تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

مهم‌ترین تفاوت‌های کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا

  1. اولین تفاوت در هدف‌گذاری این دو موضوع است.

شاید مهم‌ترین تفاوت کپی‌رایت و بازاریابی محتوا در هدف‌گذاری این دو مقوله باشد. در حقیقت قصد بازاریابی محتوا این است که با توضیحات جامعی که در خصوص یک محصول یا خدمات می‌دهد ابتدابه‌ساکن برای مخاطب مفید باشد، سپس در مرحله‌ی دوم این توضیحات جامع نقش طعمه‌ای را بازی کند که نظر مشتری را به یک برند خاص جلب کرده و او را به اطمینان این برساند که محصول انتخابی او یکی از بهترین‌ها است.اما در کپی‌رایت همواره اولویت با سرعت بخشیدن به تصمیم‌گیری مشتری است و بهترین حالت آن است که پیام نوشته‌شده به‌اندازه‌ای قدرتمند باشد که مخاطب را خیلی زود راضی به کلیک کردن روی گزینه‌ی خرید کند.

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

  1. شیوه‌ی تولید کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا متفاوت است.

کپی رایتینگ در حقیقت هنر به‌کارگیری کلمات و چینش درست و تأثیرگذار آن‌ها در جمله است اما بازاریابی محتوا تهیه‌ی یک محتوای کاملاً علمی است که باید ریشه و بنیان درست و البته قابل‌اثباتی داشته باشد.

  1. رسانه‌های نشر این دو موضوع متفاوت است.

فضایی که می‌توان در آن کپی رایتینگ را منتشر کرد محدود به بروشور، بیلبورد، بنر و صفحات اصلی وب‌سایت‌ها است. در حقیقت به دلیل آن‌که کپی‌رایت مختصر و در قالب خاصی نوشته می‌شود نمی‌توان از هر فضایی برای انتشار آن استفاده کرد. اما در خصوص بازاریابی محتوا به دلیل تنوع بسیاری که در تولید محتوا در قالب‌هایی مختلف مثل متن، عکس، اینفوگرافیک، صدا و تصویر وجود دارد، رسانه‌های بسیاری برای نشر محتوا در دسترس است.

  1. بازاریابی محتوا اهداف بیشتری را دنبال می‌کند.

کپی‌رایت تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن فروش بیشتر است اما اهداف بازاریابی در این موضوع خلاصه نمی‌شود. بازاریابی محتوا می‌خواهد بازدید از یک وب‌سایت افزایش یابد، ترافیک وب‌سایت بالا برود، نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و مشتری به مشتری ثابت رو به فزونی باشد، نام یک برند بیشتر بر سر زبان‌ها بیفتد و درنهایت هرروز افراد نمره‌ی بهتری به اعتبار یک برند بدهند.

پیمایش به بالا