بررسی سئو سایت وردپرس

بررسی سئو سایت وردپرس

در حال حاضر که دنیای دیجیتال و اینترنت بیشتر از هر زمان دیگری در حال رشد و توسعه است، شاهد ظهور روزانه تعداد زیادی از سایت وردپرسی نیز هستیم. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا – CMS پایه بیش از 40 درصد سایت‌های سرتاسر دنیا است.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در رابطه با سایت مطرح می‌شود، سئو سایت است و سایت‌های وردپرسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این نوشته از سایت سئوکار سیروتا قصد داریم تا به بررسی دقیق موضوع بررسی سئو سایت وردپرس بپردازیم.

اگر شما نیز صاحب یک سایت وردپرسی هستید و به دنبال بررسی وضعیت سئو سایتتان هستید، این مطلب برایتان مفید است.

خدمات بررسی سئو سایت وردپرس چیست؟

خدمات سئو برای وب سایت‌های وردپرسی می‌تواند به راحتی ترافیک، نرخ کلیک، نرخ تبدیل و حفظ کاربر را افزایش دهد و منجر به افزایش قابل توجه درآمد برای کسب‌وکارهای آنلاین شود.

معمولاً کاربران هنگام جستجوی خدمات یا محصولات مختلف، از سه یا چهار لینک برتر بازدید می‌کنند و کسب رتبه‌های بالا در نتایج جستجوی گوگل را مهم‌ترین هدف بهینه‌سازی وب سایت می‌دانند.

بررسی سئو سایت وردپرس

خدمات بررسی سئو وردپرس

توجه به این نکته ضروری است که سئو سایت وردپرس یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل با کاربران است و نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه‌تر است. با استفاده از خدمات سئو برای وردپرس، کسب‌وکارها می‌توانند راحت‌تر و کارآمدتر به اهداف آنلاین خود دست یابند. به صورت کلی خدمات بررسی سئو سایت وردپرس شامل موارد زیر است:

  • کیوورد ریسرچ
  • بررسی سئو داخلی
  • بررسی سئو خارجی
  • بررسی سئو تکنیکال
  • بررسی سئو محلی
  • مشاوره سئو سایت
  • پشتیبانی سایت

چرا بررسی سئو سایت وردپرس مهم است؟

بررسی سئو سایت وردپرس به شما کمک می‌کند تا ایرادات سایت خود را بیابید و در راستای برطرف‌کردن آن‌ها برنامه‌ای داشته باشید و از این رو به رتبه‌های برتر موتور جستجو دست پیدا کنید.

کسب رتبه‌های برتر باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود و می‌توانید با هدایت درست این ترافیک در سایت درآمد خود را ارتقا دهید و همچنین برند خود را مشهور‌تر کنید. به صورت کلی دلیل مهم بودن بررسی سئو سایت وردپرس می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش ترافیک سایت
  • جذب مشتریان پایدار بیشتر
  • کسب اعتماد کاربران
  • افزایش درآمد سایت
  • برندینگ
  • و غیره

شرکت‌های بررسی سئو سایت وردپرس

با توجه به تعداد بالای سایت‌های وردپرسی شرکت‌های زیادی نیز در زمینه بررسی سئو سایت وردپرس فعالیت دارند، اما بنا به اهمیت این موضوع و تأثیری که می‌تواند بر عملکرد سایت بگذارد ضروری است تا با بهترین شرکت برای انجام این خدمت به توافق برسید. در ادامه لیستی از شرکت‌های که برای بررسی وضعیت سئو سایتتان می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

  • شرکت سئوکار سیروتا
  • شرکت نبض مارکتینگ
  • شرکت وب سیما
  • شرکت دی‌ام روم
  • و…

آشنایی بیشتر با شرکت سئوکار سیروتا

شرکت سئوکار سیروتا به عنوان اولین شرکت‌های سئوکار سیروتا خدماتی را تحت عنوان بررسی سئو سایت وردپرس ارائه می‌دهد، در فرایند این خدمت سئوکار سیروتا به بررسی وضعیت جزئی سایت شما از جانب سئو می‌پردازد و آن را در قالب یک گزارش جامع به شما ارائه می‌دهد.

البته این پایان ماجرا نیست و در صورتی که بخواهید تیم سئوکار سیروتا با استفاده از پرسنل ماهر و تجربه درخشان چندین ساله اقدام به برطرف‌سازی ایرادات سایت شما کند، می‌توانید چنین درخواستی را مطرح کنید و بعد از سپری‌شدن مراحل کار، مجدد در پایان تیم ما گزارشی را به منظور بررسی شما بر اقدامات صورت‌گرفته بر سایت خدمتتان ارائه خواهد داد.

برخی از خدمات سئوکار سیروتا برای سئو سایت وردپرس عبارت است از:

  • بررسی وضعیت سرعت سایت
  • بررسی URL ‌های سایت
  • بهینه‌سازی نقشه سایت
  • بررسی بهینه بودن محتوا‌ها و تصاویر
  • تولید محتوا سئو شده
  • آنالیز پیوسته سایت و برطرف‌کردن ایرادات احتمالی
  • ارتقا رتبه سایت شما
  • ارائه گزارش مرتب به شما
  • پشتیبانی تخصصی سایت
  • و…

چرا برای بررسی سئو سایت وردپرس سئوکار سیروتا را انتخاب کنم؟

بررسی سئو سایت وردپرس

بررسی و آنالیز سئو سایت توسط سئوکار سیروتا

قطعاً یکی از سؤالاتی که باید قبل از همکاری با هر شرکتی در رابطه با سئو سایت خود بپرسید، دلیل انتخاب و همکاری با آن شرکت است. اما در رابطه با شرکت سئوکار سیروتا لازم است بدانید این شرکت با بیش از یک دهه تجربه در زمینه بهینه‌سازی موتور‌های جستجو و چندین پروژه موفق به عنوان یکی از بهترین گزینه برای بررسی سئو سایت وردپرسی در اختیار شما است.

سئوکار سیروتا به غیر از موارد بیان شده که جز مهم‌ترین پارامتر‌ها برای همکاری با یک شرکت هستند از یک تیم جوان و با تجربه نیز تشکیل شده است که با پیگیری مداوم وضعیت سئو سایت شما سعی دارند تا رتبه‌های برتر را برایتان کسب کنند.

یکی دیگر از نکاتی که لازم است در رابطه با انتخاب سئوکار سیروتا بدانید، خدمات جامعی است که در رابطه با سئو سایت ارائه می‌دهد، خدماتی نظیر: تولید محتوا/گوگل ادز/طراحی سایت/پشتیبانی سایت.

برخی از شرکت‌ها صرفاً در یک زمینه فعالیت دارند و در صورت نیاز پروژه شما به خدمات بیشتر آن را برون‌سپاری می‌کنند، در صورتی که این فرایند از صفر تا صد توسط یک تیم واحد در سئوکار سیروتا انجام می‌شود.

استفاده از ابزار‌های پریمیوم و حرفه‌ای یکی دیگر از مؤلفه‌های خدمات بررسی سئو سایت وردپرسی توسط سئوکار سیروتا است. استفاده از این ابزار‌ها باعث می‌شود تا سایت شما بهتر آنالیز شود و با بررسی مداوم آمار و وضعیت سایت استراتژی بهتری را برای سایت در نظر بگیریم. سئو به نحوی علم بررسی داده‌ها است و قطعاً استفاده از ابزار‌ها سئو در بهبود فرایند بهینه‌سازی موتور‌های جستجو تأثیر‌گذار خواهد بود.

آشنایی با برخی از متداول‌ترین ایرادات سئویی سایت‌های وردپرسی

در این بخش لیستی از ایرادات عمده سئویی سایت‌های مبتنی بر وردپرس را خواهید دید.

  • استفاده از تصاویر غیر بهینه
  • لینک‌های شکسته
  • کد‌های مخرب
  • بک لینک‌های بی کیفیت
  • محتوای بی کیفیت
  • عدم استفاده از برد کرامپ
  • و…

حتما بخوانید: سئو تصاویر

* دقت کنید که سایت های وردپرسی راه نفوذ پذیری ساده تری نسبت به سایر سایت ها دارند که میبایست، جلوی این راه ها برای نفوذ هکر ها و فایل های مخرب گرفته شود، چرا که اصلاح خود این خرابی های نه تنها موجب کاهش کاربران و اعتماد آنها به سایت میشود، بلکه فرآیند سئو را نیز با چالش و بهم ریختن برنامه ریزی ها روبرو میکند.

اولین گام سئو سایت های وردپرسی

حتما در اولین گام این بخش را از قسمت تنظیمات باز کرده، {به پیشخوان بروید، بعد تنظیمات، بعد عمومی} و حتما مواردی که در زیر از 1 تا 5 شماره گذاری شده است را ادیت نمایید.

بررسی سئو سایت وردپرس

تنظیمات عمومی وردپرس در سئو

حتما در فیلد های 1 و 2 ، سعی کنید که از حوزه اصلی خدمات خود و یا کلمات کلیدی خود در این بخش استفاده نمایید. مثلا اگر نام مجموعه شما سفرستان است و میخواهید بلیط هواپیما بفروشید، بیشتر از اینکه نام سفرستان را در این فیلدها جای دهید، کلمات کلیدی خود مانند خرید بلیط هواپیما را در آن جای دهید.

تکنیک‌های بهینه‌ سازی سئو داخلی سایت‌های وردپرس

سئو داخلی شامل بهینه‌سازی محتوای وب سایت شما برای سازگاری بیشتر با موتور‌های جستجو است. این بهینه‌سازی شامل بهینه‌سازی عناوین، توضیحات متا، تگ‌های هدر و محتوای شما می‌شود.

باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مرتبط، آموزنده و جذاب است. همچنین باید از پیوند‌های داخلی (لینک‌های داخلی) برای کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر ساختار وب سایت خود استفاده کنید.

ایجاد محتوای با کیفیت برای سایت‌های وردپرس

محتوای باکیفیت برای سئو سایت وردپرس ضروری است. هدف شما باید ایجاد محتوای آموزنده، جذاب و مرتبط با نیاز کاربر باشد. این محتوا باید به شکلی باشد که برای بازدید‌کنندگان وب سایت شما ارزش ایجاد کند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به خوبی ساختار یافته و به راحتی قابل خواندن است. می‌توانید از ابزار‌هایی مانند Yoast SEO یا رنک مث برای بهینه‌سازی محتوای خود برای موتور‌های جستجو استفاده کنید. البته این نکته را حتماً مد نظر قرار دهید که این ابزار‌ها به عنوان یک یار کمکی هستند و اصل ترفند‌ها را خودتان باید اعمال کنید.

اهمیت لینک‌های داخلی و خارجی

پیوند‌های داخلی به موتور‌های جستجو کمک می‌کند تا ساختار وب سایت شما و ارتباط محتوای شما را درک کنند. پیوند‌های خارجی به ایجاد اعتبار برای وب سایت شما کمک می‌کنند. با توجه به کاربردی که هر کدام از این مدل لینک‌سازی‌ها دارد، اقدام بهینه این است که از ظرفیت هر دو برای سایت خود استفاده کنید.

ساختار سایت و استفاده از breadcrumb

ساختار سایت برای سئو سایت وردپرس دارای اهمیت چشمگیری است و هر چقدر بهینه‌تر باشد، خزنده‌های موتور جستجو بهتر سایت را بررسی خواهند کرد و به راحتی قابل پیمایش است. همچنین باید از breadcrumb و نقشه سایت استفاده کنید تا به موتور‌های جستجو کمک کنید ساختار وب سایت شما را بهتر درک کنند.

بهینه‌سازی نمایش در موبایل برای سایت‌های وردپرس

باید مطمئن شوید که وب سایت شما واکنش‌گرا است و می‌تواند با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شود. همچنین باید تصاویر و سایر عناصر خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید.

بهینه‌سازی سرعت برای سایت‌های وردپرس

سرعت بارگذاری صفحات سایت در تجربه کاربری و رتبه‌بندی سایت تأثیر مستقیم دارد و هر چقدر بیشتر باشد سایت در وضعیت مطلوب‌تری قرار خواهد داشت. می‌توانید از ابزار‌هایی مانند GTmetrix یا Google PageSpeed ​​Insights برای بهینه‌سازی سرعت وب سایت خود استفاده کنید.

اهمیت رسانه‌های اجتماعی برای سئو سایت وردپرس

شما باید از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین برای تبلیغ محتوای خود و تعامل با مخاطبان استفاده کنید. رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند به ایجاد اعتبار وب سایت شما کمک کنند. به غیر از موارد ذکر شده فعالیت در اینستاگرام، تلگرام، تیک تاک و مواردی این دست می‌تواند مؤثر‌تر باشد.

استفاده از گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول

Google Analytics و Google Search Console ابزار‌های ضروری برای سئو سایت وردپرسی هستند. شما باید از این ابزار برای نظارت بر عملکرد وب سایت خود و شناسایی ایراد‌ها و زمینه‌های نیازمند به بررس و بهبود استفاده کنید.

Google Analytics اطلاعاتی در مورد ترافیک وب سایت شما ارائه می‌دهد، در حالی که گوگل سرچ کنسول به شما کمک می‌کند تا بفهمید موتور‌های جستجو چگونه وب سایت شما را می‌خزند و فهرست می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله یک نمای کلی از سئو سایت وردپرس ارائه کردیم. همچنین توضیح دادیم که چرا سئو سایت وردپرس برای وب‌سایت‌های این چنینی ضروری است و چگونه می‌تواند به بهبود بازدید و جذب ترافیک بیشتر کمک کند.

این مقاله اصول اولیه سئو از جمله سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی تکنیکال را پوشش می‌دهد و نکاتی در مورد تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، ساخت لینک، ساختار سایت، بهینه‌سازی سایت برای موبایل، بهینه‌سازی سرعت، رسانه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل سایت نیز ارائه می‌دهد.

بهتر است بدانید تمامی نکات گفته شده برای بهینه‌سازی سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مهمی در افزایش ترافیک سایت دارد؛ بنابراین به تمامی این اصول پایبند باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرید.

سؤالات متداول

  1. سئو سایت وردپرس چیست؟
    سئوی سایت وردپرسی فرایند بهینه‌سازی وب سایت وردپرسی شما برای بهبود بازدید و رتبه آن در صفحات نتایج موتور‌های جستجو است. هدف سئو این است که با بهبود کیفیت و ارتباط محتوای سایت شما با نیاز کاربر، بهینه‌سازی ساختار وب سایت و استفاده از تکنیک‌های مختلف سئوی داخلی و خارجی، وب سایت شما را برای موتور‌های جستجو و کاربران جذاب‌تر کند.
  1. اصول سئو چیست؟
    اصول اولیه سئو شامل سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئو تکنیکال است. سئوی داخلی شامل بهینه‌سازی صفحات وب برای دریافت رتبه بالاتر در صفحه نتایج سرچ گوگل و دریافت ترافیک مرتبط بیشتر از موتور‌های جستجو است. سئوی خارجی شامل بهبود بازدید و اعتبار وب سایت شما است که برای این مهم می‌توانید از لینک‌های خارجی یا شبکه‌های اجتماعی به منظور تبلیغ محتوای خود استفاده کنید. سئوی فنی یا تکنیکال فرایندی شامل بهینه‌سازی عناصر فنی وب سایت شماست که به بهبود فهرست‌بندی موتور‌های جست‌وجوی گوگل کمک می‌کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!