images 14

سئوسایت و ارتباط آن با هاست

در بهینه سازی و سئو وبسایت  ، محتوا سازی و لینک سازی یکی از مهم ترین عوامل به حساب می آیند . اما در این میان موارد مهم دیگری هم هستند که نمی توانیم از نقش پر رنگ آنها بکاهیم ، یکی از این موارد مهم هاست و سرور است.

سرعت یک وبسایت در سئو سایت تاثیر بسزایی دارد و از آنطرف هاست در سرعت وبسایت نیز نقش مهمی دارد ، به طور کلی می توان گفت یک هاست مناسب تاثیر چندانی بر روی وضعیت سئو سایت و یا موقعیت سایت در موتور های جستجوگر ندارد ، اما یک هاست غیر استاندارد و نامناسب می تواند به تنهایی یک سایت را نابود کند.

برای انتخاب یک هاست مناسب جهت بهینه سازی وبسایت باید دو عامل را در نظر گرفت: سرعت هاست و پایداری هاست که به آن آپتایم (UPTIME) هم می گویند. عوامل دیگری همچون : موقعیت سرور،امنیت و پشتیبانی نیز در کیفیت میزبانی موثر هستند اما نکات قابل توجه برای بهینه سازی یک وبسایت آپتایم آن می باشد.

عوامل تاثیر در سرعت بارگذاری سایت بر روی هاست و سرور :

  • منابع سخت افزاری سرور ( سی پی یو ، رم ، پورت ، کیفیت هارد و … )
  • اشتراکی یا اختصاصی بودن منابع هاست و سرور
  • موقعیت فیزیکی سرور در نقطه ای از جهان
  • میزان لود و ترافیک شبکه در ساعات زمانی مختلف
  • محدودیت های نرم افزاری و سخت افزاری هاست و سرور
  • و …

تاثیرات هاست بر سئوی سایت:

سرعت هاست در سرعت سایت ما نقش مهمی دارد و همین سریع بودن روی سئوی سایت تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. به‌طور‌کلی می‌توان گفت که یک هاست مناسب در صورت رعایت سایر اصول سئو می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد، اما یک هاست غیراستاندارد می‌تواند به تنهایی یک سایت را نابود کند.

همیشه برای انتخاب یک هاست مناسب باید دو عامل مهم را در نظر گرفت:

۱- سرعت هاست

۲- پایداری هاست که به آن آپتایم (UPTIME) هم می‌گویند.

البته عوامل دیگری مثل موقعیت سرور،  امنیت و پشتیبانی نیز باید مورد توجه قرار بگیرند، اما موارد مهم برای بهینه‌سازی یک وبسایت، سرعت ‌هاست و آپتایم‌ هاست هستند.

سئوسایت و ارتباط آن با هاست

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!