download 34

دلایل بی شماری وجود دارد که موجب میشود شما در سئوسایت خود ناموفق باشید و هر چقدر بیشتر زحمت بکشید نتیجه ی خوبی را بدست نیاورید. بسیاری از دوستان بیشتر زمان و نیرو را برای کارشان صرف میکنند و نهایتا به نتیجه ی مطلوب نمی رسند. فقط یک دلیل برای این عدم موفقیت وجود دارد و آن هم عدم رعایت اصول سئو و بی توجهی به نکات اصلی است.

1.انتخاب غلط کلمات اصلی

کلمات اصلی یا کلیدی در سئو سایت خیلی مهم است .اگر درست و با هوشمندی این کلمات کلیدی مرتبط با کار مورد نظر خود را انتخاب کنید صد درصد در سئوی سایتتان موفق خواهید شد.حتی با انتخاب این کلمات اصلی بگونه ای مناسب٬ سئو سایت شما نیز راحت تر شکل میگیرد.

اینکه مقالات سایت خود را با با متمرکز شدن روی کلمات اصلی و پر مخاطب در حیطه ی کاری خود بسازید ؛بسیار مهم است.خطا و اشتباه بسیاری از دوستان این است که مقالاتی بی هدف و بی ربط در مورد حیطه ی کاری خود می نویسند و آن را در بلاگ سایت خود نشر میدهند .حتی بدون اینکه روی کلمات اصلی و کلیدی تأکید کنند ومقالاتشان را روی آن سئو کنند .در واقع آنها آن مقاله را (فقط ) می نویسند.

پبرای یافتن کلمات کلیدی پر بازدید در حیطه ی کاریتان بهتر است ابزار Google Keyword را به کار ببرید.و البته برای اینکه مقالات خود را مطابق کلمات کلیدی پر بازدید حیطه ی کاری خود بسازید بهتر است ابزارGoogle Trends را به کار ببرید. بوسیله ی این ابزار شما میتوانید کلمات کلیدی که به نظرتان جست و جوی آن ها توسط بازدیدکنندگان خیلی زیاد است را بشناسید.

بهترین ابزار در این خصوص استفاده ازخود «سایت گوگل» است . در واقع سایت گوگل عالی ترین ابزار شناسایی کلمات و عبارات کلیدی و پر بازدید است.

2.تأکید و تمرکز روی کلمات اصلی خیلی دشوار

اشتباه دیگری که بسیاری از دوستان مرتکب آن میشوند تأکید و تمرکز روی کلمات کلیدی دشوار است .بعنوان مثال اگر شما در زمینه ی سئو فعالیت می کنید هیچ دلیلی ندارد که از همان ابتدا روی کلماتی همچون«آموزش سئو » یا «سئو سایت» به سئوی سایت خود بپردازید. باوجود اینکه هدف اصلی همین امر است ولی نباید در همان ابتدای کار انجام شود.

به شما اطمینان میدهم که رقیبان شما به راحتی در کلمات کلیدی دشپار صفحات اول گوگل نیستند. آنان سالها تلاش کرده اند تا سایت خود را در آن رتبه و جایگاه حفظ کرده اند. پس این فکر را از ذهنتان بیرون کنید که می توانید به سرعت سایت خود را در حوزه ی کلمات سخت در حیطه ی کاریتان بالا بکشید .

شما باید در شروع کار روی کلمات کلیدی آسان تأکید داشته باشید . درواقع کلماتی که رقابت در انها پایین تر است و در عین حال می توانند بازدید کننده و طرفداران بسیاری داشته باشند.همانگونه که قبلا ذکر شد کلمات کلیدی خودتان را با هوش مندی و ذکاوتمندانه انتخاب کنید .بطور مثال«آموزش رایگان وردپرس» بسیار راحت تر از واژه ی« آموزش سئو »است.

بهترین فایده ی کلمات کلیدی کم رقابت ؛آسانتر انجام شدن سئوی آنهاست . برای شروع سعی کنید که روی کلمات کلیدی بلند و طویل تأکید داشته باشید و بعد از مدتی سایت شما آماده است که روی کلمات کلیدی دشوار هم رتبه اش بالا برود.

3.تأکید روی صفحات بی ارزش

خطای عمده ی بسیاری از دوستان کار کردن روی صفحات کم اهمیت و بی ارزش است .در صورتیکه صفحه ای که شما سئو می کنید باید برای بازدید کننده مورد اهمیت باشد والبته باید محتوای خوبی داشته باشد.باید اهمیتی را برای بازدید کننده داشته باشد درواقع شما باید بتوانید بازدید کننده را به کاربر سایتتان تبدیل کنید.

بسیاری از سایت ها را دیده ام که تنها صفحات اصلی شان در نتایج جست و جو وجوددارد و هیچ اثری از لندینگ پیج و و مقالات نیست! وقتی شما زمان خود را روی سئوی سایت صرف میکنید باید صفحاتی از سایتتان را بالا بکشید که بوسیله ی آنها بتوانید بر تعداد کاربران سایت خود بیفزایید.نه اینکه فقط بازدیدکنندگان سایتتان را بشترکنید و در نهایت هیچ اتفاقی رخ ندهد.

در حقیقت هدف ما از سئو این است که تعداد کاربران را زیاد کنیم و در نهایت کاربرانی که جذب سایت ما شده اند به مشتری تبدیل شوند. پس ما باید روی صفحاتی تأکید کنیم که بتوانند همچین هدفی را محقق سازند.بطور مثال باید روی لندینگ پیج های خود سئو کنیم یعنی روی مقالاتی که برای بازیابی محتوا ساخته ایم و هدفمان فروش محصولمان است سئو کنیم.

اشتباه خیلی از دوستان همین موضوع است یعنی آنها هدفشان فقط این است که صفحه اصلی سایتشان را بالا ببرند و با این کار نه تنها از رقیبان خود پیشی نمی گیرند بلکه به هیچ‌وجه هم از این طریق ترافیک سایت شان بیشتر نمی شود و در اخر هم رتبه سایتشان هیچ تغییری نمی کند.

4.تولید محتوای کم ارزش و ضعف دار

از جمله دلایلی که دوستان در سئوی سایت موفق نمی شوند ارائه ندادن محتوای با اهمیت است .خیلی از دوستان در ارائه ی محتوایی با اهمیت و اصل ضعیف عمل میکنند.در حقیقت ساخت محدوا کار ساده ای نیست ولی زیاد هم سخت نیست! برای ساخت محتوا هیچ لزومی ندارد که خودتان محتوا را بسازید و خالق آن باشید.

بیشتر وقتها خودم با مطالعه ی سایت های دیکر اطلاعات لازم را بدست آورده ام و محتوا تولید کرده ام. والبته محتوایی که رتبه ای عالی در گوگل دارد.البته نه اینکه شما به دنبال کپی سایت های دیگر باشید.نه!

بیشتر وقت خود را روی محتوای سایت بگذارید چون ضروری تر از تولید محتوا کاری ندارید.محتوایی هدف دار بسازید.دستورالعمل ساخت محتوا را داشته باشید و هدف محتوایتان را کسب رتبه ی برتر در گوگل بدانید .در نظر داشته باشید تا زمانیکه محتوایی برتر را در اختیار کاربرتان نگذارید سئو سایت و بالاآمدن در گوگل به حقیقت تبدیل نمیشود.

5.خرید و تهیه ی بک لینک

شخصا با خرید هر بک لینکی موافق نیستم! در واقع تنها باید برای بک لینک هایی پول خرج کرد که از سایت های معتبر تولید شوند والبته باید محتوایی هم باشند. خرید این لینک ها از سرویس های وبلاگی اشتباهی بیش نیست که میتواند صدمه های زیادی به سایت مان وارد کند.
پر اهمیت ترین لینک برای شما لینکی است که در سایت بار سایت ها نباشد بلکه در درون محتوا باشد!

در هنگام خرید بک لینک موقتا بک لینک هایی در سایت قرار میگیرند و پس از مدتی در صورتیکه تمدید نشوند بطور خودکار پاک میشوند…واین مشکل بسیار بزرگی خواهد بود.

در واقع این بک لینک ها که پس از مدتی پاک میشوند بیشترین صدمه را به سایت شما می زنند و باعث نزول و پایین آمدن شدید رتبه ی سایت تان میشوند. اگر این بک لینک های پاک شده بسیار زیاد باشد قطعا سایت شما در معرض خطری جدی است!.

آنچه که در هر سایتی از ارزشی زیاد برخوردار است لینک گرفتن به واسطه ی رپورتاژ آگهی است البته از سایت هایی که از آتوریتی بالایی برخوردارند و درواقع این ها با ارزش ترین بک لینک ها هستند که ارزش پول خرج کردن را دارند.در ضمن همیشه هم ضرورتی نیست که برای بک لینک پول خرج کنید. راههای زیادی وجوددارند که شما میتوانید از طریق آنها برترین بک لینک هارا خودتان برای سایت تان درست کنید.

6.عجله کردن در سئو

یکی دیگر از دلایل شکست شما در سئو عجله کردن است!. قبلا هم در این خصوص مطالبی را گفته ام که نداشتن صبر همه چیز را به هم می ریزد. زمانی که شما برای دیدن نتیجه عجول باشید و برای دیدن تغییرات انجام شده صبر نداشته باشید ممکن است دچار اشتباهاتی شوید که صدمه های جدی را به سایت تان وارد کنید. بطور مثال شنا درحال لینک سازی هستید و صبر ندارید تا نتیجه مشخص شود پس بلافاصله بک لینک می خرید!یا کارهای اشتباه دیگری می کنید که همه ی تلاش هایتان را بی ثمر میکند. بطور مثال برای اینکه نتایج بک لینک های ساخته شده را مشاهده کنید ممکن است حدود ۳ماه زمان صرف کنید. پس صبر داشته باشید تا نتایج کار خود را مشاهده کنید.

خب حالا منظور این نیست که در طول این مدت هیچ کاری نکتید و عقب بکشید.شما باید همیشه بهینه کردن سایت تان را سرلوحه قرار دهید .تحت هیچ شرایطی تولید محتوا و ساخت بک لینک را برای سایت خود متوقف نکنید وبه همان روش همیشگی به کارتان ادامه دهید و پیش بروید.

download 35

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!