایت نمی توانند به اهداف خود برسند.
تحقیقات نشان می دهد که بیشتر از 70 درصد کاربران بر روی جست و جوهای طبیعی گوگل کلیک می کنند تا تبلیغات کلیکی که در گوگل وجود دارد این یکی دیگر از دلایلی است  که تأثیر شرکت های سئو را بیشتر می کند.

متا دیسکریپشن:

متا دیسکریپشن ها نوعی از صفات  زبان اچ.تی.ام.ال (HTML Attributes) میباشد که  توضیح مختصر و دقیقی ازصفحه ی وبسایت ارائه می دهد. متا دیسکریپشن ها در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو (SERPs) در قسمت پایین لینک های آبی قابل کلیک، نمایش داده می شوند.

اهمیت متا دیسکریپشن برای سئو:

به طور کلی، متا دیسکریپشن ها یک کاربرد بسیار مهم در موتورهای جستجو دارند. آن ها توصیف کوتاهی از محتوای صفحه وب شما را فراهم می کنند.

حتی اگر برای یک صفحه توضیحات متا مشخص نکنید، بیشتر سیستم های به اشتراک گذاری محتوا خود به صورت اتوماتیک توضیحات این بخش را تعیین می کنند، امّا این توضیحات اتوماتیک چیزی نیست که شما می خواهید. زیرا توضیحات متایی که خودتان بنویسید بی شک هدفمند تر و موثر تر خواهند بود.

هر صفحه ای در هر وب سایتی می تواند متادیتا هایی مانند عنوان، URL و توضیحات متا را داشته باشد و اگر این موارد به درستی بهینه سازی شده باشند می توانند به گوگل برای رنک دهی به صفحات کمک کنند.

دلیل اصلی اهمیت متا دیسکریپشن برای سئو به هیچ وجه جنبه فنی ندارد! زیرا گوگل متا دیسکریپشن را جزو فاکتورهای رنک دهی خود نمی دادند. فاکتور اصلی گوگل برای رنک دهی به سایت شما رفتار کاربر است و از آن جایی که رفتار کاربری تحت تاثیر تجربه کاربری است، توضیحات متا اهمیت پیدا می کند. توضیحات متا می توانند روی تصمیم کاربر در مورد اینکه روی سایت شما کلیک کنند یا نه تاثیر بگذارند. با کلیک کاربر روی لینک سایت شما، سیگنال های مثبتی به گوگل ارسال خواهد شد.

نحوه نوشتن توضیحات متا :

مرحله 1: هنگام نوشتن توضیحات متا تلاش کنید توصیفی دقیق از محتوای صفحه در اختیار کاربر قرار دهید. یعنی کاربر دقیقاً بدانید که با کلیک بر روی صفحه همان چیزی را میبینید که در شما در توضیحات به او گفته بودید.

مرحله 2: با استفاده از جملات جذاب او را به کلیک و مطالعه کامل صفحه ترغیب کنید. بعنوان مثال اگر در توصیف محصول خود بنویسید “به همراه هدیه ویژه” یا “همراه با ویدئوی آموزشی” شانس شما برای انتخاب توسط کاربر بیشتر خواهد شد.

اگر هم یک مقاله دارید استفاده از عبارت هایی مانند «با مثال های واقعی و دانلود رایگان کتابو ویدئو» میتواند نرخ کلیک را به سقف برساند!

مرحله 3: کلمات کلیدی مترادف و پیشنهادی گوگل را در توضیحات اضافه کنید. این کار باعث میشود که صفحه شما نه تنها در کلمه کلیدی هدف، بلکه در عبارت های مشابه آن هم رتبه بگیرد.

download 7 1

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!