download 84

PageRank گوگل:

یکی از اولین دغدغه‌­هایی که موسسان گوگل برای موتور جست­جوی خود داشتند این بود که وقتی باید نتایج یک جست­جو را به کاربرش معرفی کند، بر اساس چه رتبه­‌بندی باید سایت­‌ها را نمایش دهد. سایت‌­های صفحه اول کدام باشند و صفحات بعدی کدام.

یکی از نخستین الگوریتم‌­های خیلی مهمی که موسسان گوگل کشف و ثبت کردند  PageRank بود. در پیج رنک گوگل فاکتور بسیار مهم این بود که چه تعداد سایت در دنیا به هر سایتی لینک داده‌­اند و آن را در سایت خود معرفی کرده­‌اند. آن‌­ها معتقد بودند که اگر یک وب­سایت واقعاً محبوب و معتبر است باید طبیعتاً سایت­‌های بیشتری لینک آن را در سایت خود قرار داده باشند. بر همین اساس یعنی تعداد بک‌لینک­‌ها به یک سایت، به آن سایت از ۱ تا ۱۰ نمره می‌­داد که هرچه نمره سایت به ۱۰ نزدیک‌تر باشد یعنی آن سایت محبوب‌­تر است.

رنکینگ‌های معتبر تعیین رتبه سایت

در دنیا کسب‌وکارهای متفاوتی برای رتبه‌بندی صفحات وب­سایت‌­ها شکل گرفته­‌اند که هر کدام در تلاش است تا بسته به معیارهایی و با تخمین درست اطلاعات از هر سایت، آن­ها را رتبه‌بندی کنند. برخی از این رنکینگ‌­ها با قدمت‌­های بیشتر و برخی نوپاتر هستند.

۱. تعیین رتبه سایت با PageRank گوگل

یکی از قدیمی‌ترین رنکینگ‌هاست که سایت‌ها را بسته به میزان محبوبیت آن‌ها نمره می‌دهند.

۲. تعیین رتبه سایت با الکسا

الکسا نیز از جمله معتبرترین سایت­های تعیین رتبه است که همه سایت­‌های دنیا را در یک لیست قرار داده و به آن­ها رتبه می‌­دهد. طبیعتاً هرچه رتبه سایتی کمتر است به معنی بازدید و محبوبیت بیشتر آن سایت است.

۳. تعیین رتبه سایت با MozRank

سایت Moz.com نیز از قدیمی­‌ترین سایت­‌ها در حوزه رنکینگ و سئو و… است که خدمات متفاوتی ارائه می‌­کند. MozRank و  MozTrust دو رنکینگ متفاوت از Moz است که هر دو در مقیاس ۱ تا ۱۰ هستند و یکی از لحاظ اعتماد جهانی لینک‌­ها، رتبه‌بندی می­‌کند و دیگری از لحاظ محبوبیت یک وب­سایت.

رتبه بندی­‌های زیاد دیگری در حوزه‌­های مختلف سایت‌­ها نیز وجود ندارند. مثلاً رتبه‌­بندی سرعت بارگذاری سایت‌­­ها، رتبه بندی سئو بهتر سایت‌­ها، رتبه‌­بندی کدهای بهینه سایت ها و …

درباره رنکینگ کلی سایت‌­ها نیز سایت‌­های دیگری به جز ۳ مورد ذکر شده نیز  وجود دارند که یا از اهمیت کمتری برخوردار هستند و یا دیگر خدمات ارائه نمی‌­کنند مانند Compete.com یا  Customrank یا …

images 92

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!