download 2020 06 10T180928.647

Google sandbox چیست؟

گوگل سند باکس در حقیقت تعریفی برای پیشرفت آهسته دامین های جدید است.بر پایه sandbox  گوگل بعد از راه‌اندازی یک سایت با دامین جدید شما تا مدتی در حدود یک تا پنچ ماه در سند باکس قرار داده می‌شوید تا گوگل از کیفیت محتوای تولیدشده توسط شما اطمینان حاصل کند و حیطه کاری شما را تعیین نماید.

وقتی که گوگل آشنایی کافی نسبت به سایت و محتوای تولیدشده شما کسب نماید، از سند باکس خارج می‌شوید و در رتبه‌بندی نتایج جستجو جایگاه اصلی خود را پیدا خواهید کرد.

هدف اصلی سندباکس گوگل

یکی از اهداف اصلی گوگل ممانعت از پیشرفت سریع سایت های اسپمر در نتایج جستجوی گوگل بوده است. بنابراین با به‌کارگیری  این روش دیگر نمی‌توان یک سایت جدید را به سرعت در صف اول نتایج گوگل قرارداد و هر روز راهبُرد های مختلف را برای فریب الگوریتم‌ها امتحان کرد.

با این وجود بسیاری از سایت های نوپا همچنان شناس قرارگیری  در نتایج گوگل و جذب بازدیدکننده را خواهند داشت،البته پیشرفت شما در این دوره زیاد مشهود نخواهد بود ولی شاهد تغییرات در جایگاه خود برای کلمات کلیدی خاص و افزایش تدریجی بازدیدکنندگان سایت خواهید بود.در صورتی که رشد ناگهانی در تعداد بازدیدکنندگان سایت خود (معمولاً در یک روز آمار بازدید سایت دو برابر می‌شود) داشتید می‌توانید امیدوار باشید که از  sandbox خارج‌شده‌اید .سندباکس گوگل یک قانون تئوری (زیرا گوگل نه تأیید کرده نه تکذیب) برای پنالیزه کردن سایت های است که گوگل تشخیص می‌دهد تازه ایجادشده اندو برای چند ماه (بین یک تا پنج ماه) به آن‌ها اجازه حضور در صدر نتایج جستجو نمی‌دهد. و روشی موثر برای جلوگیری از رشد قارچ گونه اسپمر ها در فضای اینترنت است.

آیا سندباکس برای همه سایت ها فعال می‌شود؟

سندباکس گوگل یک الگوریتم تئوریک است و عده زیادی حتی از وجود آن بی‌خبر‌اند. دلیل این ناآگاهی آن است که جعبه شنی گوگل ممکن است برای همه سایت‌ها فعال نشود.

از طرفی، بسیاری از سایت‌های تازه ساخته شده همچنان شانس جذب بازدیدکننده از طریق صفحه نتایج را دارند، ولی این پیشرفت به قدری کُند اتفاق می‌افتد که ممکن است اصلاً به چشم نیاید.

پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که سندباکس ممکن است در 3 حالت زیر اتفاق بیافتد:

  1. سندباکس گوگل اصلاً برای سایت شما فعال نشود
  2. روند قرار گرفتن شما در سندباکس خیلی آهسته باشد، به طوری که متوجه آن نشوید
  3. به طور ناگهانی و به یک‌باره در سندباکس قرار بگیرید و متوجه سندباکس بودن سایت بشوید.

download 2020 06 10T180220.714

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!