spam

روش‌های حذف ایمیل های اسپم در جیمیل چیست؟

ایمیل هنوز هم یکی از بهترین روش های برقراری ارتباط با دیگران است. از طرف دیگر ایمیل مارکتینگ نیز یکی از روش های تبلیغاتی برای کسب وکارهای مختلف است تا از طریق آن کمپانی مشتریان خود را از محصولات جدید، رویدادها، تخفیف ها و … مطلع سازد و به این ترتیب افزایش فروش داشته باشد.

بنابراین گرفتن ایمیل های تبلیغاتی در روز چیز خیلی عجیبی نیست. بر اساس آماری که وجود دارد، برخی مواقع هر۶ دقیقه یک بار ما یک ایمیل تبیلغاتی دریافت می کنیم که بعضا موجب آزار ما می شود چرا که هم تمرکز خود را از دست می دهیم و هم باید بین تمام ایمیل هایی که برای ما آمده است، ایمیل های تبیلغاتی را حذف کرده و ایمیل های اصلیمان را چک کنیم.

ساده ترین راه برای این که شما در طول روز مجبور به چک کردن مداوم جیمیل خود نباشید، این است که برنامه را متوقف کرده و در پایان روز صندوق ایمیل های خود را چک کنید. ولی بیشتر ما تمایلی به انجام این کار نداریم چرا که به نوعی پاک کردن صورت مسئله به جای یافتن راه حلی برای آن است. بنابراین در این مقاله همراه ما باشید تا روش های حذف ایمیل های اسپم در جیمیل را به شما آموزش دهیم.

روش‌های حذف ایمیل های اسپم در جیمیل
روش‌های حذف ایمیل های اسپم در جیمیل

مقایسه ایمیل های اسپم با تبلیغاتی:

مطالبی که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود را در دو دسته قرار می دهیم. یکی حذف ایمیل های اسپم در جیمیل و دیگری حذف ایمیل های اسپم. ممکن است که برخی از شما تصور کنید که به هر ایمیلی که شما نیاز ندارید، اسپم گفته می شود در حالی که این تصور چندان درست نیست.

( روش‌های حذف ایمیل های اسپم در جیمیل )

مثلا تصور کنید که شما برای دانلود فایلی از یک سایت، ایمیل خود را وارد نموده اید. یعنی این اختیار را به کمپانی داده اید که شما را از تغییرات جدیدی که در سایت اعمال می کند مانند گذاشتن محتواهای جدید آگاه سازد. پس به این نوع ایمیل، ایمیل اسپم گفته نمی شود.

زمانی ایمیل اسپم شمرده می شود که کمپانی اول بدون اجازه شما، آدرس ایمیلتان را به کمپانی های دیگر داده و بنابراین شما ایمیلی از آن ها دریافت می کنید که اصلا تمایلی به آنها ندارید. پس چون این ایمیل های اسپم در جیمیل با ایمیل های تبلیغاتی متفاوت هستند، باید راهکار جدا برای حذف هرکدام استفاده کرد.  که در این مقاله ما فقط به بررسی روش های حذف ایمیل اسپم در جیمیل می پردازیم.

نحوه حذف ایمیل های اسپم در جیمیل :

بر اساس آماری که در سال گذشته ارائه شده است، چیزی حدود 68.4 درصد از ایمیل هایی که روزانه کاربران جیمیل دریافت می کنند، اسپم هستند. به عبارت دیگر شما تنها چیزی حدود یک سوم از ایمیل هایی که دریافت می کنید را واقعا نیاز دارید. خوشبختانه با استفاده از برخی روش ها، می توانید به راحتی این نوع ایمیل ها را حذف کرده و از حساب کاربری جیمیل خود لذت ببرید.

روش‌های حذف ایمیل های اسپم در جیمیل
روش‌های حذف ایمیل های اسپم در جیمیل

ویژگی ریپورت اسپم در جیمیل

برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید، جیمیلتان را به روز کنید تا تغییرات بیان شده قابل اعمال باشند. اگر می خواهید از نسخه کلاسیک جیمیل استفاده کنید می توانید از بخش تنظیمات با آیکون چرخ دنده استفاده نمایید. بعد از آن وارد حساب کاربریتان شده و پوشه اسپم را انتخاب کنید.

( روش‌های حذف ایمیل های اسپم در جیمیل )

ایمیل های اسپمی که نمی خواهید را انتخاب کنید، یعنی علامت تیک را در هر مربع، کنار هر ایمیل بزنید. بعد از آن گزینه هایی در نوار ابزار بالا برای شما نمایش داده می شود، که می توانید از بین آن ها، گزینه ریپورت اسپم را انتخاب نمایید. با انجام این کار جیمیل متوجه خواهد شد که تمام ایمیل های ارسالی از این فرستنده به پوشه اسپم تعلق دارند. استفاده از این روش ساده و سریع است.

اگر شما بعدا به هر دلیلی از انجام این کار منصرف شدید، می توانید از طریق پوشه اسپم، بار دیگر ایمیل های این فرستنده را به صندوق ورودی انتقال دهید. اما حواستان باشد که به اشتباه آنها را پاک نکنید. بنابراین توصیه می شود که این دسته از ایمیل ها را در بخش بایگانی یا Archives و یا حالت تعویق یا Snooze functionalities قرار دهید.

فیلتر و بلاک کردن آدرس ایمیل در جیمیل

اگر شما ایمیل هایی دریافت می کنید که حریم خصوصی شما را نقض می کنند، پس استفاده از این روش را برای حذف ایمیل های اسپم در جیمیل امتحان کنید. برای دستیابی به این الگوریتم پیشرفته جیمیل، می توانید از طریق آیکون چرخ دنده وارد بخش تنطیمات یا همان Settings شوید، سپس از نوار ابزار بالا گزینه Filters and Blocked Addresses را انتخاب کنید.

سپس از صفحه ای که برای شما باز می شود، گزینه ایجاد فیلتر جدید یا Create a new filter را انتخاب کنید تا آدرس ایمیل مورد نظر خود را وارد نمایید. سپس گزینه حذف یا همان Delete را انتخاب کنید تا دیگر هیچ زمان از این فرستنده ایمیل دریافت نکنید.

اگر می خواهید از هیچ کدام از روش های گفته شده، استفاده نکنید، بهتر است که آدرس ایمیل خود را در هر سایتی وارد نکنید، تا از آن سوء استفاده نشده و به سایر کمپانی ها برای تبلیغات فروخته نشود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!