images

راهکارهای ارتقا سئو:

هم اکنون مروری خواهیم داشت بر راهکارهای ارتقا رتبه و بهینه سازی سایت

1-رعایت استاندارد در طراحی سایت

یکی از مهمترین نکات این است که در طراحی صفحات شما استاندارد مربوط به طراحی رعایت شود و در واقع سایت شما از لحاظ زیرساخت و کدهای Html دارای مشکل نباشد و از کدهای CSS و Html مناسب و استاندارد استفاده شود. ذکر این نکته ضروری است که عنوانی که برای title سایت انتخاب می شود، کاملا مطابق با حرفه ی شما باشد و برای صفحات از URL با ساختار ساده استفاده شود. نکته مهم دیگر این است که وب سایت باید در تمامی مرورگرها بدون هیچ اشکالی نمایش داده شود و در واقع سایت شما cross browser باشد.

2-وارد کردن مطالب پرمحتوا

اضافه کردن مطالب جدید و بروز رسانی سایت برای موتورهای جستجو قابل توجه می باشد. با استفاده از مطالب با ارزش و جذاب بازدید وبسایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. کیفیت پایین مطالب تاثیر منفی در رتبه شما خواهد داشت. مطالب بی کیفیت باعث جریمه شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو خواهد شد.

مثلا یکی از مواردی که باعث جریمه شدن خواهد شد، وجود مطالب تکراری در صفحات مختلف است. نکته مهم این است که مطالب سایت تان باید مطابق میل بازدید کنندگان شما باشد و نه موتورهای جستجو، در واقع می بایست بازدید کنندگان را با مطالب وبسایت خود درگیر کنید، هرچه بازدید کنندگان شما زمان بیشتری در سایت شما سپری کنند، ارجعیت بیشتری در موتورهای جستجو خواهید داشت.

3-گرفتن و دادن لینک به سایت های دیگر

تعداد سایت هایی که از داخل سایتشان به وبسایت شما لینک داده باشد (Back Link) بسیار می تواند در سئو شما اثرگذار باشد. لازم به ذکر است در صورتی که سایتی که به شما لینک می دهد از شما رتبه بالاتری داشته باشد، تاثیر به سزایی در سئو سایت شما خواهد گذاشت. اینجاست که کیفیت وب سایت هایی که به شما لینک می دهند اهمیت پیدا خواهد کرد.

شما می بایست از قرار دادن لینک سایت تان در سایت هایی بی ارزش و حتی کم ارزش خودداری فرمایید. بهترین راه می تواند چک کردن سایت مربوطه باشد. نکته دیگر اینکه ممکن است برخی از رقبای شما که می خواهند در کار شما خلل ایجاد کنند، لینک سایت شما را در یکی از سایت های اسپم شده توسط موتورهای جستجو قرار دهند که این موضوع باعث کاهش رنکینگ شما خواهد شد.

4-ایجاد متاتگ ها

زمانیکه یک موتور جستجو صفحه شما را پیدا می کند باید آن را به بانک اطلاعاتی جستجوی خود اضافه نماید البته همراه با اطلاعاتی که در سایت شماست. اکنون موتورهای جستجوی زیادی از برچسب های Meta استفاده می کنند که به شما اجازه خواهد داد که اطلاعات کلی صفحه خود و کلمات کلیدی را داخل آن قرار دهید. استفاده کردن از متاتگ ها می تواند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. معمولا متاتگ ها در Header هر صفحه قرار می گیرد.

seo optimization

اکنون چند متاتگ موثر را بررسی می کنیم:

1-نویسنده سایت:

در این متاتگ نام نویسنده قرار می گیرد.

2- زبان سایت:

معرفی کردن زبان سایت به موتورهای جستجو توسط این متاتگ صورت می گیرد.

3- کپی – رایت :

این متاتگ تاریخ و نوع کپی رایت را به نمایش می گذارد، بیشتر سایت ها از این متاتگ استفاده می کنند که دارای محتوای خاص هستند.

5-معرفی سایت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی می تواند یک راه موثر برای بهبود رتبه سایت شما باشد. به هرحال زمانیکه شرکت شما در شبکه های اجتماعی فعالیت می کند باعث خواهد شد که با معرفی سایت خود در صفحات شخصی به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بگذارد.

فرقی نمی‌کند که سایت شما چه موضوعی دارد و در چه زمینه‏ ای فعالیت می‏ کنید، برای کسب درآمد و محبوبیت باید سایت‏ تان بیننده داشته باشد. اینکه هدف گذاری شما کسب درآمد از طریق سایت تان باشد و سایت شما بازدید کننده نداشته باشد باعث مرگ تدریجی سایت شما خواهد شد. پس داشتن یک وبسایت به تنهایی اهمیت نخواهد داشت و می بایست با تبلیغات گسترده روی سایت و بهینه سازی سایت به نتایج دلخواه رسید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!