download 27

 بررسی دلایل افت رتبه سایت

اصلا نگران افت رتبه سایت خود نباشید. گام به گام مراحل زیر را بررسی کنید تا ایراد را بیابید. امکان دارد این افت رتبه فقط برای یک مدت زمان کم باشد و پس از دو تا سه روز ، سایت به جایگاه خود بازگردد.

اما برای اینکه خیالتان راحت شود ، ما مجموعه ای از روش ها را برای تشخیص اینکه آیا وب سایت شما دچار ایراد یا جریمه شده است را معرفی خواهیم کرد.

وقتی رتبه بندی شما به طور ناگهانی افت می کند ، مهم است که به هیچ وجه دستپاچه نشوید. لیستی از مواردی که باید به آنها دقت داشته باشید بسیار مهم است ، زیرا به شما کمک خواهد کرد که اقدامات اصولی انجام دهید و بدون برنامه ، کاری را انجام ندهید ، زیرا اقدامات غیر اصولی می تواند نتایج بدتری به دنبال داشته باشد.

فاکتورهای افت رتبه :

شما باید فاکتورهایی که نشانه هایی از افت رتبه سایت هستند را بررسی کنید. با استفاده کنسول جستجوی گوگل یا بینگ داده های مربوطه را بررسی کنید. مهم ترین آنها عبارتند از:

تغییر در نرخ کلیک یکی از فاکتورهای نشان دهنده افت رتبه سایت در گوگل است.

تغییر در میانگین رتبه ( مقایسه رتبه قبلی و فعلی )

کاهش میزان عبارات کلیدی جستجو شده

بررسی دسترسی ربات های گوگل به سایت

کاهش شدید impression

بررسی آدرس صفحاتی که رتبه خوبی داشته اند

با بررسی این عوامل ، علاوه بر اینکه یک الگوی مشخص ترسیم می کنید ، میزان تاثیر افت رتبه را در هر یک از بخش ها مشاهده خواهید کرد.

یکی دیگر از ابزارهایی که در مواقع افت رتبه به شما کمک می کند ، google analytics است که می تواند میزان افت بازدید ، کاهش کاربران ، کاهش زمان حضور در سایت را به شما نمایش دهد.

دلایل کاهش رتبه سایت در گوگل :

رتبه بندی از دست رفته نسبت به رقبا: بررسی کنید که آیا ترافیک موتور جستجوی خود را بر روی رقبای خود گم کرده اید یا خیر. نگاهی دقیق به صفحات وب سایت ، تجزیه و تحلیل رقبای خود ، بک لینک ها ، جستجوی صفحه در صفحه و محتوای جدید به روز داشته باشید. استراتژی پیوند داخلی و خارجی رقیب خود را که به افزایش ترافیک ارگانیک آنها کمک می کند ، بررسی کنید. حتی تبلیغات پرداخت شده از رقبا می تواند دلیل افت ترافیک ارگانیک شما باشد.
زمان بارگذاری وب سایت: اگر صفحات وب سایت شما زمان زیادی را برای بارگیری می کشد ، بازدید کنندگان هرگز بیش از ۵ ثانیه در وب سایت شما صبر نخواهند کرد. این افزایش نرخ گزاف گویی وب سایت و کاهش نرخ بازدید کنندگان است. دلیل زمان بارگذاری وب سایت اندازه سایز تصاویر ، پیوندهای داخلی ، بارهای ناشی از محتوا ، خطاهای Webmaster Crawl و بسیاری از دلایل دیگر است.
استفاده از محتوای تکراری: استفاده از مطالب تکراری در صفحات وب سایت ، برچسب ها و محصولات به طور قابل توجهی باعث افت ترافیک وب سایت می شود. نتایج استفاده از مطالب تکراری تجربه کاربر راضی نیستند و خزنده هنگام خزیدن و ایندکس کردن محتوای وب سایت اشتباه می گیرد.

images 24

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!