images 14

تاثیر کلمات کلیدی بر سئو سایت

استفاده مناسب از کلمات کلیدیkeywords باعث می شود ربات های گوگل آن محتوا را بهتر درک کنند و رتبه بالاتری را به آن اختصاص دهند. پس در نتیجه، کلمه کلیدی می تواند عاملی برای افزایش ترافیک وب سایت و هدایت کاربران بیشتر به سمت سایت شما باشد.عملکرد کلمه کلیدی، بسیار ساده اما در عین حال تاثیرگذار است. هنگامی که کاربران کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، در نتایج جستجو لیستی از وب سایت های مرتبط با آن عبارت و کلمه را مشاهده می کنند. باید بگوییم وب سایتی که در رتبه اول قرار دارد، دارای مرتبط ترین محتوای سئو شده با کلمه جستجو شده آن کاربر می باشد.

یکی از مهم‌ترین مباحث در سئو یک سایت، تکرار مناسب کلمات کلیدی است. اما در درجه اول باید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با وب سایتمان را انتخاب کنیم. تعداد تکرار کلمات کلیدی در یک محتوا، یکی از بحث‌های داغ در بین سئوکاران می‌باشد که باورهای اشتباهی را به وجود آورده است. همان‌طور که می‌دانید، هیچ اندازه خاصی برای متن محتوای یک صفحه وجود ندارد؛ در نتیجه نمی‌توان تعدادشان را داخل محتوا را پیش بینی کرد.

طبق قانون قراردادی بسیاری از مدیران سایت، چگالی کلمه کلیدی می‌بایست 3 درصد از محتوای مقاله باشد. ولی این قانون در حال حاضر منسوخ شده و حضور کلمه هدف برای 3 تا 5 بار در متن کافی است. برای اینکه بتوانید اثر کلمات کلیدی و درک گوگل از محتوای صفحه را بیشتر کنید، میتوانید از کلمات هم خانواده، هم معنی و عبارات توصیفی استفاده کنید.

بهینه‌سازی یک وب‌سایت در همه موارد، به تعداد کلمات استفاده‌ شده در محتوای آن مربوط نمی‌شود. گاهی اوقات، ممکن است یک محتوا 500 کلمه‌ای بهتر از یک محتوا 1000 کلمه‌ای سئو شود و امتیاز بالاتری را کسب کند. اما از این موضوع غافل نشوید که یک مقاله با کیفیت و طولانی، ذهن کاربر را بیشتر درگیر خود می کند و باعث می شود کاربر مدت زمان طولانی تری را داخل وب سایت بماند.

این نکته را به یاد داشته باشید: محتوای با کیفیت، هدفمند و کوتاه، بهتر از یک محتوای طولانی، بی کیفیت و بی هدف است. تفاوت محتوای با کیفیت و بی کیفیت را هنگامی که در حال خواندن آن هستید، متوجه خواهید شد. راه تشخیص کیفیت محتوا بدین گونه است که اگر پاسخ سوالات خود را در آن محتوا پیدا کردید، قطعا محتوا با کیفیت است. اما اگر نه تنها پاسخ سوالات خود را پیدا نکردید بلکه دچار ابهامات دیگر شدید، آن محتوا بی کیفیت می باشد.

download 2

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!