download 2

تاثیر دامنه بر سئو

تاثیر دامنه بر سئو از آنجایی مهم و ضروری می باشد که می تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی وب سایت داشته باشد البته در صورتی که از نام دامنه بی کیفیت  در وب سایت خود استفاده کنید نه تنها به شما کمکی برای رتبه بندی سایت در گوگل نخواهد کرد بلکه امتیازات منفی را به شما خواهد داد و باعث spam شدن سایت شما نیز می شود.

دامین شما باید معرف زمینه فعالیت سایت شما باشد. در حقیقت، باید کلمه کلیدی اصلی سایتتان در نام دامنه حضور داشته باشد. هرچه دامین شما کوتاه تر باشد برای موفقیت در کسب رتبه در موتورهای جستجوگر شانس بیشتری خواهید داشت.

برند در دامنه

برای بکاربردن برند در دامنه تان باید ابتدا وضعیت کسب و کار و اهداف خود را بررسی کنید. در صورتی که اکنون برند شما معروف است یا در آینده امکان برند شدن ( پتانسیل و بودجه ) آن را دارید بهتر است از اسم برند خود استفاده کنید. تعداد دفعات جستجو نام برند شما توسط کاربران، میزان اعتبار شما را به گوگل اعلام میکند.

علائم نگارشی دامین در سئو

برای اینکه بتوانید از تاثیر دامنه در سئو به نحو احسنت استفاده کنید باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید :

تعداد کاراکترها : در انتخاب دامین مناسب برای سئو باید به طول متن آن توجه کرد. هرچه کاراکترهای دامنه شما کمتر باشد بهینه تر است، پیشنهاد می شود که بیشتر از 8 کاراکتر استفاده نکنید. ویکی پدیا در صفحه دامنه اینترنتی حداقل کاراکتر های نام دامین را 3 عدد و حداکثر آن را 63 کاراکتر بیان می کند.

زبان نوشتاری دامنه : بهتر است که در نام دامین خود از کلمات فینگلیش استفاده نکنید. نام دامنه شما باید به زبان انگلیسی یا فارسی باشد. نوشتن کلمات فارسی در ساختار انگلیسی، گوگل را در رتبه بندی سایتتان گیج می کند. همچنین از تاثیر نام دامین بر سئو غافل نشوید، آدرس سایت شما باید عبارتی باشد که میخواهید در آن رتبه بگیرید. بنابراین کلمات فینگلیش تاثیر منفی بر سئو سایت شما دارد.

نحوه نگارش : نام دامنه شما نباید با عدد شروع شود. استفاده از عدد در دامین باید در حداقل تعداد ممکن باشد. همچنین از عنوان هایی همچون “Seo4you” و “How2seo” اصلا برای سئو سایت مناسب نیستند. هرگز کلمات را به صورت مخفف با عدد و حرف ننویسید، به عنوان مثال از کلمه “3o” به جای “seo” استفاده نکنید. این کار نتیجه مناسبی در بهینه سازی سایت شما ندارد. در حقیقت از هر زبانی که برای نوشتن نام سایتتان استفاده می کنید، باید کلمات آن زبان به صورت کامل و صحیح نوشته شوند.

باید بدانید که انتخاب دامنه بسته به نوع وب سایتی می باشد که آن را راه اندازی کرده اید البته ناگفته نماند که بهترین کار برای انتخاب دامنه این است که از دامنه .com  استفاده کنید.

این موضوع را فراموش نکنید که با انتخاب دامنه .com در صورتی که سایت شما آزاد باشد بهتر این دامنه را به درستی ثبت کنید تا در زمانی که وب سایت شما بزرگتر شد با مشکلی روبرو نشوید.

اگر تمایل به داشتن یک دامنه فارسی دارید بهترین راه این است که از دو پسوند .com  و .ir استفاده کنید.

انتخاب یک نام دامنه به تنهایی نمی تواند برای وب سایت شما رتبه قابل توجهی را به همراه داشته باشد و این به معنای اینکه نتواند از فیلترهای موتور جستجو عبور کند نیز نمی باشد.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!