ترفندهای مفید برای مدیریت موثر

ترفندهای مفید برای مدیریت موثر

ترفندهای مفید برای مدیریت موثر

 

مدیریت تیم چیست؟

مدیریت‌تیم، توانایی یک مدیر جهت یا سرپرست در جهت هماهنگ کردن یک تیم برای اجرای وظایف و اهداف مشترک است. مدیریت تیم معمولاً شامل یک مدیر، یک تیم، ارتباطات، تنظیم هدف، ایجاد یک فرهنگ مثبت و اغلب نرم افزار مدیریت پروژه است که به همه در بهبود کارآمدی و کارتیمی کمک می کند.

مدیریت کارآمد تیم بسیار حساس و مهم است. زیرا به پرسنل کمک می کند تا احساس بهره وری کنند و انگیزه بیشتری داشته باشند.

برای مدیریت و رهبری موثر یک تیک، ابتدا باید مشخص کنیم که یک مدیر موفق چه خصوصیاتی دارد.

یک مدیر عالی چه خصوصیاتی دارد؟

در حالی که هیچ معیار واحدی برای تعریف یک مدیر تیم عالی وجود ندارد؛ چندین جنبه تعیین کننده وجود دارد که مدیریت و رهبری قوی را به نمایش می گذارد.

یک مدیر، زمانی موفق است که همه:

– درک روشنی از مسئولیت های خود داشته باشد.

– برای دستیابی به اهداف تیمی و سازمانی از خود تمایل نشان دهد.

– شرایط را به طور منظم بررسی کند.

– مهمتر از همه، زمانی را برای گوش دادن و دریافت بازخوردهای پرسنل اختصاص دهد.

 

چرا مدیریت موثر تیم اهمیت دارد؟

1. یک مدیریت تیم حرفهای می تواند باعث شادتر شدن پرسنل شود

این بخشی از نقش رهبر یا مدیر تیم است که اطمینان حاصل کند، پرسنل نسبت به محل کار خود احساس خوبی و مثبتی دارند. زیرا این مسئله، تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت کسب و کار دارد.

به عنوان مثال، زمانی که شرکت ها به طور موثر تیم ها را مدیریت نمایند، باعث می شوند که پرسنل احساس شادی و ارزش بیشتری کنند. این کار، ارزش بازار و عملکرد مالی آنها را به صورت چشمگیری افزایش داده، سطح حفظ پرسنل افزایش می یابد، اغلب مشتری، خدمات باکیفیت تری دریافت می کند که منجر به افزایش وفاداری و اعتماد مشتریان می شود.

جهت افزایش شادی پرسنل، اقدامات زیر می تواند موثر باشد:

– به بازخوردهای دریافتی از پرسنل اهمیت دهید و سپس بر اساس آنها عمل کنید. با این کار، شما نشان می دهید که صدای آنها شنیده می شود و اهمیت دارد.

– تعادل زندگی و کار را در اولویت قرار دهید. زیرا پرسنلی که بیش از حد کار می کنند در خطر فرسودگی هستند. بنابراین، پرسنل را تشویق کنید تا دفتر را به موقع ترک کنند. اگر کسب و کارتان اجازه می دهد، برنامه کاری انعطاف پذیرتری را دنبال کنید تا پرسنل بتوانند نظر بیشتری در مورد زمان شروع و پایان داشته باشند.

– شفاف باشید: آشکارا در مورد اشتباهات، کاستی ها، چیزهایی که آموخته اید، نتایج و موارد دیگر با پرسنل صحبت کنید. ارتباطات باز، کمک زیادی به ایجاد احساس ارزشمندی در اعضای تیم می کند.

2. پرسنل کارآمدتر

با مدیریت موثر تیم، می توانید فرهنگی را شکل دهید که در آن پرسنل شکوفا شوند. در یک نظرسنجی، 77 درصد از کارگران ایالات متحده گفتند که فرهنگ، تاثیر زیادی بر توانایی آنها برای انجام بهترین کارشان دارد.

مدیریت صحیح تیم می تواند فرهنگی را ایجاد و توسعه دهد که در آن کارگران بتوانند به جای نگرانی در مورد عوامل خارجی، روز کار خود تمرکز داشته باشند.

در ادامه برخی نکات در این خصوص را بررسی خواهیم کرد.

– مشارکت: با حضور در رویدادها، نشان دادن هیجان برای پیشرفت تیم، ارتباط با پرسنل در سطح شخصی، اعضای تیم برای کمک به اهداف شرکت احساس هیجان و اشتیاق می کنند.

– آنها را برای انجام دادن بشناسید، نه برای به دست آوردن: به جای منتظر ماندن برای مشاهده نتایج یک کار، برای تکمیل آن بازخوردهای عملی ارائه دهید.

– اهداف را با هم تعریف کنید: در مورد اهداف سطح بالای شرکت گفتگوهای آزاد داشته باشید تا پرسنل بدانند چه چیزی اهمیت دارد. سپس به عنوان یک تیم، تصمیم بگیرید که چه چیزی ارزش تمرکز کردن دارد و چگونه با هم آن اهداف را محقق کنید.

3. فرسودگی و جابجایی پرسنل را کاهش می دهد

در یک نظرسنجی مشخص شد که ایالات متحده، سالانه 1.1 میلیارد دلار برای یافتن کارگران هزینه می کند. همچنین، روابط ضعیف بین مدیران و پرسنل نیز دومین دلیل برای استعفای پرسنل است.

با توجه به این شرایط، مشخص می شود که چرا مدیران باید بر استخدام افراد مناسب تمرکز کنند. برخی نکات را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

– بفهمید که آیا آنها با فرهنگ شرکت شما سازگاری دارند یا خیر: قبل از مصاحبه، بفهمید که چه نوع فردی با فرهنگ شما یا فرهنگی که در نظر دارید ایجاد کنید سازگار است. در مصاحبه نیز سوالات مربوط به ارزش ها یا مهارت های بین فردی را بپرسید و ارزیابی کنید.

– آهسته و با دقت استخدام کنید: وقت بگذارید. عجله کردن برای پر کردن یک موقعیت یا سمت خالی ممکن است شانس استخدام افراد نامناسب را افزایش دهد. انتخابگر باشید و منتظر فرد مناسب بمانید.

– از متقاضیان بخواهید با اعضای تیم ملاقات کنند:  آوردن یک یا دو نفر از اعضای تیم برای مصاحبه با متقاضیان نشان می دهد که آیا آنها با سایر اعضای تیم شما هماهنگ می شوند یا خیر.

 

پیمایش به بالا