images 2020 06 18T165515.468

سئوسایت و محتوای کپی شده

اگر خواسته یا ناخواسته محتوای صفحات شما duplicate شده است، باید شروع به یک سری اقدامات کنید تا از مضرات محتوای تکراری در امان بمانید. این اقدامات به صورت خلاصه در زیر بیان شده:

ریدایرکت 301

وقتی چند نسخه از یک صفحه دارید، می توانید با انتقال دائم تمامی صفحات متفرقه به صفحه اصلی، موتورهای جستجو را متوجه آن کنید. به این ترتیب بعد از مدتی صفحات متفرقه از رده خارج شده و مشکل محتوای تکراری این صفحات برطرف می شود.

تگ کنونیکال

با تگ rel-canonical به موتورهای جستجو، نسخه کانونی یا اصلی هر صفحه را اعلام کنید تا یک تمایز بین چند صفحه مشابه به وجود بیاید و در نتیجه تمرکز خزنده گوگل فقط روی نسخه اصلی باشد و بقیه نسخه ها را نادیده بگیرد.

چرا بعضی از سایت های حاوی محتوای تکراری افت نمی کنند؟

بارها شده این سوال در ذهن خیلی از کاربران پیش آید که چرا بعضی از وب سایت ها، بخصوص وبسایت های خبری، با درج محتواهای کاملا کپی، مضرات محتوای تکراری متوجه این وب سایت ها نمی شود ؟ ما در این سوال، جواب های کوتاه و مختصری را در زیر ذکر می کنیم. جالب است بدانید که دلایل زیر از عمده ترین علل عدم افت رتبه سایت های کپی است:

  • عمر دامنه طولانی (عمر دامنه طولانی یک نوع ارزش بیشتر نزد متور جستجو است).
  • دامین آتوریتی یا اصطلاحا اعتبار دامنه بالا
  • تولید و انتشار محتوا در تعداد بسیار بالا (از هر 100 محتوا اگر تقریبا 30 محتوا کپی باشد، گوگل برای اینگونه وب سایت ها خیلی سختگیری نمی کند و در مقابل محتوای تکراری آنها افت رتبه ای را ایجاد نمی کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!