تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ

تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ

تفاوت های تولید محتوا و کپی رایتینگ

تولید محتوا و کپی رایتینگ دو اصطلاحی هستند که در چند سال اخیر بسیار به آن‌ها توجه شده است و به طور کلی برای جذب مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی هریک دارای هدف متفاوتی هستند. شاید از دید کلی کپی رایتینگ و محتوا بسیار شبیه به یکدیگر باشند، ولی حقیقت آن است که کپی رایتینگ زیر مجموعه بازاریابی محتوا قرار می‌گیرد و هدف از آن، این است که در بازه زمانی بسیار کوتاهی بتوانیم مخاطب را به خود جذب کنیم، خواه با یک کلمه خواه با یک جمله تاثیرگذار. کپی رایتینگ شغلی است که با ظهور علم تبلیغات و بازاریابی به وجود آمد و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت.

کپی رایتر به کسی می‌گویند که با تکیه بر فنون نویسندگی و علوم بازاریابی برای افراد، شرکت‌ها،‌ برندها (و یا به طور کلی هر مجموعه‌ای که قصد فروش کالا یا خدمات داشته باشد) مطلب می‌نویسد. به عبارت دیگر کپی‌رایتر، نویسنده‌ای است که به‌قصدِ بازاریابی مؤثرتر و فروش بیشتر محصول/خدمات، محتوای مفید (و حتی کوتاه) تولید می‌کند. این اولین قدم جهت آگاهی از تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا بود.

در بازاریابی محتوا نیز هدف تولیدکننده تهیه‌ی یک محتوای مؤثر برای جلب نظر مخاطب با چاشنی توجه به یک برند خاص است. در حقیقت اصل هدف در بازاریابی محتوا این است که محتوا ابتدا برای کاربر مفید، کاربردی و آموزنده باشد، سپس او را به سمت برند خاصی هدایت کند. نوشتن مطالب با هدف بازاریابی محتوا باید بسیار توصیفی، منحصربه‌فرد و علمی باشد. برخلاف کپی‌رایت که باید تا حد امکان جملات مختصر بوده و سریع تأثیر لازم را بر خواننده بگذارند.

بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارد شامل:

  • پست‌های وبلاگی
  • مقالات
  • محتوای ویدیویی
  • محتوای صوتی
  • کتاب‌های الکترونیک
  • ایمیل‌های خبری
  • گزارش‌های موضوعی
  • پادکست‌ها

تمام این موارد فرصت‌هایی است که تولیدکننده‌ی محتوا می‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. بازاریابی محتوا روشی است که در آن مخاطبی که در اینترنت به دنبال محصول خاصی می‌گردد با مشاهده‌ی محتوا یا مطالعه‌ی آن به‌تدریج به قابل‌اعتماد بودن یک برند پی می‌برد و آن را برای خرید انتخاب می‌کند.

پیمایش به بالا