professional web design

تاثیر طراحی سایت بر روی کسب و کار

در دنیای امروز و با گسترش اینترنت و افزایش تعداد کاربران، برای هر کسب و کاری لازم است که وبسایتی با طراحی سایت اختصاصی خود داشته باشد. با داشتن وبسایت، شما می توانید با رقبای خود رقابت و برند خود را مطرح کنید. تفاوتی نمی کند شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید؛ فروش محصولات اینترنتی دارید و یا خدمات خاصی ارائه می دهید. فضای اینترنت هیمشه برای شما مشتریان جدید می آورد.

در پروسه “طراحی سایت” نیاز کاربران شما شناخته و طراحی ای مناسب با آن برای شما انجام می شود. با این کار وقتی کاربران به دنبال نیاز خود در اینترنت می گردند، سایت شما را در نتایج مشاهده می کنند و تبدیل به مشتری شما می شوند. تیم سیروتا با بررسی نیازهای شما و مشتریانتان طراحی ظاهری و فنی متناسب با حوزه شما را در خدمات طراحی سایت خود پیاده سازی می کند.

انواع سایت به لحاظ موضوع

برای هر کسب و کار باید طراحی وبسایت متفاوت و مناسبی انجام بگیرد. شما برای این کار باید توجه کنید که چه محصولات و یا خدماتی را می خواهید به صورت آنلاین ارائه دهید، سپس متناسب با همان، سایت خود را طراحی کنید و یا سفارش طراحی سایت اختصاصی دهید. تمام طراحی سایت های تابان شهر قابلیت سفارشی سازی شدن دارند. در ادامه به بررسی انواع مختلف روش های ساخت سایت می پردازیم.

وبسایت فروشگاهی

این گونه طراحی سایت ها برای خرید و فروش اینترنتی انجام می شوند که کاربران می توانند به صورت آنلاین محصول مورد نظر خود را ببینند، انتخاب کنند، از درگاه های امن هزینه آن را پرداخت و محصول را درب منزل دریافت کنند. هر فروشگاهی متناسب با نیاز هایی که دارد می تواند امکاناتی را اضافه و یا کم کند که قیمت طراحی سایت فروشگاهی هم به همین ویژگی ها بستگی دارد.

وبسایت خدماتی

یکی دیگر از انواع “طراحی وب سایت” که بسیار طرفدار دارد، سایت جهت ارائه خدمات است. این خدمات در هر زمینه و حوزه ای می تواند باشد. از تاکسی اینترنتی و خشک شویی آنلاین گرفته تا لوله کشی و سرویس پکیج و… .

این روز ها اکثر افراد برای اینکه بتوانند خدمات مد نظر خود را پیدا کنند در اینترنت و در میان سایت ها به دنبال آن می گردند. طراحی سایت خدماتی این امکان را می دهد تا به صورت کامل و شفاف خدماتی را که عرضه می کنید بیان کنید و همچنین نمونه کارهایی را برای مخاطبین به نمایش بگذارید.

تاثیر طراحی سایت بر روی کسب و کار
تاثیر طراحی سایت بر روی کسب و کار

وبسایت شرکتی

شرکت ها برای خدمات خود نیاز به طراحی سایت شرکتی ای دارند که دارای صفحات مناسب و اصولی باشد تا کاربران گمراه نشده و مستقیما آنچه را که نیاز دارند ببینند. در طراحی وبسایت برای شرکت معمولا تعداد صفحات کم است و با توجه به تعداد خدمات صفحه وجود دارد.
در طراحی سایت شرکتی امکانات مختلفی ممکن است وجود داشته باشد. می تواند بخش وبلاگ داشته باشد ، ممکن است صفحات مختلفی برای معرفی خدمات داشته باشند یا حتی ممکن است کاربران بتوانند در این نوع از سایت ها فعالیت کنند و تعاملی ایجاد کنند. می توان به این نتیجه رسید که طراحی سایت برای شرکت یکی از مهمترین انواع طراحی وبسایت به شمار می رود.

ویژگی های یک وب سایت خوب:

رابط کاربری مناسب طراحی مدرن ریسپانسیو بودن
امنیت بالا سرعت بالا تجربه کاربری عالی

طراحی وبسایت مربوط به موارد خاص

گاهی شما نیاز به یک طراحی سایت خاص و خلاقانه با ویژگی هایی که در سایت های دیگر نمی بینید، دارید. اگر طراحی سایت شما به صورت اختصاصی باشد، سایت شما حرفه ای تر و متفاوت تر از سایت های دیگر است و امکاناتی دارد که در سایت های دیگر کمتر دیده می شود. البته باید در نظر داشت که طراحی سایت این نوع وبسایت ها زمان بر و پر هزینه است، قبل از اقدام برای طراحی سایت، حتما جوانب مختلف را بسنجید و مطمئن شوید که کسب و کارتان به این نوع از سایت نیاز دارد.

ساخت پورتال

برای سازمان ها و نهاد های خاص باید طراحی سایت با ویژگی پورتال صورت گیرد. در پورتال هرکس با نام کاربری و کلمه عبور وارد می شود که دسترسی هر کدام نیز متفاوت است و اطلاعات خاصی را می توانند دریافت کنند. با پورتال، مدیریت داده ها و کاربران راحت تر است. سیستم های چند فروشگاهی نیز معمولا از پورتال برای دسترسی بهتر کاربران یا همان فروشندگان استفاده میکنند. همچنین خود پورتال نیز به انواع مختلفی از جمله پورتال سازمانی، بیمارستانی، دانشگاهی و … تقسیم بندی می شود.

وبسایت معرفی

سایت های معرفی یا تک صفحه ای سایت هایی هستند که تنها یک صفحه دارند و با اسکرول از بالا تا پایین تمامی اطلاعات نشان داده می شود. این نوع از طراحی سایت ها بیشتر برای مواردی مانند معرفی یک شخص(مثل پروفایل یک پزشک)، معرفی یک اپلیکیشن یا نرم افزار، معرفی یک شرکت یا برند کاربرد دارند. خیلی نمی شود با طراحی وبسایت معرفی بر روی موارد بزرگ تر مانور داد. اما باز هم این موضوع دلیل بر کاربردی نبودن این سایت ها نیست.

وبسایت شخصی

سایت های شخصی به سایت هایی گفته میشود که مربوط به یک فرد خاص است و علاوه بر رزومه سازی و تبلیغ خود شخص در سایت، تخصص و شغلی هم که مشغول آن است تبلیغ میشود. علاوه بر این، فرد می تواند مقاله ها و نوشته های خودش را نیز در سایت انتشار دهد. طراحی سایت های شخصی یکی از بهترین راه ها برای برندسازی شخصی هستند و هر شخصی که یک کسب و کار خاص دارد که لازم است مردم او را بشناسند بهتر است طراحی سایت را در دستور کار خود قرار دهد.

وبسایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی به طراحی سایت هایی گفته می شود که روی آموزش در زمینه های مختلف تمرکز دارند. سایت های آموزشی باید بخش وبلاگ و مقالات خوبی داشته باشند چون پرکاربرد ترین قسمت سایت همین بخش وبلاگ است. معمولا سایت های آموزشی ترافیک خود را از بخش مقالات می گیرند و کاربران را به صفحات فروش دوره هدایت می کنند.

برای طراحی سایت آموزشی شما باید مشخص کنید که دقیقا چه چیز هایی می خواهید. مثلا آیا می خواهید سایتتان امکان برگذاری دوره به صورت آنلاین داشته باشد یا خیر، چون این موارد می توانند در زمان و هزینه طراحی سایت شما تاثیر بگذارند زیرا هر کدام نیازمند توسعه هستند.

وبسایت خبری

طراحی سایت خبری یک راه بسیار پردرآمد برای انتشار اخبار است. هنوز هم اکثر افراد مرجع اصلی اخبار را وبسایت های خبری می دانند و شما می توانید با طراحی این گونه سایت ها از این طریق کسب درآمد کنید.

سایت اختصاصی برای ما مناسب است یا CMS؟

یکی از سوالاتی که از سوی کارفرمایان بسیار از ما پرسیده میشود این است که نمیدانیم کدام نوع طراحی وب سایت برای ما مناسب است؟ طراحی اختصاصی یا طراحی سایت وردپرس یعنی همان سایت های نیمه اختصاصی (CMS).

به طور کلی سه عامل هستند که شما قبل از سفارش طراحی وب سایت باید بدانید. این سه عامل : نیاز ، بودجه و توسعه پذیری و آینده نگری شما هستند. که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

طراحی اختصاصی CMS
برآورده کردن نیازها همه نیازها بعضی از نیازها
بودجه شما هزینه بیشتری دارد هزینه کمتری دارد
توسعه پذیری کاملا توسعه پذیر محدود

نیاز شما از سایت

اولین و یکی از مهم ترین مواردی که قبل از سفارش طراحی سایت باید بدانید این است که دقیقا چه چیزی از سایت خود میخواهید.
به عنوان مثال اگر میخواهید یک فروشگاه اینترنتی مانند سایر فروشگاه هایی که میبینید باشد، یعنی بخش های فروشگاه ، سبد خرید ، محصول همراه با ویژگی محصول ، تخفیف ، تخفیف زمان دار ، کوپن و… را داشته باشد، یک طراحی سایت نیمه اختصاصی با وردپرس ، پرستا شاپ و هر CMS دیگری میتواند نیاز شما را برآورده کند. اما اگر یک ویژگی خاص مد نظر دارید مثلا این که سایت شما علاوه بر موارد فوق امکان مزایده گذاشتن محصول از سوی کاربر، پیشنهاد از سوی کاربر و… داشته باشد باید به سراغ طراحی سایت اختصاصی بروید.

بودجه شما

مورد بعدی که در زمان راه اندازی سایت باید به آن توجه داشته باشید بودجه ای است که قرار است برای طراحی سایت اختصاص دهید، طبیعی است طراحی سایت هایی که به صورت اختصاصی و فقط برای شما کدنویسی میشوند هزینه بیشتری را در بر دارند و مدت زمان تحویل پروژه نیز طولانی تر میباشد.
اما سایت های نیمه اختصاصی که توسط CMS هایی همچون وردپرس طراحی میشوند به این علت که کدنویسی آنها به صورت اختصاصی صورت نمی گیرد و فقط برای شما شخصی سازی میشود هزینه کمتری می برد و بسیار هم سریع تر آماده می شود.

آینده نگری و توسعه پذیری

در آخر باید به این موضوع فکر کنید آیا شما میخواهید تا آخر با چه روندی پیش بروید و آیا نیاز به یک تغییر ساختاری خواهید داشت یا خیر. به طور مثال اگر تصمیم گرفتید با CMS سایت خود را طراحی کنید باید به این مسئله فکر کنید آیا شما انتظاراتی و چشم انداز هایی دارید که مجبور شوید به کل ساختار سایت خود را عوض کنید و یک وب سایت جدید ایجاد کنید یا خیر.

آینده نگری و توسعه پذیری موضوعی فراتر از نیاز حال شما هستند و شما در این مرحله باید به انتظارات و نیاز های بلند مدت خود نیز فکر کنید تا در فاز های بعدی طراحی وب بتوان آنها را اجرا کرد. البته همانطور که گفتیم بسیاری از نیاز ها با همان پلتفرم های نیمه آماده قابل برطرف کردن هستند مگر آنکه آن نیاز کلان باشید و تغییر و طراحی سایت می بایست به صورت کلی و از صفر انجام شود.

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کد نویسی

در گذشته از این تفاوت اینگونه یاد میشد که با طراحی سایت وردپرسی شما از یک قالب آماده استفاده می کنید و با استفاده از طراحی سایت کد نویسی شده یا همان طراحی سایت اختصاصی می توانید سایت خود را سفارشی شده طراحی کنید.
اما امروزه دیگر این موضوع مطرح نیست و با استفاده از CMS وردپرس می توانید وب سایت های خارق العاده ای طراحی کنید. امروزه با پیشرفت CMS ها مخصوصا CMS معروف و محبوب وردپرس می توانید طراحی وب سایت خود را کاملا به سلیقه شخصی خود طراحی کنید.

در واقع تفاوت اصلی طراحی سایت وردپرس و طراحی وب سایت اختصاصی در این است که با استفاده از وردپرس تقریبا نیمی از راه را طی کرده اید اما در طراحی وب اختصاصی باید همه چیز را از صفر و به سلیقه خود شروع کنید.
رابط کاربری وردپرس نسبت به طراحی وبسایت اختصاصی بسیار بهتر و راحت تر است چرا که سایت های اختصاصی نیاز به آشنایی با دانش برنامه نویسی دارند اما سایت های وردپرسی بسیار راحت تر هستند و منابع بسیار گسترده تری را دارا می باشند.

مزایا طراحی سایت با وردپرس

صرفه جویی در زمان : همانطور که گفته شد به این دلیل که با استفاده از وردپرس نیمی از راه را طی کرده اید، زمانی که صرف پروژه می کنید نیز نصف می شود.

قیمت به صرفه : از مزایا اصلی طراحی سایت با وردپرس می توان به قیمت پایین آن نسب به طراحی سایت اختصاصی اشاره کرد. این موضوع نیز بستگی به زمان دارد. هر چقدر زمان پروژه کمتر باشد هزینه آن نیز کمتر می باشد.
همچنین هزینه های سایت های اختصاصی بسیار زیاد می باشد و در مقایسه با سایت های وردپرسی و قالب آماده، طراحی سایت با قالب آماده گزینه مناسب تری می باشد.

تنوع طرح ها : امروزه در هر حوزه ای که باشید اگر بخواهی با استفاده از قالب های آماده طراحی سایت خود را انجام دهید به راحتی می توانید تعداد بسیار بالایی قالب آماده پیدا کنید که از طریق آن ها می توانید طراحی سایت وردپرسی خود را انجام دهید.
همچنین می توانید تعداد زیادی از این قالب ها را سفارشی سازی کنید تا به صورت دلخواه شما طراحی شوند اما این موضوع را در نظر داشته باشید که قادر به ایجاد تغییرات کلی بر روی سایت خود نمی باشید.

تاثیر طراحی سایت بر روی کسب و کار
تاثیر طراحی سایت بر روی کسب و کار
معایب طراحی سایت با وردپرس

کد های غیر اصولی : این موضوع کاملا روشن است که کد هایی که توسط یک برنامه نویس طراحی سایت زده می شوند بسیار اصولی تر از کد های قالب های آماده می باشد اما بدان معنا هم نیست که کد های قالب های آماده همگی به درد نخور باشند.
در واقع کد هایی که در طراحی وبسایت اختصاصی زده می شوند اصولی تر و با منطق بهتری نوشته می شوند اما در عین حال کد های قالب های آماده طراحی سایت نیز کد های تمیزی هستند و سئو پذیری بالایی نیز دارند. در نتیجه در مقایسه با نحوه کدنویسی، طراحی سایت اختصاصی بهتر می باشد.

امنیت : وب سایت های اختصاصی از امنیت بالاتری نسبت به قالب های آماده برخوردار هستند. امنیت سایت های وردپرسی و قالب آماده به دلیل تعدد در کد ها و گاها غیر اصولی بودن کد های قالب، می تواند دچار نقص شود و آسیب پذیری بیشتری در برابر حملات و ویروس ها داشته باشد.

عدم امکان ایجاد تغییرات کلی در سایت : یکی دیگر از معایب قالب های آماده همین ممکن نبودن ایجاد تغییرات بسیار کلی در سایت می باشد.
همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، شما می توانید انواع CMS ها را سفارشی سازی کنید اما نمی توانید تغییرات کلی ای انجام دهید به همین دلیل می توانیم به عنوان یکی از معایب سایت هایی که از قالب آماده استفاده می کنند به این موضوع اشاره کنیم.

وجود سایت های مشابه : بدون شک با وجود تنوع بالا در قالب های آماده شما تنها کسی نیستید که از طراحی سایت قالب آماده استفاده می کنید و افراد دیگری از این قالب ها نیز استفاده می کنند به همین دلیل می توان گفت تشابه در میان سایت هایی که از قالب آماده استفاده می کنند بسیار است. اما این موضوع تا حد زیادی با سفارشی سازی قالب قابل حل شدن می باشد.

مزایا طراحی سایت اختصاصی

طراحی خاص : این موضوع دیگر نیاز به توضیح زیادی ندارد. مشخص است که با استفاده از طراحی سایت اختصاصی می توانید از یک طراحی کاملا مشابه با سلیقه خود و خاص بهره مند شوید که هیچ وب سایتی مشابه آن وجود ندارد. شما می توانید با استفاده از طراحی وبسایت اختصاصی تمامی سایت خود را به دلخواه خودتان طراحی کنید.

امنیت بالا : در طراحی وب سایت اختصاصی به دلیل استفاده از کد های اصولی و بهینه، امنیت بالاتری شامل حال سایت شما می شود و همچنین بسیاری از نقاط حساس امنیتی در نظر گرفته می شود.

امکان افزودن قابلیت : در طراحی وبسایت اختصاصی بر خلاف سایت های قالب آماده، شما می توانید هر قابلیتی که می خواهید را به سایت خود اضافه کنید و دستتان کاملا باز می باشد.

معایب طراحی سایت اختصاصی

زمان طولانی پروژه : می توان گفت هر طراحی سایت اختصاصی بسیار زمان بر می باشد. به این دلیل که زمان زیادی صرف نوشتن کد ها و دیباگ کردن آن ها می شود.
همچنین تمام این آزمون و خطاها و مواردی که می خواهید بر روی سایتتان انجام شود چون از صفر و پایه طراحی می شوند، زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

قیمت بالا : همانطور که گفته شد هزینه تمام شده ی هر پروژه ای به زمان آن ارتباط مستقیم دارد. بنابراین با وجود این زمان بالا، اختصاصی بودن کل پروژه و نر ساعتی که صرف پروژه می شود، طراحی سایت اختصاصی هزینه بالایی را طلب می کند.
بنابراین همانطور که گفته شد، بر خلاف طراحی سایت وردپرسی و قالب آماده طراحی وبسایت اختصاصی هزینه و زمان زیادی را متحمل می شود.

قیمت و هزینه طراحی سایت

برای طراحی سایت نمی شود قیمت کلی تعریف کرد و هر شرکت طراحی سایت قیمت خاص خود را دارد اما در کل عوامل گوناگونی بر هزینه طراحی سایت تاثیر می گذارند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

  • طراحی گرافیکی
    استفاده از عناصر گرافیکی خاص و عکس هایی با کیفیت بالا و حرفه ای یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت طراحی سایت است. این عناصر گرافیکی به سایت شما جلوه و شکوه می بخشد و رابط کاربری سایت شما را قوی تر می کند.

 

  • پشتیبانی
    وجود پشتیبانی قوی و شبانه روزی یکی از عوامل تاثیر گذار دیگر بر روی قیمت طراحی سایت است. پشتیبانی سایت یکی از واجبات اصلی برای سایت شما به حساب می آید. زیرا که هر چیزی که در دنیای وب حالت داینامیک و پویا داشته باشد و مدام در حال تغییر باشد، در معرض آسیب و مشکل می باشد. پس بهتر است پشتیبانی 24 ساعته از آن انجام شود تا روی عملکرد آن اختلالی ایجاد نشود.

 

  • امکانات ویژه
    هر پکیج طراحی سایت با موضوعات مختلف دارای امکانات و گزینه های مشخصی است که به منظور هدف سایت و حوزه کاری تعبیه شده است. اما گاهی صاحبان سایت نیاز  به امکانات اضافه و ویژه ای دارند که باید به صورت اختصاصی برای آن ها پیاده سازی شود. هرچه این امکانات بیشتر باشد، هزینه طراحی سایت نیز بیشتر می شود.

طراحی سایت ریسپانس

یکی از ویژگی هایی که یک وبسایت برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل باید داشته باشد طراحی ریسپانسیو داشتن یا سازگاری با موبایل است که بر اساس چک لیست طراحی سایت در سال 2022 اهمیت بالایی دارد. زیرا با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن تلفن های همراه تعداد افرادی که با تلفن همراه در حال جستجو در اینترنت هستند روز به روز در حال زیاد شدن است.

طراحی سایت ریسپانس از ویژگی های برجسته تمام پروژه های طراحی سایت تابان شهر می باشد. با این ویژگی تمام افرادی که لپ تاپ، تبلت و موبایل از وبسایت شما بازدید می کنند متناسب با اندازه صفحه نمایش خود، طراحی منحصر به فرد برای دستگاه خود را مشاهده می کنند و بدون به هم ریختگی و با چینش و اندازه متناسب می توانند المان ها و اجزای صفحات شما را ببینند.

در این نوع طراحی وبسایت ها اسکرول افقی از بین می رود و صفحه سایت به صورت استاندارد نمایش داده می شود. همچنین با طراحی سایت ریسپانس می توانید لینک شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خود را به صورت یک دکمه در سایت خود قرار دهید تا کاربر با زدن آن دکمه مستقیم با شما تماس برقرار کند.

تاثیر طراحی سایت روی فروش

امروزه همه ما قبل از خرید هر چیزی در اینترنت به دنبال بهترین کالا با مناسب ترین قیمت می گردیم و سپس اقدام به خرید می کنیم. همچنین به دلایلی زیادی مانند کمبود وقت، ترافیک و … اکثر مردم تمایل به خرید آنلاین پیدا کرده اند و تمامی خرید های خود را در بستر اینترنت انجام می دهند. پس کسب و کاری موفق است که بتواند به صورت آنلاین به مردم خدمات ارائه کند.

وقتی کاربران به دنبال محصولات و خدمات حوزه ما می گردند، با دیدن وبسایت ما در نتایج گوگل از سایت ما بازدید می کنند و ممکن است از طریق آنلاین یا حضوری و یا تلفنی از محصولات و خدمات ما استفاده کنند.

اگر طراحی وبسایت شما اصولی باشد و با تیم های حرفه ای مثل “طراحی سایت تابان شهر” همکاری کنید، در مراحل طراحی اصول سئو رعایت می شود.  پس از اتمام مراحل نیز می توان با سئو کردن وبسایت و محتواها آن را به رتبه های برتر گوگل رساند و از این طریق فروش خود را افزایش داد.

همچنین طراحی سایت در برندینگ ما نیز تاثیر دارد. ما باید بتوانیم از راه های مختلف برند خود را در ذهن مردم ثبت کنیم تا هر وقت به محصولات و خمات حوزه ما نیاز داشتند ناخودآگاه نام برند ما در ذهنشان باشد. طراحی سایت به این موضوع بسیار کمک می کند. زیرا کاربران هر موضوعی در حیطه کاری ما را که جستجو کنند با دیدین وبسایت ما نام برند ما را می شناسند و با تکرار این موضوع ما به عنوان یک برند معتبر  و شناخته شده تبدیل می شویم.

چگونه یک وبسایت را مدیریت کنیم؟

سایتی که برای شما طراحی می شود دارای یک پنل مخصوص است که توسط آن شما می توانید تمامی امور مرتبط با سایت را مدیریت کنید البته اگر سایت شما با CMS طراحی شده باشد (مثلا وردپرسی باشد) ، پنل خود وردپرس در اختیار شما قرار می گیرد و افزونه های لازم و آسان برای مدیریت سایت شما نصب می شوند. اگر هم یک طراحی سایت اختصاصی داشته باشید پنل آن به صورت اختصاصی برای شما طراحی می شود.

برای هر دو روش نیز آموزش کار با پنل ها و مدیریت سایت پس از تحویل سایت به شما به طور کامل ارائه می‌شود. علاوه بر اینکه ما پس از اتمام طراحی وبسایت سایت آموزش کار با پنل سایت های وردپرسی را آموزش می دهیم، شما خودتان هم به راحتی می توانید با وارد شدن به سایت وردپرس فارسی، تمامی آموزش های مرتبط با آن را مطالعه کنید.

یکی دیگر از کارهایی که بعد از طراحی سایت باید فکری به حال آن بکنید تولید محتوا برای سایتتان است. تولید محتوا نه تنها برای دیده شدن سایت شما خوب است بلکه کاربرانتان را بیشتر با خدمات شما آشنا می کند و حس اعتماد را در آن بیش از پیش جلب می کند.

اشتباهات سفارش طراحی سایت

طراحی سایت یک کار کاملا تخصصی محسوب می شود و نکات مهم زیادی دارد. برخی از افراد هنگام سفارش طراحی سایت به دلیل نا آشنا بودن با این حوزه ممکن است اشتباهاتی انجام دهند که در انتهای کار از سایت طراحی شده خود نتیجه مطلوبی نگیرند. در ادامه نکاتی که می تواند به شما در مسیر طراحی سایت کمک کند را بررسی می کنیم:

  1. انتخاب شرکت طراحی سایت نامناسب: شاید بزرگترین اشتباه در طراحی سایت، این گزینه  باشد. وقتی شما با یک شرکت طراحی سایت غیرحرفه ای قرارداد ببندید، اشتباهات بعدی نیز به دنبال این اشتباه اتفاق می افتد.
    یک شرکت طراحی سایت معتبر و باتجربه مانند تابان شهر در تمامی مراحل شما را راهنمایی خواهد کرد و با تجربه خود جلوی اشتباهات بعدی در طراحی وبسایت را خواهد گرفت.
  2. عدم توجه به استاتیک یا داینامیک بودن طراحی سایت: به نقل از “ویکی پدیا” سایت های استاتیک سایت هایی هستند که یک بار طراحی می شوند و اطلاعات مورد نیاز داخل آن قرار داده می شود و فقط طراح سایت می تواند آن را تغییر دهد.
    سایت های داینامیک هم سایت هایی هستند که دارای پنل مدیریت هستند و بعد از طراحی توسط افراد عادی نیز به راحتی می توان در محتوای آن تغییرات ایجاد کرد.
    ما به عنوان صاحب کسب و کار، در ابتدای فرآیند طراحی سایت و برآورد نیاز ها باید به مسئله استاتیک یا داینامیک بودن طراحی سایت خود دقت کنیم تا در به روز رسانی وبسایت خود به مشکل نخوریم.
  3. خرید هاست مناسب: هاست مانند یک کامپیوتر است که تمام اطلاعات و کدهای سایت ما در آن قرار دارد. پس قبل از شروع طراحی سایت باید با متخصصین این کار مشورت کرد و هاست مناسبی با فضای کافی، سرعت بالا و … را برای طراحی سایت خود خریداری کرد. ما درتابان شهر همیشه سعی می کنیم با کیفیت ترین و امن ترین هاست را برای مشتریان طراحی سایت خود خریداری کنیم.
  4. توجه به UI و UX: به نقل از وبسایت interaction-design، تعریف UX هنر طراحی وبسایت است به گونه ای که تجربه کاربری خوبی برای کاربر به جا بگذارد. یک UX خوب ترکیب سه عنصر ظاهر، حسی که به کاربر منتقل می کند و کاربردی بودن آن است.
    گاهی صاحبان سایت ها فقط طبق سلیقه و خوشایند خود نظراتی را در مورد شکل ظاهری وبسایت ارائه می دهند که از نظر فنی این کارها رد شده می باشند و موجب تجربه کاربری ناموفق می شوند.
    یک طراح سایت با تجربه UX را به خوبی می شناسد و می داند که برای اینکه وبسایت طراحی شده اصولی باشد و کاربران به راحتی با آن کار کنند باید یک سری اصول و قوائد را در نظر بگیرد و بتواند با راهنمایی های خود صاحب وبسایت را برای پیاده سازی این اصول در طراحی سایت راهنمایی کند.
  5. توجه به اصول سئو در طراحی سایت: مطمئنا هدف همه ما از طراحی سایت قرار گیری در نتایج گوگل و جذب مشتری بیشتر است. تنها عاملی که باعث این اتفاق می شود سئو است.
    سئو مسئله ای است که باید در همان ابتدا در مراحل طراحی سایت در نظر گرفته شود و طراحی سایت ما قدم به قدم با سئو پیش برود.
    در صورت درنظر گرفتن سئو فنی در مراحل اولیه طراحی سایت و سئو داخلی در مرحله های بعدی، طراحی سایت ما به یک تجربه شکست خورده تبدیل می شود و عملا بدون کاربرد و بدون نتیجه محسوب می شود.
  6. عدم توجه به به پروتکل https: یکی از پایه ای ترین مسائل که در طراحی سایت باید رعایت شود فعال سازی SSL سایت می باشد. این پروتکل تاییدیه شما برای وب سایت می باشد و ارتباط سایت با سرور را ایمن میسازد و امنیت سایت شما را تامین می کند. اهمیت https در سایت بسیار زیاد می باشد و تمامی سایت های معتبر آن را دارا می باشند.

 

تاثیر طراحی سایت بر روی کسب و کار
تاثیر طراحی سایت بر روی کسب و کار

نتیجه گیری

با توجه به دلایلی که گفتیم متوجه شدیم که طراحی سایت برای اکثر مشاغل در هر زمینه ای لازم است که چه برای معرفی خود و چه فروش آنلاین محصول، طراحی سایت انجام دهند. این مسئله که امروزه جز روش های برندینگ محصوب می شود می تواند تاثیر زیادی روی شناخته شدن ما و خدمات ما بگذارد.
البته این امر زمانی محقق می شود که طراحی سایت ما اصولی و با فناوری های به روز و تست شده طراحی وبسایت انجام شود. یعنی هر طراحی سایتی تضمین فروش بیشتر و نتیجه گرفتن ما از وبسایت نیست.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!