چک لیست تهیه یک برنامه ASP.NET،در طراحی سایت

چک لیست تهیه یک برنامه ASP.NET،در طراحی سایت


در اینجا به بررسی بخش‌های مختلف سئوی خارجی سایت می‌پردازیم:

1.استفاده از لینک‌سازی خارجی

منظور از لینک‌بیلدینگ یا لینک‌سازی خارجی، دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت خودمان است. موتورهای جستجوگر از لینک ها برای تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند؛ آنها لینک‌های موجود در بین تک‌تک صفحات وب سایت‌تان را دنبال می‌کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک‌های موجود در بین وب‌سایت‌ها را زیر نظر دارند.

روش‌های مختلفی برای لینک‌سازی خارجی وجود دارد که برخی از آن‌ها جزو تکنیک‌های کلاه‌سیاه محسوب می‌شوند و برخی دیگر کلاه‌سفید. توصیۀ ما استفاده از تکنیک‌های کلاه‌سفید است. برای مثال تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت که باعث می‌شود سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر از مطالب شما استفاده کنند و به سایتتان به عنوان منبع لینک بدهند، جزو تکنیک‌های کلاه سفید است و خرید بک‌لینک‌های اسپم (لینک‌هایی که از سایت‌های بی‌کیفیت خریداری شده‌اند) جزو تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه.

اگر جزو افرادی هستید که رتبۀ سایتشان را با لینک‌سازی اسپم از دست داده‌اند نگران نباشید؛ همیشه راه بازگشتی هست! شما می‌توانید تمام لینک‌های اسپم را پاک کنید و دوباره از راه درست اقدام به لینک‌سازی کنید.

2.فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

حضور و فعایت در شبکه‌های اجتماعی دو مزیت بزرگ برای شما دارد.

مزیت اول: به لینک‌سازی کمک می‌کند؛ یعنی شما می‌توانید در شبکه‌های مختلف از جمله لینکدین و گوگل‌پلاس لینک‌هایی به مطالب سایتتان ایجاد کنید.

مزیت دوم: برندسازی می‌کنید؛در واقع شما با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چه بخواهید و چه نخواهید در حال برندسازی هستید! برای مثال معرفی یکی از مطالب مفید و باارزش سایتتان را در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین قرار می‌دهید؛ با این کار توجه مخاطبان به مطلب شما جلب شده، دربارۀ آن صحبت می‌کنند، نظر می‌دهند و اگر آن را دوست داشته باشند با دیگران به اشتراک می‌گذارند. تمامی این فعالیت‌ها کمک بسیاری به برندسازی شما می‌کند.

images 1

3. جلب اعتماد گوگل

Trust یا جلب اعتماد گوگل نه کار خیلی سختی است و نه خیلی آسان! تمام نکاتی که تا اینجا گفتیم به نوعی می‌تواند روی اعتماد گوگل به شما تاثیر بگذارد. اما بیایید کمی بیشتر این بحث را باز کنیم. گوگل به سه چیز توجه ویژه‌ای دارد.

  • اعتبار یا Authority وب‌سایت

حتماً تا حالا شنیده‌اید که می‌گویند خانم یا آقای ایکس آدم معتبری است؛ اما چگونه دربارۀ یک نفر به چنین نتیجه‌ای می‌رسیم؟ خود من با فاکتورهایی مثل خوش‌قولی، وقت‌شناسی، خوش‌حسابی، رفتار خوب و صداقت یک نفر به این نتیجه می‌رسم که آدم معتبری است. خب در مورد وب سایت هم به همین شکل است. وبسایتی که محتوای خوب و هدفمندی دارد، به نیاز کاربران توجه می‌کند و به‌طور منظم در حال به‌روزرسانی است، از نظر گوگل و کاربران وبسایت معتبری شناخته می‌شود. وقتی اسم برندی زیاد در اینترنت جستجو شود و از طرف وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف لینک دریافت کند، گوگل به اعتبار آن پی می‌برد و امتیازاتی برای آن لحاظ می‌کند.

  • تاریخچۀ وب‌سایت

سایت‌هایی که مدت زیادی از شروع به کارشان می‌گذرد در مقایسه با سایت‌های تازه تاسیس تاریخچه بیشتری دارند، به همین دلیل هم اعتماد گوگل به آن‌ها نسبتاً بیشتر است. اگر سایت تازه تاسیسی دارید نگران نباشید؛ با به‌کار گیری نکاتی که در اینجا گفته شده می‌توانید به مرور زمان اعتبار خوبی نزد گوگل کسب کنید.

  • تهیه گواهی SSL

با تهیه گواهی (SSL (Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهندۀ هاست، می‌توانید در صفحات مهم سایتتان به جای پروتکل Http از پروتکل Https یا همان پروتکل امن انتقال اَبَر متن استفاده کنید.

download 4

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!