تفاوت لینک فالو و نوفالو

تفاوت لینک فالو و نوفالو

در مطلب اصطلاحات سئو درباره بسیاری از اصطلاحات مورد نیاز یک سئوکار در اختیار شما عزیزان سئو کار و کاربران عزیز گذاشته شد در این مقاله می خواهیم درباره اصطلاحات لینک فالوو و نوفالوو و تفاوت لینک فالوو و نوفالوو صحبت کنیم.

در زمان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از مراحلی که باید انجام بدهید لینک سازی است، مراحل ایجاد لینک سازی را به خوبی در مقاله های مربوط به سئوی خارجی و سئو داخلی برایتان قبلا توضیح داده ایم و امروز قصد داریم درباره نقش اساسی و تفاوت لینک فالو و نوفالو در بهینه سازی و به دست آوردن جایگاه های برتر گوگل برای سایت صحبت کنیم و همچنین از تفاوت لینک فالو و نوفالو هم بگوئیم

ربات های گوگل همواره به صورت روزانه در حال کراول کردن صفحات وب سایت های متفاوت می باشند. زمانی که به عنوان مدیر سایت پست یا صفحه جدیدی را اضافه می کنید خزنده های گوگل به سایت شما سر می زنند و شروع به کراول کردن محتوای نوشته شده می کنند و لینک های داخلی و لینک های خارجی که در نوشته خود قرار داده اید را دنبال می کند.

اگر شما محتوای خود را خیلی غنی و با ارزش بدانید برای متوجه کردن گوگل از این موضوع در متن خود لینک فالو را قرار می دهید البته نکته قابل ذکر این است که تمام لینک به صورت پیش فرض فالو در نظر گرفته می شوند.

مگر اینکه خود شما صراحتا با قرار دادن تگ نوفالو در نوشته این موضوع را به گوگل اعلام کنید و از آن بخواهید که این لینک را دنبال یا کراول نکند عملا با این کار نشان می دهید که تاکیدی بر ارزشمند بودن این لینک ندارید و صرفا برای بازدید کاربران قرار داده اید و قصد نداردی که گوگل آن را دنبال کند.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

Nofollow Link یا لینک نوفالو

شما با قرار دادن لینک نوفالو در محتوای خود به موتورهای جستجو اعلام می کنید که این لینک را دنبال نکنید، زیرا این لینک به سایت دیگری اشاره ندارد، این موضوع کاملا درست است که شما با کلیک کردن بر روی آن به سایت دیگر هدایت می شوید ولی از نظر گوگل ربات های موتورهای جستجو هرگز آن را دنبال نمی کنند و به در واقع به چیزی اشاره ندارد

پس با این شرایط نتیجه می گیریم که این لینک ها هیچ اعتبار و افزایش رتبه ایی را برای شما به وجود نمی آورند.

زمانی که ربات های گوگل تگ نوفالو را روی لینک می بینند، لینک را دنبال نمی کنند. لینک دهی به این روش باعث می شود از اعتبار سایت مبدأ کم نشود. معمولا امضای سایت ها که در زیر مطالب و صفحات سایت و کامنت های قرار می گیرد نوفالو هستند.

نوفالو در حقیقت کدی می باشد که در کد لینک سایت شما قرار می گیرد. و موتورهای جستجو را آگاه میکند که نباید به دنبال این لینک بروند.

شما با استفاده از لینک نوفالو nofollow به موتورهای جستجو اطلاع می دهید که در محاسبه پیچ رنک شما این لینک نباید وارد محاسباتشان شود. ولی موتورهای جستجو اجازه این را دارند که صفحات سایت شما را ایندکس کنند.

در حقیقت به این گونه است که شما وقتی مطلبی را در سایت خود انتشار میدهید هیچ تمایلی به این موضوع ندارید که برای بیشتر توضیح دادن آن مطلب یا کلمه لینکی به سایت بدهید که سئو پایینی دارد.

پس برای جلوگیری از این کار که باعث نشود رتبه سایت شما پایین بیاید لینک خارجی که به سایتی که داری سئو پایین می باشد را به کمک لینک نوفالو nofollow انتخاب می کنید.

در اینجا چند نمونه از لینک هایی که باید نوفالو کنیم آورده شده است:

  • لینک های تبلیغاتی: لینک های تبلیغاتی معمولاً به سایت های دیگر برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود می دهند. این لینک ها معمولاً ارزش کمی برای سایت مقصد دارند و می توانند به عنوان اسپم در نظر گرفته شوند.
  • لینک های سایت های بی کیفیت: سایت های بی کیفیت معمولاً محتوای ضعیف، تبلیغات زیاد یا محتوای کپی شده دارند. این سایت ها می توانند اعتبار سایت مبدا را کاهش دهند.
  • لینک هایی که محتوای نامربوط دارند: لینک هایی که به محتوای نامربوط اشاره دارند می توانند اعتبار سایت مبدا را کاهش دهند. برای مثال، اگر یک سایت خبری به یک سایت فروشگاهی لینک دهد، این لینک نوفالو باید باشد.

علاوه بر این موارد، در برخی موارد ممکن است لازم باشد که لینک های داخلی سایت خود را نیز نوفالو کنید. برای مثال، اگر یک صفحه از سایت شما به یک صفحه دیگر با محتوای تکراری لینک دهد، این لینک نوفالو باید باشد.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

nofollow links

روش درج لینک نوفالو چیست؟

خیلی ساده است با اضافه کردن کد زیر در قسمتی که می خواهید لینک ایجاد شود این کار را انجام بدهید

<a  href =”http://www.xample.com/”  rel =”no follow”>link text</a>

با این روش شما یک لینک نوفالو ایجاد کردید.

شاید برایتان سوال باشد حالا که تاثیری بر ارتقا رتبه ندارد پس هدف از ایجاد آن چیست؟

در واقع هدف لینک نوفالو nofollow جلوگیری از تکنیک های اسپم زا در سایت است در حال حاضز تعداد زیادی از وب سایت ها در کامنت های خود لینک نوفالو را اضافه می کنند.

تشخیص لینک نوفالو  nofollow

هنگامی که رپورتاژی می روید و یا در سایتی که به پیشخوان آن دسترسی ندارید، می خواهید نوفالو و یا فالو بودن لینک ها را بررسی کنید، کافیست بر روی لینک موردنظرتان کلیک راست کنید، بر روی inspect کلیک کنید، در صفحه ای که باز شد لینک داده شده را مشاهده خواهید کرد.

چنانچه در انتهای لینک تگ نو فالو را مشاهده کردید، یعنی این لینک نوفالو بوده و توسط موتور های جستجوگر گوگل دنبال نمی شود.

این روش بیشتر توسط افراد مبتدی و تازه کار در زمینه سئو انجام می پذیرد، چنانچه بخواهید حرفه ای تر عمل کنید می توانید از افزونه های سئو گوگل کروم برای تشخیص لینک های فالو و نوفالو استفاده کنید.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

تشخیص لینک نوفالو  nofollow

مهم است که در سایتتان از هر دو نوع لینک استفاده کنید و البته در استفاده از آن ها تعادل برقرار کنید.

لینک های نوفالو مشکلی برای سایت شما ایجاد نخواهند کرد و بدون اینکه اعتباری از سایت شما یا صفحه ای وب سایتتان کم کنند، کاربر را به صفحه دیگری از سایت هدایت می کنند؛ همانطور که پیشتر نیز ذکر کردیم، گوگل برخلاف گذشته، بیشتر به لینک های نوفالو اهمیت می دهد.

Follow Links یا لینک فالو

یکی از اصطلاحات سئو لینک هایی Follow Links است که قابلیت دنبال شدن توسط موتورهای جستجو و ربات های گوگول را دارند، Follow Links نام دارند در واقع لینکی که در سایت شما بصورت عادی قرار دارد بصورت فالو می باشد.

در این لینک با مشاهده لینک توسط گوگل، وارد سایت لینک شده می شود. Follow Links مضراتی را نیز برای سایت دارد که از سایت مبدا به سایت مقصد انتقال می دهد.

پس بنابراین بهترین کار این است که لینک خارجی را نوفالوو کنید. یادتان باشد هر چه Follow Links شما از سایت های معتبر بیشتر باشد، برای سئوی وب سایت بهتر است و گوگل سایت شما را معتبر می داند.

لینک های فالو دقیقا همان لینکی هستند که شما برای ارتقا سئو سایت به آن نیاز دارید و برای شما اعتبار زیادی را به همراه دارد. یکی از فاکتورهای  گوگل برای پیدا کردن وب سایت ها، میزان اعتباری است که آن ها در نزد دیگران دارند.

وقتی که سایت های معتبر اقدام به قرار دادن لینک صفحات شما در سایت خود می کنند عملا دارند برای شما نزد گوگل تبلیغ می کنند و به آن می گویند که این یک سایت قابل اعتماد با مطالب مفید و کاربردی است.

هر اندازه تعداد لینک های فالو follow از سمت سایت های دیگر، به وب سایت شما بیشتر باشد باعث می شود امتیاز مثبت بیشتری دریافت کنید و گوگل به شما اعتماد می کند و جایگاه برتر نتایج موتورهای جستجو را تقدیم شما می کند.

(( پس راز کسب اعتبار بیشتر = گرفتن بک لینک از سایت های معتبر= بهینه سازی سئو سایت = کسب رتبه برتردر نتایج ))

ایجاد لینک فالو follow در سایت

برای ایجاد لینک فالو اولین و بهترین راه نوشتن مطالب قابل درک، خوانا و جدید است زیرا هر اندازه متن شما از کیفیت بالای برخوردار باشد شما را به یک منبع مطمعن تبدیل می کند

سعی کنید مطلبی بنویسید که نویسنده آن خودتان باشید یعنی اینکه از سایت های دیگر کپی نکنید مطلبی که حاوی اطلاعات اساسی و مرتبط باشد تا کاربران تجربه خوبی از خواندن آن مطلب داشته باشند و سایت شما را به عنوان یک برند در ذهن خود بشناسند

وقتی که محتوای شما به عنوان یک منبع رسمیت پیدا کرد تعداد زیادی بک لینک و لینک فالو دریافت خواهد کرد

راه دیگر این است که شما بگردید وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و به آن ها درخواست ایجاد پست مهمان بدهید در این پست می توانید لینک فالو مطالب مرتبط با خود را قرار بدهید

پست مهمان یکی از راه های است که باعث سود طرفین می شود

راه دیگر برای دریافت بک لینک فالو قرار دادن لینک های دیگران در سایت خود است این رفتار آن ها را نیز تشویق می کند که لینک شما را در سایت خود قرار بدهند.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

روش ایجاد لینک فالو و نوفالو

آیا از لینک فالو در سایت استفاده کنیم یا از لینک نوفالو؟

این که شما از کدام لینک استفاده کنید کاملا بستگی به شرایط سایتی دارد که لینک خود را در آن درج می کنید.

زمانی که شما قصد لینک سازی دارید باید حواستان باشد که لینک follow شما برای اینکه اسپم شناخته نشود باید حتما در مطالب مرتبط قرار داده شود و اگر شما متوجه شدید که لینک هیچ ربطی به محتوای شما ندارد باید حتما آن را به شکل nofollow در نظر بگیرید.

نکته: زمانی که شما بک لینک دریافت می کنید هر اندازه که آن سایت معتبر باشد و ترافیک بالایی داشته باشد این کاملا به نفع شما تمام می شود زیرا نرخ بازدید وب سایت شما هم افزایش می یابد و همچنین باعث افزایش رتبه جستجوی سایت هم می شود

اما درست زمانی این قضیه دردسر ساز می شود که شما لینک هایی را از وب سایت های بی اعتبار و بی کیفیت وارد کرده باشید و اجازه بدهید این لینک به صورت لینک فالو باقی بماند اتفاقی که در این زمان می افتد این است که اعتبار صفحه و دامنه شما کاهش می یابد و از همه بدتر افت شدید رتبه بندی را هم خواهید دید

به این شکل است که اگر گوگل آن سایت را به هر دلیلی جریمه کند مثلا ( انتشار محتوای کپی) این جریمه شامل حال شما نیز خواهد شد پس حواستان را در زمان ایجاد لینک های فالو و نوفالو جمع کنید.

ویژگی های‌ لینک‌ فالو در سئو

از مواردی که موتورهای جستجو در نظر می‌گیرند و به آن توجه دارند، تعداد لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر لینک داده شده است به صفحه موردنظر. بزارید این مطلب و با یک مثال بیشتر توضیح بدیم.

فرض کنید شما دو پست با یک عنوان و موضوع شبیه به هم رو در سایت های جداگانه میبینید که هر دو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. و تنها تفاوت میان این دو مطلب این است که یکی از آن ها صدها لینک طبیعی است که از سایت های دیگر به آن لینک داده شده است.

در صورتیکه مطلب دیگر تنها یکی و یا دو تا لینک دارد. مسلما موتورهای جستجو مطلبی را که دارای لینک های بیشتر است را بر رویش تاکید بسیار میکند.بنابراین به لینک‌هایی که موتور جستجو نگام برخورد با آنها، لینک مورد نظر را دنبال می‌کند لینک‌های فالو نامیده می‌شود.

اگر میخواهید درک صحیحی از تفاوت‌های لینک‌های فالو و نوفالو و همچنین میزان تاثیر آن‌ها در سئو خارجی و داخلی را داشته باشید، کافی است نگاهی به طرز کار موتورهای جستجو داشته باشید.

موتورهای جستجو به طور دائم در حال یافتن سرنخ‌هایی در وب سایت‌هایی هستند که بالاترین رتبه را دارا هستند. از جمله موارد مهم و حائز اهمیت برای موتورهای جستجو، میزان لینکی است که از صفحات دیگر وب سایت‌ها به آن وب سایت داده شده است.

برای درک این موضوع بهتر است فرض کنید دو وب سایت دارای صفحاتی مشابه با تیترهایی مشابه هستند، اگر هر دو محتوای این دو صفحه در حد کیفیت بالا باشند آن وقت موتورهای جستجو برای رتبه دادن به آن ها، به تعداد لینک‌های آن‌ها توجه می‌کند مثلا اگر صفحه اول صد لینک با کیفیت داشته باشد و صفحه دوم ده لینک با کیفیت، خب مسلم است که صفحه اول رتبه بالاتری را دریافت می‌کند.

بنابراین می‌توان این گونه بیان کرد که زمانی که موتورهای جستجو به لینکی برخورد می‌کنند و آن را دنبال می‌کنند، آن لینک به نام لینک فالو خوانده می‌شود. لینک‌های فالو از آن جهت که به افزایش پیج رنک صفحات وب سایت شما کمک می‌کند، رتبه سایت را نیز بالا می‌برد.

ویژگی های لینک‌ نوفالو در سئو

از آن زمانی که کاربران به اهمیت و ارزش لینک اشاره کننده به وب سایت پی بردند، بعضی از کاربران از آن‌ها استفاده افراطی کردند و برای دریافت لینک دست به هر کاری زدند و تمام سعی خود را بر این داشتند تا بتوانند از هر وب سایتی لینک دریافت کنند. کاربران نیز اقدام به خرید بک لینک می‌نمودند و با این کار رتبه وب سایت خود را تا حد زیادی بالا می‌بردند.

زمانی که موتورهای جستجو پی به این تاکتیک بردند، لینک‌های نوفالو را بوجود آوردند تا بتواند برای جلوگیری از این فعالیت ها، از آن‌ها استفاده کند. مت‌کاتز و جیسون شلن از جمله کارشناسانی بودند که لینک نوفالو را بوجود آوردند.

لینک‌های نوفالو به کاهش اثرات اسپم‌ها کمک می‌کنند در نتیجه این که وب سایت شما اسپم کمتری را دریافت کرده و وضعیت سایت بهبود می‌یابد. لازم به ذکر است لینک juice از طریق لینک‌های نوفالو اجازه عبور ندارند و این که هیچ تاثیری در افزایش پیج‌رنک و رتبه سایت ندارند.

در کجا لینک فالو و لینک نوفالو را می توان ایجاد کرد؟

قراردادن لینک follow در موارد زیر:

  • محتوای مرتبط با کسب و کار خود
  • محتوای باکیفیت و جدید که درک درستی از حرفه شما به کاربران می دهد
  • لینک های داخلی وب سایت گزینه دیگری برای قرار دادن لینک های فالو در سایت است

قرار دادن لینک nofollow

  • لینک های نوفالو را در لینک های تبلیغاتی قرار بدهید
  • در محتوایی که هیچ ربطی به بیزینس شما ندارد لینک نوفالو قرار بدهید
  • در قسمت کامنت ها لینک nofollow را قرار بدهید
  • لینک های فوتر سایت محا مناسبی برای ایجاد لینک های نوفالو است

تفاوت های لینک فالو و نوفالو

اکنون که با لینک فالو و لینک نوفالو تا حدودی آشنا شدید می خواهیم به تفاوت لینک فالو و نوفالو که از اصطلاحات مهم سئو هستند بپردازیم.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

تفاوت لینک فالو و نوفالو

زمانیکه مطلب و محتوایی را در سایت خود گذاشته اید و لینک های خارجی را به سایت خود اضافه میکنید بهتر است که رتبه بندی محتواهای خود را نیز بهبود ببخشید.

افزودن لینک های خارجی که از وب سایت های معتبر میگیرید و به مطالب خود اعتبار میدهید و همین موضوع باعث افزایش رتبه شما در جستجو کاربران گوگل شده است. به همین دلیل است که لینک‌ها به طور پیش‌فرض لینک فالو هستند و اگر این لینک‌ها از یک وبسایت معتبر باشند خوب است همان لینک فالو باقی بمانند.

مشکلی که وجود دارد این است که شما از چه لینک هایی برای وب سایت خود استفاده می کنید؟ ازلینک هایی که دارای اعتبار بالایی هستند و باعث بهبود رتبه سایت شما می شوند یا از لینک های که کیفیت پایین دارند؟

اگه از لینک های با اعتبار پایین استفاده کنید باعث افت رتبه سایت در گوگل شما می شود و اگر توسط گوگل آن وبسایت جریمه شود برای محتوا وسایت شما هم نتیجه خوبی نخواهد داشت.

بنابراین باید با دقت انتخاب کنید که چه لینکی فالو و چه لینکی نوفالو باشد. و در واقع تفاوت لینک فالو و نوفالو را بخوبی بشناسید تا بتوانید از لینک هایی استفاده کنید که باعث بهبود سایت شما و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو می شود.

هیچ نیازی نیست که لینک فالو بسازیم زیرا هر لینکی به طور پیشفرض فالو می‌باشد. برای ایجاد یک لینک نوفالو تنها باید ”rel=”nofollow را در لینک اضافه کنیم.

این بخش در سال 2020 به محتوا اضافه گردید:

از اوایل سال 2020 گوگل اعلام کرد که نه تنها لینک های نوفالو را دقیق تر بررسی میکند بله به آنها ارزش بیشتری نیز خواهد داد. در نتیجه لینک های نوفالو با ارزش تر شدند.

آیا اینترنت به نوفالو نیاز دارد؟

بهتر است اول یک توضیح بدهیم که ایده تگ نوفالو چه زمانی مطرح شد و بعد بررسی کنیم آیا اینترنت به آن نیاز دارد یا خیر

ما تا اینجای مقاله به خوبی برای شما توضیح دادیم که لینک های فالو تا چه اندازه می توانند برای رنکینگ وب سایت ها موثر باشند و به شما ارزش و اعتبار را هدیه کنند

همین ویژگی باعث شد عده ایی از متخصصین سئو کلاه سیاه بیکار ننشینند و به وسیله تکنیک سیاه، شروع به ایجاد لینک فالو به شکلی مخرب و غیر استاندارد کنند.

تا جایی که امکان داشت با گرفتن بک لینک از هر سایتی  رتبه وب سایت خود را افزایش دادند.

ویک هرج و مرج بزرگ در سایت ها و در دنیای اینترنت، با ایجاد لینک های بیشمار و بیهوده که هیچ ارزشی هم نداشتند ایجاد شد

در این زمان بود که در سال 2005 گوگل برای مبارزه با این رفتار وارد شد و ایده تگ های نوفالو را مطرح کرد.

حالا قسمت دوم سوال که آیا اینترنت به تگ نوفالو نیاز دارد را بررسی کنیم

شاید اولین چیزی که به ذهن شما بیاید این باشد که با این تفاسیر که لینک های nofollow هیچ تاثیری بر سئو ندارند بهتر است استفاده نشوند ولی شما هیچ وقت نباید ارزش لینک های نوفالو را در مقابله و کاهش اسپم شدن سایت ها نادیده بگیرید

تفاوت لینک فالو و نوفالو

آیا لینک نوفالو نیاز است؟

مثلا یک مثال ساده برایتان بخواهیم بزنیم، سیستم تولید محتوای وردپرس است که به صورت کاملا خودکار لینک نوفالو را به تمامی لینک های کاربران اضافه می کند

شما به عنوان مدیر سایت می توانید از کاربرد لینک های نوفالو در( کامنت ها، لینک های پولی، محتوای غیر مرتبط) برخوردار بشوید

حتی شما با استفاده از نوفالو می توانید برای سایت ترافیک ارجاعی دریافت کنید. این کار را می توانید با استفاده از یک کامنت یا یک محتوای خوب در یک انجمن گفت گو ایجاد کنید که باعث می شود افراد وادار به بازدید از سایت شما بشوند و ترافیک سایت را بالا ببرید و نرخ تبدیل هم افزایش بدهید

تفاوت لینک فالو و نوفالو آیا صحت دارد؟ بله، لینک فالو برای مطالب با کیفیت و با ارزش ایجاد می شود و لینک نوفالو در زمانی که محتوا غیر معتبر است کاربرد دارد

از لینک فالو استفاده کنم یا نوفالو؟ از هر دوی این لینک ها بهتر است با توجه به نیاز خود استفاده کنید

مزایای لینک follow و nofollow چیست؟ لینک های فالو باعث افزایش رنکینک و بهبود سئو سایت می شود و لینک نوفالو اسپم سایت را کاهش می دهد و باعث افزایش بازدید از سایت می شود ولی بر روی سئو تاثیری نمی گذارد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!